Waarde 3.0V6 spyder rhd
Moderator: Pieten
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Waarde 3.0V6 spyder rhd
Nog steeds zoekende naar een leuke spyder, vroeg ik mij af wat de waarde in Nederland zou zijn voor een spyder met een V6 conversie.
Weet iemand wat het kost om een spyder te laten up-graden naar een V6 door Paul Woodstock in Engeland en dan alles hier (ook rdw) goedgekeurd te krijgen?
Of misschien beter een rhd te kopen die al gedaan is, maar wat is zo'n rhd spyder dan waard?
groet Robbert
Weet iemand wat het kost om een spyder te laten up-graden naar een V6 door Paul Woodstock in Engeland en dan alles hier (ook rdw) goedgekeurd te krijgen?
Of misschien beter een rhd te kopen die al gedaan is, maar wat is zo'n rhd spyder dan waard?
groet Robbert
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
Van goedkoop naar duur: 3VZ-FE, 1MZ-FE, 3MZ-FE, 2GR-FE. Is ook gelijk de volgorde qua leeftijd en vermogen.
Voor de 2GR wordt meestal >10.000 euro neergelegd bij woodsport. Dat is dan een all-in prijs. Auto wegbrengen en weer rijdend ophalen. Hoef je verder niets aan te leveren of uit te zoeken.
Bij mr2 centrum europa in Duitsland bieden ze toch ook spyders aan met optioneel een V6 of turbo?
Voor de 2GR wordt meestal >10.000 euro neergelegd bij woodsport. Dat is dan een all-in prijs. Auto wegbrengen en weer rijdend ophalen. Hoef je verder niets aan te leveren of uit te zoeken.
Bij mr2 centrum europa in Duitsland bieden ze toch ook spyders aan met optioneel een V6 of turbo?
Only milk and orange juice comes in 2 litres
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Gaat hier om de zzw30 en de motor is de 1MZ-FE.
De spyder staat al een tijd te koop in Engeland bij Greg van het imoc.co.uk forum voor 3700 pond, ongeveer 4500 euro. Heb al contact gehad met hem en bij geen verkoop via E-bay zou hij weer contact opnemen.
Alles al netjes verwerkt op de (Engelse) papieren, dus met motorcode en wijziging op kenteken in 3 liter V6.
Heeft net op E-bay gestaan en er is uiteindelijk toch 1 bod uitgebracht; zal dus wel verkocht zijn nu.
Maar kijk rustig verder (of misschien niet rustig;) )
groet Robbert
De spyder staat al een tijd te koop in Engeland bij Greg van het imoc.co.uk forum voor 3700 pond, ongeveer 4500 euro. Heb al contact gehad met hem en bij geen verkoop via E-bay zou hij weer contact opnemen.
Alles al netjes verwerkt op de (Engelse) papieren, dus met motorcode en wijziging op kenteken in 3 liter V6.
Heeft net op E-bay gestaan en er is uiteindelijk toch 1 bod uitgebracht; zal dus wel verkocht zijn nu.
Maar kijk rustig verder (of misschien niet rustig;) )
groet Robbert
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
MRobbert schreef:In of ex alles netjes op kenteken krijgen (dus met keuring)
Na conversie (kan ook door Joshma gedaan worden) nog 'even' langs de RDW, weet wel dat auto's vanaf 1998 de riedel in Lelystad moeten volgen (kosten pakweg 1.500 euro en een set nieuwe banden), dus iets kopen waar het al op kenteken staat, is wat handiger.
El Butre schreef:Ik gok dat Marco de prijs voor de conversie bedoelt?
Klopt, maar in dit geval, lijkt de auto zelf wel heel erg interessant! Zelfs alleen al om als plug and play donor te gebruiken van de techniek voor een Nederlander (LHD), alleen komt dan het Lelystad gebeuren weer om de hoek kijken.
Ow die spyder... zat even aan een SW20 TRD spider te denken
Maar prijzen lopen denk ik vanaf 5K tot >10K voor een 1MZ. Afhankelijk wat je allemaal wilt.
Voor mijn 3MZ zit ik volgensmij rond de 7,5. Dan doe ik op de uitlaat na alles zelf, daar heb ik dan een 3MZ swap voor met lichte upgrades.
Maar prijzen lopen denk ik vanaf 5K tot >10K voor een 1MZ. Afhankelijk wat je allemaal wilt.
Voor mijn 3MZ zit ik volgensmij rond de 7,5. Dan doe ik op de uitlaat na alles zelf, daar heb ik dan een 3MZ swap voor met lichte upgrades.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Ik raad je aan om een UK v6 Spyder te nemen dan! Zijn vaak goed in elkaar gezet door de shops daar. Plus het scheelt behoorlijk wat gedoe met herkeuren etc. En dan als het ff kan zou ik de 2gre nemen.
Trouwens waarom de keuze voor een v6? (ben gwn beniewd hoor)
Trouwens waarom de keuze voor een v6? (ben gwn beniewd hoor)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
MarcoTwo schreef:Sexcilinder.
Bij een W2 niets merkbaar, mogelijk is de 1.8 motor erg licht dat het verschil dan wel merkbaar is.
wellicht, ik kan hier geen uitspraak over doen... Met mn 2zz is er zowat niks aan veranderd, het blok is ietsie zwaarder maar qua rijeigenschappen is er niet echt veel veranderd op het vermogen na.
gr Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Onderstaand zijn antwoord op mijn gestelde vragen.
De antwoorden zijn al van even geleden en nu is de prijs dus nog iets gunstiger.
Geef jullie mening maar:dux-blij_thumb-up:
[citaat]Hi Robbert.
I’m willing to look into selling you the car: it depends on how difficult (paperwork / red-tape) it is to sell to a foreign citizen / export the car...I’ll look into it from my end....
There are no mech / elect problems...the only point to note is that the gearbox whines...not horrendous..but its not silent..!
This is because the gearbox is a 2nd-hand unit from a Mk2 n/a car (S54): it has had the LSD from my Roadster stock gearbox fitted into it, and as both gearsets were 2nd-hand, there is a slight mismatch in wear rates, hence the whine...
The gearbox is not sloppy, there are no clunks, bangs , clicks, etc, everything works as it should...its just a little noisy..!
If I’m being picky, I would say that the gear cable / gearstick assembly would benefit from some ..erm...”redesigning”..!?
As it was the first Woodsport Mk3 / V6 conversion, it was a learning curve for Paul Woods, too...
He has since refined the gear cable mechanism, making the overall gearchange much smoother: he fabricated a custom arrangement for the gear lever / couplings, which is not optimal, in my opinion: it works...but COULD be better.
His latest setup uses the stock gear lever / cables, I think...?
It shouldn’t be a lot of bother to revert back to the stock setup / new cables, if you can be bothered....?
You could then fit a TRD quick-shift...?!
Engine uses no oil: that is a common problem with the earlier pre-2003 Mk3’s....but not if you’ve a different engine...!!
Oil has been changed every 6 months (mobil1)
I’ll take £4300,- with the hardtop..?
At these sorts of price, I’m finding it hard to sell: half of me is saying keep it...It’ll cost someone £8000 to replicate this (or at least £3000 and a LOT of time / problem-solving, if they DIY)
I think if someone was willing to spend £2500 on this car, it would be a fantastic track car..? (that would be TEIN coilovers/ECD, some additional chassis bracing, and uprated ARP bolts / head gaskets)
As I say, I’ll ask around about exporting.....if its easy for me, we can chat further..?
[einde citaat]
De antwoorden zijn al van even geleden en nu is de prijs dus nog iets gunstiger.
Geef jullie mening maar:dux-blij_thumb-up:
[citaat]Hi Robbert.
I’m willing to look into selling you the car: it depends on how difficult (paperwork / red-tape) it is to sell to a foreign citizen / export the car...I’ll look into it from my end....
There are no mech / elect problems...the only point to note is that the gearbox whines...not horrendous..but its not silent..!
This is because the gearbox is a 2nd-hand unit from a Mk2 n/a car (S54): it has had the LSD from my Roadster stock gearbox fitted into it, and as both gearsets were 2nd-hand, there is a slight mismatch in wear rates, hence the whine...
The gearbox is not sloppy, there are no clunks, bangs , clicks, etc, everything works as it should...its just a little noisy..!
If I’m being picky, I would say that the gear cable / gearstick assembly would benefit from some ..erm...”redesigning”..!?
As it was the first Woodsport Mk3 / V6 conversion, it was a learning curve for Paul Woods, too...
He has since refined the gear cable mechanism, making the overall gearchange much smoother: he fabricated a custom arrangement for the gear lever / couplings, which is not optimal, in my opinion: it works...but COULD be better.
His latest setup uses the stock gear lever / cables, I think...?
It shouldn’t be a lot of bother to revert back to the stock setup / new cables, if you can be bothered....?
You could then fit a TRD quick-shift...?!
Engine uses no oil: that is a common problem with the earlier pre-2003 Mk3’s....but not if you’ve a different engine...!!
Oil has been changed every 6 months (mobil1)
I’ll take £4300,- with the hardtop..?
At these sorts of price, I’m finding it hard to sell: half of me is saying keep it...It’ll cost someone £8000 to replicate this (or at least £3000 and a LOT of time / problem-solving, if they DIY)
I think if someone was willing to spend £2500 on this car, it would be a fantastic track car..? (that would be TEIN coilovers/ECD, some additional chassis bracing, and uprated ARP bolts / head gaskets)
As I say, I’ll ask around about exporting.....if its easy for me, we can chat further..?
[einde citaat]
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D