Wat is Kanker toch een rotziekte

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Wat is Kanker toch een rotziekte

Bericht door rsevo6 »

Krijg de indruk dat deze ziekte aan niemand voorbij gaat, iedereen kent wel iemand die het heeft/ heeft gehad en is hersteld/ er aan is overleden.

Kreeg vandaag bericht dat een vriendin van ons die er al ruim 2 1/2 jaar in (ondanks meerdere bestralings kuren en chemo kuren) telkens andere terugkomende vorm aan lijdt en steeds verder achteruit ging, heeft besloten komende donderdag euthanisie uit te voeren....

Ook wij zelf hebben recent een lastige tijd gehad en gaan een vermoedelijk zware periode tegemoet, mijn meisje is er in de afgelopen 2 maanden 2 x voor geopereerd en hoewel alles chirurgisch weg is, is er bij celonderzoek een hoog terugkeer risico geconstateerd en moet ze daarom de komende maanden alle nabehandelingen ondergaan.

Voordat het ons zo persoonlijk trof steunde ik de kankerbestrijding al, ik raad iedereen aan dit te doen, inmiddels blijkt 1 op de 3 nederlanders de ziekte te zullen krijgen.
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Herkenbaar. Collega's, vrienden, kennissen, overal hoor je de verhalen.

Een van de jongens van mijn band, zijn vader, is op dit moment onder behandeling voor verscheidene tumoren in zijn hoofd.
De man is in de bloei van zijn leven en van de ene op de andere dag verschrikkelijk ziek. Het is voor mij al moeilijk, ga na als je er zo dicht bij staat.

Behandelmethoden zijn erg goed tegenwoordig maar het blijft een rotziekte waar helaas zo veel mensen aan overlijden :(

Het leven komt zoals het komt en je hebt het helaas niet voor het kiezen.
Maakt het niet makkelijker.

Sterkte
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Helaas René, zonder aanzien des persoons kiest deze ziekte zijn slachtoffers.. Rangen of standen.. jong of oud, het maakt geen enkel verschil..

Daarom geniet ik van de dag en van de kostbare mensen en momenten om me heen, het leven is voorbij voordat je er erg in hebt, leef bij de dag alsof het je laatste is.. CARPE DIEM!

Sterkte..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Mijn steun heeft de kankerbestrijding al jaren. Weet uit ervaring welk een rottijd jullie moeten doormaken. Sterkte de komende tijd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Heel veel sterkte de komende tijd.

Blijft een verschrikkelijke ziekte die ze nog lang niet helemaal onder controle hebben.
Afbeelding
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Veel sterkte en wat Arthur zegt, kan ik zeker beamen.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Alles wat je hier hebt beschreven is heel herkenbaar,ook mijn moeder had deze ziekte en overleden op 55 jarige leeftijd.Gelukkig krijgen ze beetje bij beetje meer grip op deze ziekte.
Veel sterkte nog toegewenst!
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) sterkte gewenst jullie beiden
en als er wat is ...
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
darkevo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 apr 2011, 12:12

Bericht door darkevo »

Heel veel sterkte de komende tijd!
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

Sterkte in deze moeilijke en spannende periode, waarin hoop en vrees elkaar vaak afwisselen.

Ken zeker in mijn kring ook slachtoffers (vader op 65 rip en kennis met 2 jonge kids heeft het net te horen gekregen, nml. maagK)
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
Gebruikersavatar
Aub.
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 dec 2006, 17:35
Type MR2: AW11

Bericht door Aub. »

Heel veel kracht toegewenst René, hoop dat het voor je meisje goed gaat uitpakken. Veel mensen die ik ken en die uiteindelijk beter worden geven aan dat ze veel sterker eruit zijn gekomen dan ze erin zijn gegaan en veel meer kwaliteit van leven ervaren; maar dan moet je het wel eerst overleven. Heb helaas (te)veel mensen in mijn directe nabijheid aan deze ziekte verloren, ben het helemaal met Arthur eens dat je voor zover mogelijk toch heel erg met de dag moet zien te leven en van alle mooie momenten bewust genieten....

Afbeelding
Aub. goes turbo...
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Heel veel sterktte de komende periode!!!!
Uiteraard hoop ik dat het toch allemaal weer goed zal komen.


Sterkte, MRGEEL8)
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Mooie woorden hier op het forum...

Helaas is het inderdaad zo dat deze ziekte bij iedereen dichtbij toeslaat. Wat zou het prachtig zijn wanneer er een remedie tegen kanker komt en veel mensen op de normale wijze van ouderdom kunnen sterven. Wanneer je weet dat je je hele leven hebt geleefd...

Als ik zeg dat ik iedereen hier sterkte wens die in zijn/haar nabije omgeving een geval van kanker moet meemaken, denk ik dat ik bijna iedereen sterkte wens, inclusief mijzelf....

Daarom... sterkte, geniet van de momenten, net wat Art zegt...
Gebruikersavatar
Kimr2tje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 844
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:36
Type MR2: AW11

Bericht door Kimr2tje »

Rene,
sterkte voor jullie beiden!
Afbeelding
MarcoTwo schreef:Oei, als Kim dit zegt, kun je het in je 'zak' steken.:lach:
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Voor onze vriendin is het dus vandaag einde verhaal. Diep triest, maar in haar situatie nu na ruim 2 jaar lijden en aftakelen een begrijpelijk en denk ik goed besluit. Als ze nog langer had gewacht, dan had ze deze beslissing binnenkort niet meer kunnen/mogen nemen..

Voor mijn vrouw zijn de vooruitzichten gewoon goed, maar zal ze de komende maanden mogelijk best moeilijke momenten door moeten (en ik dus ook) tijdens bestralingen en chemo. Gelukkig is ze zo nuchter om te stellen dat het moet en het voor een uiteindelijk goed doel is.
Iedereen bedankt voor de berichtjes hier.
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Succes!
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Vandaag werd er hier een opkikkertje bezorgd namens de Pieten

Afbeelding

Bedankt jongens, dit wordt zeer op prijs gesteld. :applaus-smiley::applaus-smiley:

Helaas is recent gebleken dat mijn vrouw een cel type heeft wat een zeer langdurige nabehandeling vereist: meer dan een jaar lang diverse verschillende chemokuren, in totaal ca. 30 (let wel: wel alles ter preventie, er zijn geen uitzaaiingen, maar dat maakt het niet minder zwaar).

Wij zullen hierdoor dit jaar in principe niet aan WB meetings kunnen deelnemen, maar wie weet..

Grtz,
René & Gézette
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Even een correctie, er staat, namens de Pieten, maar het is natuurlijk namens de Club. (Het zijn alleen de Pieten die het geregeld hebben, heeeel af en toe doen ze nog eens wat..).

Maar dat doet natuurlijk niets af aan de boodschap, we hopen jullie zo snel mogelijk weer te zien op een meeting.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Green Goblin schreef:Even een correctie, er staat, namens de Pieten, maar het is natuurlijk namens de Club. (Het zijn alleen de Pieten die het geregeld hebben, heeeel af en toe doen ze nog eens wat..).

Maar dat doet natuurlijk niets af aan de boodschap, we hopen jullie zo snel mogelijk weer te zien op een meeting.
Noted ::) ;) 8)
Iedereen bedankt. :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Sterkte samen!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Plaats reactie