Onderstel aanpassen

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Dat plaatje ging alleen maar even om het idee ;)
1999 Toyota MR2 2.0 GenIII Turbo Powerrrrrrrrrr.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

RowanMR2 schreef:En waarom doe je een veerpootbrug van de hand als je er een circuitauto van gaan maken? En waarom koop je dan in godsnaam een T-Roof uitvoering, en waarom dan in HEMELSnaam een Amerikaan??

Ik doe een veerpootbrug weg omdat ik er 2 heb.
Ik kocht een T-Roof omdat de rolkooi een hoop goedmaakt en ik nog wel met open dakjes naar het circuit kan cruisen. ;)
En een amerikaan omdat hij goedkoop was mooie achterlichten had, de roest flink mee viel en ik toch alles aanpas.
Ook gaat mijn 3SGE erin die ik over heb van mijn SW20 dus de trage 4age gaat er toch uit.

Vandaar dus :P.
1999 Toyota MR2 2.0 GenIII Turbo Powerrrrrrrrrr.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

in principe, heb je net zoals bij het plaatje, aan je veerpoten een endlink aan beide kanten, die zit vast aan de stabilisator stang...

bij de zzw30 heb je dit op precies dezelfde manier ook
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

RutgerMR2 schreef:Ik doe een veerpootbrug weg omdat ik er 2 heb.
Ik kocht een T-Roof omdat de rolkooi een hoop goedmaakt en ik nog wel met open dakjes naar het circuit kan cruisen. ;)
En een amerikaan omdat hij goedkoop was mooie achterlichten had, de roest flink mee viel en ik toch alles aanpas.
Ook gaat mijn 3SGE erin die ik over heb van mijn SW20 dus de trage 4age gaat er toch uit.

Vandaar dus :P.

Ok :)
Houdt niet weg dat de Targa zwaarder is dan de niet-Targa. En dat de Amerikaan zwaarder is dan de Europees (hebben een extra balk in de deuren voor zijdelingse aanrijdingen, en daarnaast Airco, CV, Autom. ruiten, etc). Maar je zult er ongetwijfeld veel plezier in hebben en daar gaat het natuurlijk om :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Hij is inderdaad zwaarder.
Die extra balk zien we maar gewoon als een stukje veiligheid. :P
Airco etc gaat eruit en om toch te zorgen dat er meer snelheid in komt gaat eerst mijn 3sge erin en volgend jaar ergens een 3stge dus dan maken die paar kilotjes ook niet uit.
Ik wil alleen dit keer zelf swappen dus ik oeven eerst even met de 3sge voor ik de turbo erin hang.
De 3sge heb ik toch liggen. :)

En plezier hebben ga ik zeker :)
1999 Toyota MR2 2.0 GenIII Turbo Powerrrrrrrrrr.

Afbeelding
Plaats reactie