![Still Bonk :still_bonk:](./images/smilies/still_bonk.gif)
Hoogstwaarschijnlijk is er een klep van 1 van de cilinders, krom want de motor tikt als deze loopt en dat wordt erger als ik gas geef.
De klep was waarschijnlijk al rot toen ik de auto inbouwde en heeft een optater gehad, toen ik op de snelweg op snelheid moest komen en de auto ff doortrok naar de 5000 toeren. (Ik had van te voren al 50km gereden, voordat dit gebeurde en olie was onlangs bijgevuld).
Nou heb ik een keuze.
Ik kan dit Gen2 blok demonteren en de kleppen nakijken. Maar als er een klepzetel verbrand is / te ver ingesleten, dan moet ik de kop laten reviseren.
Echter ik kan ook een gen3 blok kopen die is geimporteerd vanuit Japan en 1ton heeft gelopen. Een maat van mij zegt dat deze gelijk gereviseerd moet worden. Maar dan word het allemaal te duur.
Het reviseren van een kop zou 400 euro gaan kosten schat ik zo.
Het gen3 motorblok staat voor een kleine 1000 euro te koop. En daar zit alles bij, dus de kabelboom, ecu, bobine etc etc.
En volgens de adverteerder behoeft de gen3 blok geen revisie.
Mijn vraag is: als ik een gen3 motorblok koop. Moet ik hem dan ook gelijk maar laten reviseren?
Of zal ik gewoon de kop reviseren van dit gen2 motorblok/olieboot en hopen dat hij nog jaren meegaat?