Het blok heeft een ratel en verbruikt enorm veel olie, zo veel dat heel de straat blank staat als mijn auto aan staat. Waarschijnlijk heeft mijn 1zz last van een 'Oval Bore Syndrome', dus die kunnen we zo goed als afschrijven.
Allereerst had ik 2 overweegbare opties en een NIET te overwegen optie:
-1ZZ-FE motor erin uit het facelift model
-2ZZ-GE motor swap
-MR2 verkopen, dat wordt hem in iedergeval niet!::)
dus na het een en het ander opgezocht te hebben over de 2zz lijkt dit me erg interessant aangezien een 2zz een stuk betrouwbaarder zou zijn qua olieverbruik. Buiten dat heeft een 2zz een leuk vermogen;D .
hier heb ik een paar links met wat info over de swap:
-Spyderguyny van 't Spyderweb
-Jay van Midsouthspyders.com
-2ZZ Swap Info - Spyderchat
en als ik meer tegenkom zal ik dat hier ook neerzetten (misschien voor degene die het toch stiekem overwegen)
Ik ben momenteel op zoek naar een 2zz-ge motor en als ik een motor gevonden heb zal ik de volgende dingen gaan bestellen:
- MWR Engine Mount (Monkeywrenchracing.com)
- MWR Header - 2ZZ MR2 Spyder Swap (Monkeywrenchracing.com)
en eigenlijk heb je de volgende dingen ook nodig:
- MWR Plug N Play Adapter - MR2 Spyder 2ZZ Swap
- MWR Dipstick Tube - MR2 Spyder 2ZZ Swap
maar ik ga mijn 1zz dipstick aanpassen zodat hij op de 2zz past, en ik ga mijn kabelboom zelf aanpassen...(link)
nu hopen dat ik een redelijk aanbod krijg voor een motor want daar draait het allemaal om, dus zodra ik een goede motor kan vinden is het dus zeker dat dit hem gaat worden.
Dit dacht ik in de eerste instantie, maar dit is niet zo, US Celica ECU heeft geen immobilizer en de EU Celica ECU heeft deze wel, dus dan wordt het de chip van de oude sleutel mee pikken!Verder heb ik begrepen dat de Celica Ecu werkt zonder de originele sleutel (''spyderguyny van het spyderweb'' gebruikt deze in zijn 2zz powered spyder en hij heeft er geen problemen mee)
ik zal de site's en bedrijven waar ik motoren vindt of die ze kunnen leveren ook posten.
Tips, Hints en vragen zijn welkom!