Steel Mist Gray (anyone?)

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
RizkySly
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2011, 21:33
Type MR2: AW11
Contacteer:

Steel Mist Gray (anyone?)

Bericht door RizkySly »

De tijd is gekomen om mij eens voor te stellen. Dus vandaar dit lange verhaal.

Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een Steel Misty Gray (Steel Mist Gray) 1994 MR2. Ik ben al vele jaren fan van de type 2, maar nu staat tie nu eindelijk voor de deur. Doel is nu om de auto meer richting origineel te krijgen. Al mag de 98 vleugel wel blijven. Voor foto's zie de verkoop thread (ja, ja een bekende van de club : – )

showthread.php?t=14455

Dit forum volg ik nu al geruime tijd, dus ik hoop dat ik op deze manier wat tips en onderdelen kan krijgen.

De staat van de auto tijdens de verkoop:
In goede staat, hier en daar wat dingetjes, maar dat is te verwachten met een auto van 17 jaar. Ooit heeft er een rol kooi in gezeten, wat de gaten in de bekleding verraden, antenne werkte niet, beetje roest aan de rijders deur (of de rand), een kleine beschadiging rechts achter (waarschijnlijk een paaltje oid), carbon look vleugel en frunk. Overigens wel een pokken end rijden naar en van Groningen => Zoetermeer. Maar je moet er wat voor over hebben.

Ondertussen gedaan:
- Grote beurt, de monteurs waren zeer positief te spreken over de staat van de auto. Alle filters zijn iig vervangen, multiriem gespannen en een APK check. De APK is pas in oktober, maar ik wou zekerheid hebben over kosten. Oordeel was dat de auto zonder problemen door de APK zou komen. (altijd handig als je de monteurs kent, dus beetje reclame, ze zijn net voor zichzelf begonnen in een heel mooi pand, http://www.boulogne-autoworks.nl )
- Navigatie uit de midden console gerukt. Tis wel leuk en aardig, maar ik wou graag de originele lucht blazers. En meestal weet ik waar ik naar toe ga, voor die ene keer (kan je tot nu toe letterlijk nemen) dat ik hem nodig heb ligt tie gewoon los in de auto. (niet veilig als je er naar kijkt, maar gelukkig ken het spreken)
- Airco is nu bijgevuld en werkt nu heel snel/goed
- Cilinder van slot aan rijders kant is nu aangepast zodat de originele sleutel past (Toyota dealer 90 euro oid)
- Snap-off deel van het stuur verwijderd, nu kan ik tenminste de knipperlichten bedienen zonder mijn handen van het stuur te halen.
- Origineel luchtfilter geplaatst. K&N was leuk qua geluid, maar zoals dit forum al suggereert levert het qua performance niet veel op. En ik heb liever geen onnodig bijgeluid. Je wordt al genoeg gevolgd door de politie, dus hoef geen verdere incentives. Vorige week nog een heel verdachte auto achter me gehad, donkerblauwe Opel station met getinte ramen (die koop je niet voor de lol), die net iets te veel afstand houd, maar wel heel onhandig bochten nam. En als ik de parkeerplaats op wil rijden bijna de achterbumper van m'n auto rijd. Daarnaast zag ik hem niet staan toen ik wegreed bij de super, maar wel binnen een paar seconden achter me zat.
- Mijn collectie speakers getest in de auto. Kon helaas alleen de speakers achter vervangen. De tweeters zijn overigens prima, en die in de deur doen het ook nog prima. De bass-reflex speaker is helaas te groot, vraagje daarover hieronder.
- Antenne is ook gefixed, gelukkig lag er nog een loze draad die waarschijnlijk voor dit doel aanwezig was, dus als ik MP3's aan het luisteren ben gaat de antenne omhoog (vraagje daarover ook later)
- Autoradio geplaatst, een 1 din, dus ook een vraagje daarover. (heeft alle comforts, zonder de prijs van een 2 din)
- Originele kleur vleugel (midden stuk) geplaatst. De frunk moet ook nog in de originele kleur komen.
Volgens mij is dit het. Mss wat vergeten, er is ook zo veel te doen.

De toekomst (op routine zaken na)
- Roest behandeling. Nu heeft de auto amper roest, dat wil ik graag zo houden. Tis dat mijn budget op dit moment nog aan het groeien is, anders had ik al een offerte laten maken, dit geld ook voor het volgende puntje.
- Spuiten: plekje rechts achter, antenne gat op het dak wegwerken, zijstrips in dezelfde kleur als de auto en natuurlijk dat beetje roest op de rijdersdeur. Motorkap, voor als robke de originele al weg heeft gedaan, voorbumper vanwege steenslag. En als het mee zit alle emblemen van de auto af halen. Laat mensen maar raden, de kenner weet toch wel wat voor auto het is. Daarnaast oogt de auto dan breder (heb ervaring met rijden zonder logo's en type aanduidingen e.d.)
- Stoelen laten verven, ze zijn in goede conditie, op de strepen na dan.
Luxe kentekenplaten

Vragen over de MR2:
- Grootste vraag van allemaal. Hoe kan ik weten wanneer onderdelen geschikt zijn voor een 94 model ten opzichten van de 91 range? Ondanks de grote fan base, is het toch lastig om dit te bepalen. Het gaat vooral om interieur onderdelen.
- Ik heb een replacement ass-tray, was wel in meerdere stukken toen ik het ontving (post schade) maar na wat lijm, zie je er niks van in de auto. Maar de asbak lig los in dat gat. Zijn er bevestigingsonderdelen die ik mis? Of is dit een 91-94 probleem.
- Wat zijn de ervaringen met het inbouwen van een 1-din autoradio in een 2-din gat. Ik wil de overige ruimte opvullen door een handig vakje. (voor de gsm) Maar die ik besteld heb (ook 1-din) samen met de autoradio is 10,4cm terwijl het gat maar 10 cm is. Hoe kan ik dit oplossen zonder te zagen? Zijn er vakjes die dit hoogteverschil kunnen opvangen? Heb een hoop tijd op internet doorgebracht, maar vind geen oplossing.
- Mijn bass-reflex box voldeed prima in vorige auto's. Altijd een goeie rugmassage terwijl dat ding anderhalf meter van mij af lag. Maar hij past niet in de MR2 (hooguit als ik nooit mensen mee wil nemen, of in de achterbak wat niet echt efficiënt is) Iemand enig idee hoe groot de box (volume) moet zijn om er een normale bas box van te maken? Jammer genoeg heb ik niet de technische cijfers die die online rekenmodules nodig hebben. Hooguit dat het een Lanzar HBP-110 betreft, 350 W max. 4 ohm. Helaas wil Lanzar niet reageren op mijn emails.
- Iemand enig idee hoe de benzinemeter werkt? De eerste 50 KM zijn maar 3 streepjes. 150 bij het midden en 400 in totaal. (en nog 30-50 km met het lampje aan) Lijkt er op dat de meter niet lineair werkt. Klopt dit?

Onderdelen die ik nog zoek (94 model!):
- Knop voor naast de mistlichtenknop. Zodat ik de antenne handmatig kan bedienen. Maakt niet zoveel uit welke knop het dus is. Er is nog een gaatje vrij, die wil ik dus graag gebruiken.
- Middendeel dashboard. Heb helaas op de harde manier geleerd dat je 10,4 cm niet in 10cm kan krijgen :(
- Originele frunk (Robke? Ik w8 nog op reactie : – )
- Vloerbedekking (en die van het hitteschild) waar geen gaten in zitten, schoon, zwart e.d.
- Origineel stuur met airbag
- Velgen en banden voor de winter
- Nu ik mijn luchtfilter heb vervangen zoek ik nog naar het deel wat hoort tussen de luchtfilter en de luchtopening.
- Verblinding panelen dakraamdelen.
- Een asbak die daadwerkelijk past en werkt. Die ik nu heb is een asbak in een gat, thats it.
- Bevestigings klips/dingetjes... die de panelen aan de binnenkant borgen. Die witten dingen. En die zwarte voor bijvoorbeeld het kastje achter de stoelen (rond met zo'n pinnetje in het midden). Het lijkt wel alsof ik die dingen altijd kwijtraak/breek als ik met de binnenpanelen bezig ben. Al miste ik er al een aantal toen ik voor het eerst de binnenkant uit elkaar haalde.

Onderdelen die ik over heb (tegen een redelijk bod)
- Carbon look, 98 vleugel middenstuk
- Middendeel dashbord (met navigatie gat, 11cm breedbeeld, geen ruimte voor luchtuitlaat, 1-din autoradio) netjes gemaakt. (zie foto's link boven)
- Dak antenne, 20 cm. Geen idee welk merk
- Houder die de asbak vervangt met volt en motortemperatuur meter (keuze is vreemd aangezien die ook in de cockpit zit)

Jullie reacties zijn welkom

Groeten

Wouter
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Hej Wouter, duurde even om je hele verhaal te lezen, welkom hier :P
Heb je al wat leuke foto's van je aanwinst gemaakt? Foto's zijn altijd leuk ;)

Als je niet weet of dingen passen moet je het gewoon van te voren hier vragen, de meeste dingen zijn onderling wel uitwisselbaar overigens.
Zelfde als de asbak, moet gewoon passen namelijk, dus je zal wel iets missen.
Maak er anders even een foto van!

Voor de mr2 heb je trouwens een 1x din opvulbakje wat goed aansluit, deze kan je bij verschillende mensen kopen en gewoon nieuw uiteraard.
Geen één brandstof meter werkt volledig linair, ook niet bij nieuwe auto's.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nakeddotz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 373
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nakeddotz »

Hey Wouter welkom hier,we hebben elkaar al een aantal keren gesproken bij dino ;-).Gefeli met je aanwist.cker een nette auto.Zal wel een keer een pica maken van je mr tussen de borstels ;-).

greetzzz ivory
MR2 Sweatlake Chapter.
Afbeelding
If intrested,make me an offer i can's refuse.
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

Welkom hier :) nog een Mr2 rijder in Zoetermeer :) Het worden er echt steeds meer. Ziet er mooi uit die auto. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen bij Dino's.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

jeroencharite schreef:Welkom hier :) nog een Mr2 rijder in Zoetermeer :) Het worden er echt steeds meer. Ziet er mooi uit die auto. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen bij Dino's.
Als mijne rijdt, maak ik wel een animocheck aan, afterhours dinomeet?;D
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Voor zover ik het weet zal ik antwoorden geven op je vragen:

-asbak is nooit veranderd en deze ligt inderdaad los (zonder bevestigingsschroeven) maar behoort niet te trillen/rammelen.
- bijna alle bevestigingsklipjes kun je nog gewoon bij de toyota dealer bestellen en kosten verhoudingsgewijs (tov van moeite voor gebruikt opsnorren) geen fluit.
- het interieur is qua afmetingen en bevestigingspunten nooit gewijzigd, alleen een ander stofje op de stoelen en deurpanelen en andere versnellingspook; oh en een andere tellerbak.
-basbox is erg afhankelijk van veel dingen maar gemiddeld genomen lust een Lanzar best wel veel liter om goed te spelen. Die liters heb je helaas niet in een MR2; kijk om naar een 10" JL Audio of Audio System, deze kunnen in hele kleine subkisten (gesloten) lekker diep en strak spelen.
-brandstof meter werkt inderdaad beetje wazig, de mijne doet 150km tot eerste streepje, daarna richting 300 op midden om vervolgens leeg te zijn bij +/- 500km.
- Toyota heeft destijds als optie meerdere verschillende bakjes meegeleverd voor het 2de din vak. Varierend van: bekerhouder, cdhouder (zonder hoesjes) en 'gewoon' vakje tot het standaard toyota gelabelde bobbeltje wat eigenlijk niets doet. (buiten een rustplek voor je hand om goed de radio te kunnen bedienen over hobbels in de weg).
- Ik heb een open luchtfilter en nog steeds het onderste deel van m'n org. luchtfilter erin zitten (nog op m'n to-do lijst) dit mag je gerust hebben tegen verzendkosten.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

RizkySly schreef:Luxe kentekenplaten

Welkom hier, je bent goed bezig zo.;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
RizkySly
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2011, 21:33
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door RizkySly »

Thx for the warm welcome!

Alvast dank voor de goede tips en ik hou me aanbevolen voor een dino meeting. Hopelijk wordt ztm de echte mr2 capital van Nederland. Zie ik tenminste wat vaker leuke auto's op de weg.

Ik zal alle tips denk ik per maand oppakken. Alles in 1 keer doen is natuurlijk ook niet leuk :) Had natuurlijk ook een auto kunnen kopen die al af was, maar dan had ik waarschijnlijk geen mr2 gereden.

De twee hekelen puntjes tot nu toe (waar je zit blijft toch het belangrijkst) is dat gat, onder de radio en de asbak.

Voor het gat, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over de Toyota mogelijkheden. Ik hoop dat het gewone vakje niet 5cm is (1-din), want dat past niet met een autoradio + dat ijzeren bevestigingsdeel wat eromheen zit. Dat weet ik nu iig wel, universele mogelijkheden zijn helaas niet echt te doen :)

Ik vermoed dat er onder de asbak nog iets van klipjes horen, ik kan iig geen gezaag vinden, en heb hier twee van die middenstukken liggen. Als ik het bakje openmaak valt tie in het gat en is dan best lastig om er weer uit te krijgen. Dus ik gok klipjes, anders lijm ik een stripje plexi onderaan.

En die luxe platen gaan er zeker komen. De voorplaat is beschadigd (denk trekhaak oid) en voor dat beetje meer dan maar zorgen dat je in stijl geflitst mag worden. :0D

Shit, weer een lang verhaal. Mss volgende keer verdelen over meerdere posts, haha


Oh ja: Dirk, ik hou me zeker aanbevolen voor de luchtfilter delen. Wat wel vreemd is, is dat je ze nooit ziet in de verkoop. Je zou zeggen dat veel mensen een K&N oid monteren.
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Heb hm ook nog wel in de schuur liggen hier van mn NA
Afbeelding
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Ricardos schreef:Heb hm ook nog wel in de schuur liggen hier van mn NA

Dan kun je beter die van Richard nemen, de mijne had de vorige eigenaar met grof geweld proberen te verwijderen, zonder alle bouten los te maken en is dus behoorlijk ingescheurd en beschadigd. Hij ligt inmiddels in de kliko.

(het was gisteren mooi weer + vrij van de baas, sleuteltijd!!).
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Let wel even op bouwjaren van de auto's, zit verschil in.;)
Afbeelding
RizkySly
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2011, 21:33
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door RizkySly »

Daar was ik al bang voor. Enig idee wat of wanneer de verschillen zijn? Ik heb nu helemaal niks zitten, dus kan niet vergelijken helaas.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Aansluiting diameter is anders op gasklephuis volgens mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Wat betreft de asbak, daar hoort nog een binnenwerk in te zitten, daar zit ook een lampje in voor verlichting van de asbak. Neem anders even contact op met de sloper hier op het forum, die kan het vast wel leveren, luchtfilterhuizen heeft ie vast ook wel.
Afbeelding
RizkySly
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2011, 21:33
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door RizkySly »

Dat was mijn tweede keuze, idd er moet ook nog een lampje in. Was ik even vergeten. (gisteren nog dat stekkertje in mijn handen gehad...)

Ik lees hier al wel een tijdje het forum, maar wie is de sloper?

edit: ik moet natuurlijk kijken onder de D van De Sloper. Ik stuur hem wel ff een pm-etje
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
nakeddotz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 373
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nakeddotz »

vandaag weer in de wasstraat gespot wouter.:dux-blij_thumb-up:

Volgens mij kan je beter een waspas nemen.;)
MR2 Sweatlake Chapter.
Afbeelding
If intrested,make me an offer i can's refuse.
RizkySly
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2011, 21:33
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door RizkySly »

Haha, wellicht!

Al probeer ik zo min mogelijk passen bij me te dragen. Had er vandaag ook al te veel bij me helaas. Iedereen wil tegenwoordig pasjes uitbrengen. Heel irritant.

Ik heb geen bonuskaart, tankstation kaart of wat voor "niet essentiële" kaart dan ook. Overigens ben ik niet van plan veel vaker het duurste pakket te nemen. Moet nog ff aanzien of het ook daadwerkelijk waarmaakt wat het belooft (mot het eerst regenen) Iig moest ik de auto hier en daar nog handmatig bijwerken. En niet eens onder de vleugel. Haha
Plaats reactie