MR2 SW20 Remmerij
Moderator: Pieten
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
MR2 SW20 Remmerij
Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken naar nieuwe remschijven en blokken. Ik heb hier niet zoveel kaas van gegeten dus ik heb geen idee waar ik op moet letten.
Ik zie verschillende merken voorbij komen zoals Brembo, Zimmerman en EBC.
Nu zie ik op verschillende fora verschillende meningen over deze remschijven en blokken, maar niet specifiek voor een MR2.
Het soort remmen dat ik wil hebben zijn geventileerd, geboord en gegroefd, zoals deze, maar dan 5-gaats:
Een bigbrake kit hoef ik niet te hebben, ik ben geen circuit rijder en ze zijn veeeels te duur ( rond de €1100,-).
Nu ben ik benieuwd wat voor merk en type remmerij mede forumleden hebben.
Of als er leden zijn die meer ervaring hebben met remmerij, wat de voordelen of nadelen van bepaalde sets zijn.
Hier nog wat info waar het aan moet voldoen:
- De remmen zijn voor een N/A MR2 uit '91.
- Zoals eerder vermeld moet het gegroefd, geboord en geventileerd zijn.
- Bij verschillende leveranciers zit je al snel op €700,- voor remschijven en blokken. Ik heb het idee dat het wel goedkoper kan
- De volgende maten heb ik opgezocht, maar kan iemand verifieren dat dit de juiste maten zijn:
Remschijven Voor:
Diameter: 258mm
Thickness: 25mm
Remschijven achter:
Diamater: 263mm
Thickness: 16mm
Alvast bedankt voor de reacties
Ik zie verschillende merken voorbij komen zoals Brembo, Zimmerman en EBC.
Nu zie ik op verschillende fora verschillende meningen over deze remschijven en blokken, maar niet specifiek voor een MR2.
Het soort remmen dat ik wil hebben zijn geventileerd, geboord en gegroefd, zoals deze, maar dan 5-gaats:
Een bigbrake kit hoef ik niet te hebben, ik ben geen circuit rijder en ze zijn veeeels te duur ( rond de €1100,-).
Nu ben ik benieuwd wat voor merk en type remmerij mede forumleden hebben.
Of als er leden zijn die meer ervaring hebben met remmerij, wat de voordelen of nadelen van bepaalde sets zijn.
Hier nog wat info waar het aan moet voldoen:
- De remmen zijn voor een N/A MR2 uit '91.
- Zoals eerder vermeld moet het gegroefd, geboord en geventileerd zijn.
- Bij verschillende leveranciers zit je al snel op €700,- voor remschijven en blokken. Ik heb het idee dat het wel goedkoper kan
- De volgende maten heb ik opgezocht, maar kan iemand verifieren dat dit de juiste maten zijn:
Remschijven Voor:
Diameter: 258mm
Thickness: 25mm
Remschijven achter:
Diamater: 263mm
Thickness: 16mm
Alvast bedankt voor de reacties
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
EBC is goed, alleen als je de bergen in gaat, neem dan minimaal de RedStuff remblokken en geen GreenStuff i.v.m. fading. Yellow is ook erg geschikt voor het betere gumwerk (en mocht je op een circuit willen rijden).
Ferodo DS2500 moet ook erg goed zijn.
Qua schijven kan ik gegroefde CRN Products remschijven ook aanraden (check Ebay) in combinatie met de EBC blokken. Zij kunnen goed betaalbare setjes maken.
Ferodo DS2500 moet ook erg goed zijn.
Qua schijven kan ik gegroefde CRN Products remschijven ook aanraden (check Ebay) in combinatie met de EBC blokken. Zij kunnen goed betaalbare setjes maken.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hmmm, volgend jaar ben ik van plan naar Italie te gaan, dan is dit denk ik niet overbodig. Bedankt voor de tipMarcoTwo schreef:EBC is goed, alleen als je de bergen in gaat, neem dan minimaal de RedStuff remblokken en geen GreenStuff i.v.m. fading.
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
frankie-turbo schreef:ds2500 en ds3000 is niet te krijgen voor de mr2. athans niet via normale wegen
wel voor de aw11.
Ik heb ze vorige week nog gekocht.
Voor de sw20 weet ik het niet maar dat lijkt mij toch ook geen probleem.
Edit: ik zie zojuist dat ze er zijn voor de 1.6 en 1.8.
Geen sw20 dus
1999 Toyota MR2 2.0 GenIII Turbo Powerrrrrrrrrr.
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Maakt het trouwens iets uit als je remschijven pakt waarbij staat dat het voor een Turbo is? De afmetingen kloppen wel met die voor een N/A, of wil dat niks zeggen?
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik heb vorige week een set gegroevde schijven met zink coating gekocht bij CRN op ebay. Waren woensdag verzonden vanuit engeland en donderdag binnen. De prijs was ook niet gek, zo'n 219,41 euro voor 4 schijven + coaten en verzenden. Je kunt er ook voor aantrekkelijke prijzen een set van schijven en EBC blokken kopen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Klopt, ik heb daar een setje crn schijven en EBC redstuffs gekocht en was in totaal inclusief shipping rond de 300 euro kwijt. Ze remmen echt stukken beter kan ik je zeggen. En ze zien er nog stoer uit ook;DResolve schreef:Ik heb vorige week een set gegroevde schijven met zink coating gekocht bij CRN op ebay. Waren woensdag verzonden vanuit engeland en donderdag binnen. De prijs was ook niet gek, zo'n 219,41 euro voor 4 schijven + coaten en verzenden. Je kunt er ook voor aantrekkelijke prijzen een set van schijven en EBC blokken kopen.
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik zou alleen met red stuf gaan rijden als je geen zin mee hebt om door te leven
als je iets van ebc neemt neem dan yellow stuf dat moet wel even opwarmen(dat houd in 1 keer remmen voor je aan het einde van de straat bent) maar dan remt het goed voor het geld wat je uitgeeft
als je dan echt hard moet remmen dan blijft het ook remmen
als je iets van ebc neemt neem dan yellow stuf dat moet wel even opwarmen(dat houd in 1 keer remmen voor je aan het einde van de straat bent) maar dan remt het goed voor het geld wat je uitgeeft
als je dan echt hard moet remmen dan blijft het ook remmen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Een kameraad vertelde me dat de redstuff nogal wat zooi achterlaten.dooierick schreef:ik zou alleen met red stuf gaan rijden als je geen zin mee hebt om door te leven
Bedoel je dat of is de kwaliteit niet naar behoren of is het iets anders?
Ik heb trouwens net een mail gekregen met de prijzen van CRN:
Dus opzich geen slechte prijzen. Je hebt dan voor €390,- een complete set.Front brakes:
Diameter: 258mm, Thickness: 25mm £53.00
Rear brakes:
Diamater: 263mm, Thickness: 16mm £44.00
Front redstuff £30.00
Rear redstuff £45.00
Postage is £25.00.
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik vind dat het gewoon niet vertraagt
snap ook niet dat ze greenstuf en redstuff op de markt brengen
green stuf doet niks
redstuf gaat je auto van roesten volgens mij omdat er bende in die remblokken zit
snap ook niet dat ze greenstuf en redstuff op de markt brengen
green stuf doet niks
redstuf gaat je auto van roesten volgens mij omdat er bende in die remblokken zit
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
dus als jij remblokken moet aanbevelen, welke zouden het zijn;Ddooierick schreef:ik vind dat het gewoon niet vertraagt
snap ook niet dat ze greenstuf en redstuff op de markt brengen
green stuf doet niks
redstuf gaat je auto van roesten volgens mij omdat er bende in die remblokken zit
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11