Veerpoot vraagje.
Moderator: Pieten
Veerpoot vraagje.
Ik was vandaag van plan om koni schokdempers te plaatsen onder mijn AW11 en toen viel mij het volgende op.
Ik weet dat er op de Amerikaanse uitvoering geen anti roll bar zit maar volgens diverse fora zouden er op de veerpoten wel gewoon de punten moeten zitten om een anti roll bar te monteren.
Nu zag ik dat deze punten helemaal niet op mijn veerpoten zitten.
Nu is dus mijn vraag, als ik veerpoten haal waar deze wel op zitten van bijvoorbeeld een ouder bouwjaar bijv. 85-86, passen deze veerpoten dan ook onder mijn 88 aw11?
En passen mijn Koni's daar dan ook nog gewoon in?
Ik wil namelijk wel graag een anti roll bar plaatsen onder de aw11.
Hier gaat het om.
Dit zit niet op mijn veerpoten.
Ik weet dat er op de Amerikaanse uitvoering geen anti roll bar zit maar volgens diverse fora zouden er op de veerpoten wel gewoon de punten moeten zitten om een anti roll bar te monteren.
Nu zag ik dat deze punten helemaal niet op mijn veerpoten zitten.
Nu is dus mijn vraag, als ik veerpoten haal waar deze wel op zitten van bijvoorbeeld een ouder bouwjaar bijv. 85-86, passen deze veerpoten dan ook onder mijn 88 aw11?
En passen mijn Koni's daar dan ook nog gewoon in?
Ik wil namelijk wel graag een anti roll bar plaatsen onder de aw11.
Hier gaat het om.
Dit zit niet op mijn veerpoten.
1999 Toyota MR2 2.0 GenIII Turbo Powerrrrrrrrrr.
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb zelf een amerikaanse aw11 uit 86 en hier zitten de plaatjes er wel op, maar de anti roll bar was niet aanwezig. Echter heb ik nu een 87+ anti roll bar er op gezet. Deze is wel dikker van diameter dan 85-86 origineel.
Als ik mij niet vergis zit er wel verschil tussen de veerpoten van 85-86 of 87+. De locknut zit een verschil in. Vandaar dat Koni ook twee verschillende types lever voor de achterkant van de aw11.
Wat mij de de meest makkelijke oplossing lijkt, is om de twee plaatjes na te maken (die er bij jou niet opzitten) en er op te lassen. Dit kan makkelijk omdat je de veerpoot toch geheel moet demonteren (binnenwerk eruit) voor de koni's. Of je kan ook kijken voor een Europeese veerpoot van een 87+, daar zitten ze wel op.
Succes Robbie
Ik heb zelf een amerikaanse aw11 uit 86 en hier zitten de plaatjes er wel op, maar de anti roll bar was niet aanwezig. Echter heb ik nu een 87+ anti roll bar er op gezet. Deze is wel dikker van diameter dan 85-86 origineel.
Als ik mij niet vergis zit er wel verschil tussen de veerpoten van 85-86 of 87+. De locknut zit een verschil in. Vandaar dat Koni ook twee verschillende types lever voor de achterkant van de aw11.
Wat mij de de meest makkelijke oplossing lijkt, is om de twee plaatjes na te maken (die er bij jou niet opzitten) en er op te lassen. Dit kan makkelijk omdat je de veerpoot toch geheel moet demonteren (binnenwerk eruit) voor de koni's. Of je kan ook kijken voor een Europeese veerpoot van een 87+, daar zitten ze wel op.
Succes Robbie
Veerpoten van de bouwjaren zijn verschillend:
A: het aantal bouten waarmee ze aan de bovenzijde vastzitten
B: dikte van de veerpoten/schokdempers
C: volgens mij verschilt iets over de montage aan de fusee
Ga niet voor '85-'86 veerpoten, scheelt je een hele hoop werk.
De 87-89 endlink beugels kun je ook los kopen, uiteraard weer bij Twosrus:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=229 Of je last er gewoon wat op.
A: het aantal bouten waarmee ze aan de bovenzijde vastzitten
B: dikte van de veerpoten/schokdempers
C: volgens mij verschilt iets over de montage aan de fusee
Ga niet voor '85-'86 veerpoten, scheelt je een hele hoop werk.
De 87-89 endlink beugels kun je ook los kopen, uiteraard weer bij Twosrus:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=229 Of je last er gewoon wat op.
Reines schreef:Hoi Rutger,
Ik heb hier nog 4 complete veerpoten van een 89er liggen. Met stab stang bevestiging. Mag je zo van me hebben8)
Woon je nog steeds in Almere? ik iig wel, dus je hoeft ze niet aan de andere kant van het land op te halen;D
Stuur maar ff PM, dan kunnen we ff wat afspreken.
Groeten René
Reines.. Hoe gaat ie kerel?
En hoe staat het ervoor met de zwarte, en met de oranje? Ik kan wel weer fotootjes gebruiken
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Volgens mij hadden MK1B veerpoten weer een gat bovenin extra. Pin me er niet op vast maar staat me bij dat daar verschil in zat...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/