Navigatie die GPS-bestanden kan lezen

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Navigatie die GPS-bestanden kan lezen

Bericht door BST »

Gezien de leeftijd van mijn tomtom en de ontbrekende route-langs-specifieke-punten functionaliteit ga ik weer een nieuw navigatie apparaat kopen.

Nu had mijn eerste tomtom een optie om een routebestand in te lezen (een itn bestand gemaakt met google earth en in het goede format gemaakt met ITN converter) waardoor ik automatisch langs verschillende leuke punten kwam. Handig voor het plannen van toertjes. Mijn huidige heeft die functie niet meer, en nieuwe tomtoms hebben het ook niet meer (bedankt Paul, voor het nabellen).

Nu wil ik graag navigatie die dat wel kan, en uit de websites met productinfo wordt ik niet veel wijzer. Het lijkt erop dat het op navigons wel kan met de freshroutes functie, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Heeft iemand hier recentelijk nog zo'n ding gekocht die de functie heeft voor het inlezen van een coordinatenbestand? Voor de rest hoef ik geen fancy stuf, gewoon navigatie door europa. TMC is fijn, maar geen eis.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Ik heb nog steeds mijn Garmin zumo 550 naar volle tevredenheid.

Doet alles op het gebied van navigeren en routes, ook zoals door jou omschreven Bjorn.
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

hoi bst, sommige tomtoms one xl hebben deze itn bestandje nog wel.
Als je weer achter een tomtom aan gaat moet je even het scherm 2 keer aantikken ,en dan kom je in hoofd menu 2 en als je daar dan een reisplanner ziet staan dan heeft het een itn bestand.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Klopt, onze TomTom kon ook prima overweg met die bestanden. we hebben tenslotte de gehele Mille Miglia daardoor goed kunnen rijden.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Als je een smartphone hebt met gps, zou je google maps kunnen installeren. Schijnt dat je daarmee complete routes kunt maken met maps en dan kunt inladen in je smartphone.

Collega's van mij doen zo hun routes uitplannen.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Surferdude schreef:Klopt, onze TomTom kon ook prima overweg met die bestanden. we hebben tenslotte de gehele Mille Miglia daardoor goed kunnen rijden.
Ah, heb jij een recente TomTom? Welke versie?
renso schreef:hoi bst, sommige tomtoms one xl hebben deze itn bestandje nog wel.
Als je weer achter een tomtom aan gaat moet je even het scherm 2 keer aantikken ,en dan kom je in hoofd menu 2 en als je daar dan een reisplanner ziet staan dan heeft het een itn bestand.
Top! Ik ga hier eens even naar kijken, want qua bediening vind ik tomtoms nog steeds wel het fijnst werken. Heb ook garmin en navigon gehad, maar tomtom blijft lekker simpel navigeren.
dubbeledraaideur schreef:Als je een smartphone hebt met gps, zou je google maps kunnen installeren. Schijnt dat je daarmee complete routes kunt maken met maps en dan kunt inladen in je smartphone.

Collega's van mij doen zo hun routes uitplannen.
Ik heb een HTC desire Z met google navigatie, maar die software is niet zo betrouwbaar. Zolang hij maar een GPS fix houdt werkt het prima, maar hij raakt die fix regelmatig kwijt. Omdat ik me afvroeg of de GPSchip van mijn telefoon defect was heb ik toen een GPS status checker geinstalleerd, daar heb ik uit uitgevonden dat de chip soms contact had met 8 GPS satellieten, maar google navigatie alleen als status gaf 'GPS zoeken'. Kortom: het is leuk voor noodgevallen, maar er op vertrouwen kan je niet. Vandaar toch maar weer op zoek naar wat beters.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

TomTom One, editie "White Pearl".

Is van Ing omdat ie wit is en er pareltjes bij zaten.. :-/

Klikkie
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Thanx! Die versie van de TomTom software staat vast ook nog wel op andere.. ik vind wit niet zo mooi :)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Op mijn oude One XL Europa (nu iets van 2,5 jaar oud, ga ik misschien toch maar in de verkoop doen nu ik meerdere Active Docks heb voor de GO en kan wisselen van auto) kon het en op de huidige GO750Live volgens mij ook (nog niet geprobeerd).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Nou, het gaat denk ik toch een garmin worden.. tomtom one is nergens meer verkrijgbaar, en het schijnt dat garmins geleverd worden met een programmaatje waarmee je routes kan plannen. Kan iemand dat bevestigen?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Kijk even op www.gpstracs.nl en op het www.motor-forum.nl word veel over dit voorwerp besproken.
De garmin zumo's zijn het populairst.
Plaats reactie