Engine Check :O
Moderator: Pieten
Engine Check :O
Ik wilde naar m'n werk gaan, en na 11 minuten rijden, Engine Check lampje. Dus gewoon effe op de snelweg, koppeling in, motor uit en dan weer aan. Engine Check lampje was voorgoed weg.
Onderweg naar huis kreeg ik weer hetzelfde! Maar een of ander reden, als hij warm is en ik zet 'm uit en dan weer aan, komt het niet meer tevoorschijn.
Iemand wat raad? Of moet ik naar die knippershow gaan kijken?
Ik moet wel attenderen dat ik de dag ervoor 260+ km/h heb gereden in duitsland, maar ik heb niks gemerkt. Olie op peil, ook niet oververhit, alleen de normale gloeiende uitlaatspruitstuk.
Onderweg naar huis kreeg ik weer hetzelfde! Maar een of ander reden, als hij warm is en ik zet 'm uit en dan weer aan, komt het niet meer tevoorschijn.
Iemand wat raad? Of moet ik naar die knippershow gaan kijken?
Ik moet wel attenderen dat ik de dag ervoor 260+ km/h heb gereden in duitsland, maar ik heb niks gemerkt. Olie op peil, ook niet oververhit, alleen de normale gloeiende uitlaatspruitstuk.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Filmpje van m'n lichtshow! http://www.youtube.com/watch?v=OlCaVXOx5pQ
Ik merk nu wel echt iets. Ik mis heel veel vermogen. Kheb die boost sensor btw afgedopt, kvond maar irritant dat tie op noodloop ging iedere keer als ik teveel gas gaf in z'n 5.
Ik merk nu wel echt iets. Ik mis heel veel vermogen. Kheb die boost sensor btw afgedopt, kvond maar irritant dat tie op noodloop ging iedere keer als ik teveel gas gaf in z'n 5.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Resolve schreef:Heeft toyota daar bij meer blokken last van?
1MZ-FE heeft ook zwaar gevoelige knock sensors welke bij boost zo de geest geven. Maar die motor is dan ook nooit officieel geleverd met drukvulling, alleen een afthermarket TRD supercharger.
Het probleem is dan ook niet de gevoeligheid... maar dat de Knocksensor in de ECU niet op drukvulling afgestemd staat, verkeerde frequentie.
Don't shoot the messenger!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nee toyota knock sensors zijn gewoon gevoelig
Een knock sensor is gewoon een microfoontje voor de ecu. Als die detonatie hoord dan gaat ie stuk en de ecu gaat dan in safemode
De rede waarom de knocksensor op een v6 gevoeliger lijkt is omdat de motor hoge compressie heeft en dus eerder detoneerdmet drukvulling
Een knock sensor is gewoon een microfoontje voor de ecu. Als die detonatie hoord dan gaat ie stuk en de ecu gaat dan in safemode
De rede waarom de knocksensor op een v6 gevoeliger lijkt is omdat de motor hoge compressie heeft en dus eerder detoneerdmet drukvulling