voorstellen + AW11 info?!

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Sem_maatkamp

voorstellen + AW11 info?!

Bericht door Sem_maatkamp »

Hallo, ik ben Sem maatkamp, 17 jaar en woon in het gelderse Doesburg.
Volgend jaar april wordt ik 18, dus langzaamaan opzoek naar een auto.
Doe MBO Autotechniek (niveau 4) aan het ROC in apeldoorn, ga volgend jaar het 3e leerjaar in!

Nu misschien iets leuks gevonden!
een donkergroene AW11 uit 1986.
Amerikaans, sinds 1992 in nederland, staat sinds 2000 stil.
125.000 mijl gelopen, best net ding om te zien.

Binnenkort ga ik hem op de brug zien en kijken wat voor kosten er extra boven de aanschaf bijkomen!

Nu hier dus mijn vraag:
- Wat zijn de zwakke punten
- Is er een 'lijst' met wat alle onderdelen ongeveer kosten (wiellagers, rubbers, remonderdelen, d-riem enzenz) en is het allemaal een beetje goed zelf te doen?

Dingen die iig moeten gebeuren:
- D-riem

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik jullie volgend jaar terug ga zien op meetings 8)

grtz,
Sem
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Bij deze welkom. En leuk dat je een aw11 wilt opknappen. Kijk dan goed naar de voor/achter schermmen bumperbalk voor/achter daar begind het allemaal. Voorschermen zijn nog wel aan te komen gebruikt maar schaars. De achterschermen niet meer ook niet bij Toyota. Bumperbalk voor via Toyota wel a 200 euries. En verder zijn alle spullen die bij Toyota van daan komen duur en als ze er nog zijn. Dus weet waar je aan begind zou ik zeggen stel in buget in en kijk of je daar mee red. Dus suc6.
Afbeelding

Bijna weekend
Sem_maatkamp

Bericht door Sem_maatkamp »

bond schreef:Bij deze welkom. En leuk dat je een aw11 wilt opknappen. Kijk dan goed naar de voor/achter schermmen bumperbalk voor/achter daar begind het allemaal. Voorschermen zijn nog wel aan te komen gebruikt maar schaars. De achterschermen niet meer ook niet bij Toyota. Bumperbalk voor via Toyota wel a 200 euries. En verder zijn alle spullen die bij Toyota van daan komen duur en als ze er nog zijn. Dus weet waar je aan begind zou ik zeggen stel in buget in en kijk of je daar mee red. Dus suc6.
het is niet echt opknappen ofso, het is meer APK klaar maken :)
ding is verder echt supernetjes.
Rot is die zeker niet en schermen zijn iig 100% hard, bodem heb ik nog niet gezien.

En onderdelen als wiellagers, fusseekogels, rubbers, schokdempers enzenz is dat redelijk te krijgen en betaalbaar?
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom hier en veel plezier met jou project ;)
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Welkom.

En t klinkt goed als de AW11 nog hard is.

Onderdelen zijn nog wel prima te vinden.
Plaatwerk kan idd soms moelijk worden.

Suc6 ermee.
En plaats een wat foto's
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Sem_maatkamp

Bericht door Sem_maatkamp »

ROB-E schreef:Welkom.

En t klinkt goed als de AW11 nog hard is.

Onderdelen zijn nog wel prima te vinden.
Plaatwerk kan idd soms moelijk worden.

Suc6 ermee.
En plaats een wat foto's
als de prijs goed is en hij is technisch ook goed dan komen de fotos asap! hij zal wel deze winter nog bij de vorige eigenaar overwinteren :D
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

Groene AW ?? waar staat die ? misschien kan ik wel meer vertellen
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

Dit is wat ik ben tegen gekomen bij mijn AW11 in de 13 jaar dat ik hem heb.
Ik vind dit zwakke punten die ik het vermelden waard vind.
Niet alles is algemeen maar het kan voor komen.
Een AW11 is een complexe auto met ontelbaar veel schroeven en kleine onderdeeltjes.

Roest aan achterscherm en binnenscherm.
Roest bij de deurschakelaars
Roest bij de pedalen onder vloerbedekking.
Roest tussen keienvanger en voorscherm.
Roest aan onderzijde ventilator huis, radiator voorzijde
Rotte bumperbalken voor en of achter.
Lekkage kachel systeem onder stuurhuis
defecte dynamo en of startmotor.
Olie lekkage bij onsteking (meestal klein probleem van keerring)
Speling op 5e versnelling. (bewegend pookje in 5)
zwaar starten als ie heet is (vaak een massa probleem startmotor)
olie verbruik (oorzaak "Vlammen met koude motor"
versleten veren (na 25 jaar kan dat een keer voor komen)
kromme remschijven voorzijde.
dagteller zit vast
kilometer teller kabel van motor naar dashboard.
speling op deurscharnier bestuurder.

Ik ken geen problemen met de originele rubbers maar sommigen monteren Urethane rubbers als upgrade.
schokdempers, veren en remklauwen zijn origineel niet meer te krijgen volgens mijn toyota dealer.
Wel bij aftermarket leveranciers. (niet origineel dan maar vaak wel goedkoper)
Onderdelen van een model 1987 zijn vaak niet bruikbaar op een model 1986 zonder meerdere modificaties.
In Sept. 1986 is er een facelift geweest. Ik heb een model Juli 1986.

hopelijk schrik je niet van de lange lijst. Veel auto's van 25 jaar oud rijden geen eens meer op de weg door een nog langere lijst gebreken.
Sem_maatkamp

Bericht door Sem_maatkamp »

bonno schreef:Dit is wat ik ben tegen gekomen bij mijn AW11 in de 13 jaar dat ik hem heb.
Ik vind dit zwakke punten die ik het vermelden waard vind.
Niet alles is algemeen maar het kan voor komen.
Een AW11 is een complexe auto met ontelbaar veel schroeven en kleine onderdeeltjes.

Roest aan achterscherm en binnenscherm.
Roest bij de deurschakelaars
Roest bij de pedalen onder vloerbedekking.
Roest tussen keienvanger en voorscherm.
Roest aan onderzijde ventilator huis, radiator voorzijde
Rotte bumperbalken voor en of achter.
Lekkage kachel systeem onder stuurhuis
defecte dynamo en of startmotor.
Olie lekkage bij onsteking (meestal klein probleem van keerring)
Speling op 5e versnelling. (bewegend pookje in 5)
zwaar starten als ie heet is (vaak een massa probleem startmotor)
olie verbruik (oorzaak "Vlammen met koude motor"
versleten veren (na 25 jaar kan dat een keer voor komen)
kromme remschijven voorzijde.
dagteller zit vast
kilometer teller kabel van motor naar dashboard.

Ik ken geen problemen met de originele rubbers maar sommigen monteren Urethane rubbers als upgrade.
schokdempers, veren en remklauwen zijn origineel niet meer te krijgen volgens mijn toyota dealer.
Wel bij aftermarket leveranciers. (niet origineel dan maar vaak wel goedkoper)
Onderdelen van een model 1987 zijn vaak niet bruikbaar op een model 1986 zonder meerdere modificaties.
In Sept. 1986 is er een facelift geweest. Ik heb een model Juli 1986.

hopelijk schrik je niet van de lange lijst. Veel auto's van 25 jaar oud rijden geen eens meer op de weg door een nog langere lijst gebreken.
ik moet eerlijk zijn: vind het erg meevallen!
je hebt hem 13 jaar, dus valt best mee.
daarnaast is meeste roest, en aantal kleine dingen.

zijn de schokdempers, veren en remklauwen de enige onderdelen die niet meer via dealer te krijgen zijn?
en hoe zit het met prijzen van onderdelen, das namelijk best belangrijk.
bonno

Bericht door bonno »

Sem_maatkamp schreef:ik moet eerlijk zijn: vind het erg meevallen!
je hebt hem 13 jaar, dus valt best mee.
daarnaast is meeste roest, en aantal kleine dingen.
zijn de schokdempers, veren en remklauwen de enige onderdelen die niet meer via dealer te krijgen zijn?
en hoe zit het met prijzen van onderdelen, das namelijk best belangrijk.

Nee, er zijn vele onderdelen niet meer nieuw te krijgen, tenzij de aw11 die deelt met een ander model. Dat zijn dus maar weinig onderdelen.
Slijtage delen zijn meestal geen probleem. Speciale onderdelen soms wel een probleem.
Je hebt niet vaak onderdelen nodig, maar ze zijn soms prijzig.
remschijf voor heb ik pas gekocht (99,80 euro ex btw per stuk) Die is dus wel te koop.

Maar zoals anderen al eerder vertelden. Een AW11 is zeer betrouwbaar als je een goede gevonden hebt.
Sem_maatkamp

Bericht door Sem_maatkamp »

bonno schreef:Nee, er zijn vele onderdelen niet meer nieuw te krijgen, tenzij de aw11 die deelt met een ander model. Dat zijn dus maar weinig onderdelen.
Slijtage delen zijn meestal geen probleem. Speciale onderdelen soms wel een probleem.
Je hebt niet vaak onderdelen nodig, maar ze zijn soms prijzig.
remschijf voor heb ik pas gekocht (99,80 euro ex btw per stuk) Die is dus wel te koop.

Maar zoals anderen al eerder vertelden. Een AW11 is zeer betrouwbaar als je een goede gevonden hebt.
Ik denk dat er gewoon voor moet gaan 8) nu nog maar hopen dat ie een redelijke prijs vraagt :) is trouwens een amerikaanse uitvoering, die heeft minder vermogen he? verder nog dingen waarop ik moet letten?
bonno

Bericht door bonno »

Sem_maatkamp schreef:Ik denk dat er gewoon voor moet gaan 8) nu nog maar hopen dat ie een redelijke prijs vraagt :) is trouwens een amerikaanse uitvoering, die heeft minder vermogen he? verder nog dingen waarop ik moet letten?

Tuurlijk gewoon voor gaan.
Zijn het niet genoeg punten dan. ;D
Een punt dat ook nog het vermelden waard is.

Eerst goed warm rijden, duurt zo'n 20 km.
Rijdt 60km/h in 5e versnelling.
geeft volgas en dan moet de 5 erin blijven.
Dat is ook een aw11 kwaal.
Sem_maatkamp

Bericht door Sem_maatkamp »

bonno schreef:Tuurlijk gewoon voor gaan.
Zijn het niet genoeg punten dan. ;D
Een punt dat ook nog het vermelden waard is.

Eerst goed warm rijden, duurt zo'n 20 km.
Rijdt 60km/h in 5e versnelling.
geeft volgas en dan moet de 5 erin blijven.
Dat is ook een aw11 kwaal.
kee dankje ;) zal er op letten als hij prijstechnisch wat is.

1 ding.....als de d-riem knapt he, dan is blok nog heel toch?
aangezien ik dus ga proefrijden, maar die riem zit er al iig 11 jaar op dat ie stilstaat, maar staat nergens een stickertje, dus zou ook best nooit vervangen kunnen zijn....en om dat vol gas te geven :P lijkt me niet al te best
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Over die riem hoef je je geen zorgen te maken..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sem_maatkamp

Bericht door Sem_maatkamp »

Green Goblin schreef:Over die riem hoef je je geen zorgen te maken..
oke :)

kzal er denk ik volgend weekend is langsgaan en kijken of die al wat meer weet ;)
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Bespaar jezelf een hoop ellende en kijk goed onder de auto naar roest, ook aan de binnenzijde wielranden, vooral het uiteinde van de dorpels en de hoek achter de achterwielen. Kijk ook of je roest ziet op het dak, daar waar de voorruit met de strip vastzit. Let op of je rook uit de uitlaat ziet komen, ook bij afremmen op de motor. Let op rare geluiden en vieze geurtjes enzo. Beslis niet te snel bij twijfel, en laat ons natuurlijk foto's en verhalen zien!
Plaats reactie