Startprobleem

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mr2wark
Knop gevonden hoor !
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 aug 2011, 17:38

Bericht door mr2wark »

Goed om te horen! wat was nou uiteindelijk het probleem?
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Ja en, toch getankt...
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

mr2wark schreef:Goed om te horen! wat was nou uiteindelijk het probleem?
Geen idee :huh:
Reesmuis
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 aug 2011, 15:44

Bericht door Reesmuis »

Melle schreef:Geen idee :huh:
Wellicht een keer aardig en liefdevol geweest en heb je haar (of misschien wel een hem) een keer over het stuur geaaid. Vond ze fijn :D

Heb zo ooit een televisie gehad. Iedere keer wanneer die werd aangezet trokken er 5 minuten strepen over het scherm. Na een liefdevol tikje hield het dan op. Alleen werd het steeds erger. Na een maand moest ik eerst de televisie een kwartier in elkaar slaan voor een fatsoenlijk beeld.
Toen ik tot de ontdekking kwam dat eigenlijk ik eerst mezelf pijn moest doen om televisie te kijken hebben we besloten dat er een nieuwe televisie moest komen.

Maarre on topic:
Auto rijdt weer --> hoe loopt ie stationair en trekt ie goed door? Indien goed, dan lijkt me de benzine toevoer in orde (of er is een electrisch probleem in de aanvoer wat een keer meewerkt).
Toen hij startte, stond ie binnen of buiten? De laatste dagen is het vochtig weer en bij een ontsteking die niet helemaal lekker is helpt vocht niet. Soms zie je de vonkjes aan de buitenkant van de bougiekabels naar het blok overspringen.
Welke kleur hadden de bougies toen je ze eruit haalden, en zijn ze van het juiste type?

gr Reesmuis
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Reesmuis schreef:
Maarre on topic:
Auto rijdt weer --> hoe loopt ie stationair en trekt ie goed door? Indien goed, dan lijkt me de benzine toevoer in orde (of er is een electrisch probleem in de aanvoer wat een keer meewerkt).
Toen hij startte, stond ie binnen of buiten? De laatste dagen is het vochtig weer en bij een ontsteking die niet helemaal lekker is helpt vocht niet. Soms zie je de vonkjes aan de buitenkant van de bougiekabels naar het blok overspringen.
Welke kleur hadden de bougies toen je ze eruit haalden, en zijn ze van het juiste type?

gr Reesmuis
Bougies waren droog en grijs/bruin.
Auto stond buiten, dus in weer en wind.

EFI zekering nieuwe in gezet, maar startte toen nog niet.

Alle kabeltjes van de bobine los gehaald en opnieuw erop gezet, niks vervangen.

Twee dagen later startte de auto.... Heel apart. Nu afwachten hoe het nu gaat. Voor hetzelfde geld is het straks weer afgelopen.
Gebruikersavatar
mr2wark
Knop gevonden hoor !
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 aug 2011, 17:38

Bericht door mr2wark »

Huh.

De enige keer dat hij hiervoor moeite heeft gehad met starten was toen hij 2 weken in de vrieskou niets heeft staan doen. Maar zelfs toen was het met een beetje gas geven bij de start snel weer aan de gang, en hij moest even wat gas bij stationair de eerste minuut.

Ik heb ook nooit gemerkt dat hij gas terug hielt op welk moment dan ook. Altijd snel gereageerd op het gaspedaal, en goed stationair gelopen. Mogelijk toch benzinepomp/filter/ de hele mikmak even nalopen.
Plaats reactie