revisiemotor loopt slecht

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

revisiemotor loopt slecht

Bericht door dasteevo »

kan iemand me helpen? ??????????
Ik heb tijdje terug mn motor laten reviseren samen met versnellingsbak e.d.
Mijn garagist heeft ondertussen nokkenassensor vervangen, nieuwe waterpomp, bekabeling, bougies, luchtfilter en benzinefilter enz...
Toch blijft hij slecht draaien, bij de revisie hebben ze mij gemeld dat ze 2 maten groter moesten uitboren want hij was in zeer slechte conditie mn motorblok.
Bij het revisiebedrijf draaide de motor goed, tot hij in mn wagen zat!
Zou het kunnen dat zijn ecu geen juiste instelling meer heeft voor een uitgeboorde motorblok????
Zoja kan ik deze dan laten overschrijven of niet?
Ik weet echt geen oplossing meer! Als ik dit niet opgelost krijg zal ik hm moeten verkopen nu hij volledig in orde staat maar motor het niet goed doet.
Hopende dat iemand hiermee raad weet
Alvast dank!!!!!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Lijkt me dat het garagebedrijf hier voor een oplossing voor moet zoeken..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Beste,
Dat is blijkbaar ook niet van toepassing mits ze me zeiden dat het motorblok goed lopend is afgeleverd en blijkbaar de sturing moet worden aangepast, maar hoe? ?? Daar konden ze me niet met helpen omdat ze enkel en alleen revisies uitvoeren!
Ps :had u vroeger geen geel mr2tje? ?
Grtz
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Wat ik er ook nog ff wil bij melden is, motor draait goed in hogere toeren
Maar bij laag toerental zachtjes gas geven reageert hij bijna niet tot je iets meer geeft en de economymeter rood geeft schiet hij er grofweg door.
Zou het misschien nog op te lossen zijn met de lambdasonde te vervangen indien hij daardoor verkeerde mengeling heeft? ?? Ik gis maar wat!
Weet er anders iemand die weet heeft van revisie motors?
Ik was reeds bij een tuningbedrijf gaan horen of zij hm konden herschrijven of afstellen maar deze hadden nog niet eens zin om aan een mr2tje te beginnen pffff, want want bij toyota zelf kan ik ook niet meer terecht mits hij uitgeboord is.
Hopende op iemand met passie voor toyota's enkel mensen die me met mn wagen terug naar huis stuurden.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

dasteevo schreef:Wat ik er ook nog ff wil bij melden is, motor draait goed in hogere toeren
Maar bij laag toerental zachtjes gas geven reageert hij bijna niet tot je iets meer geeft en de economymeter rood geeft schiet hij er grofweg door.
Zou het misschien nog op te lossen zijn met de lambdasonde te vervangen indien hij daardoor verkeerde mengeling heeft? ?? Ik gis maar wat!
Weet er anders iemand die weet heeft van revisie motors?
Ik was reeds bij een tuningbedrijf gaan horen of zij hm konden herschrijven of afstellen maar deze hadden nog niet eens zin om aan een mr2tje te beginnen pffff, want want bij toyota zelf kan ik ook niet meer terecht mits hij uitgeboord is.
Hopende op iemand met passie voor toyota's enkel mensen die me met mn wagen terug naar huis stuurden.
wie heeft het blok ingebouwd? heb je al fout codes geprobeerd uit te lezen?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

dasteevo schreef:Ps :had u vroeger geen geel mr2tje? ?
Grtz
Klopt! Laaang geleden...;D Rijd nu ergens in België rond.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

http://www.rw-scenter.be/

Unichip;) vragen naar Robby.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Staat je distrubitie riem wel op tijd, heb ooit ook eens een kleine revisie gedaan en kreeg hem ook beroerd lopend terug.Zelfs nog een keer weer terug gegaan naar de garage en alles laten nakijken maar konden niks vinden.En net wat jij zegt als je wat hoger in de toeren zat viel het allemaal wel mee.Ben naar de toyota garage gegaan en zij kwamen er achter dat de riem een tandje verkeerd stond.
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

Surferdude schreef:Klopt! Laaang geleden...;D Rijd nu ergens in België rond.
Haha, Dan ben ik de gast die samen met vriendin en de koper van je gele mr nog bij jou koffie heb gedronken toen we hm zijn komen bekijken!
Alvast nogmaals dank voor de goede ontvangst toen! en Laurent is er nog steeds dood gelukkig mee hoor!
Grtjs
Gebruikersavatar
dasteevo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2009, 14:16

Bericht door dasteevo »

renso schreef:Staat je distrubitie riem wel op tijd, heb ooit ook eens een kleine revisie gedaan en kreeg hem ook beroerd lopend terug.Zelfs nog een keer weer terug gegaan naar de garage en alles laten nakijken maar konden niks vinden.En net wat jij zegt als je wat hoger in de toeren zat viel het allemaal wel mee.Ben naar de toyota garage gegaan en zij kwamen er achter dat de riem een tandje verkeerd stond.


Thnkx, dat zal ik eerstdaags laten nakijken, hopelijk heb je gelijk! ?
Als dit zo is ben ik je eeuwig dankbaar :-)
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

De ECU zou een dergelijke overboring makkelijk op moeten kunnen vangen. Ik zou dus niet meteen naar een afthermarket ecu of piggyback gaan grijpen. Want blijkbaar zit er ergens wat niet goed.

Ik gok ook op de distributieriem, zo niet dan waarschijnlijk iets elektrisch.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Plaats reactie