Brandstofpomp
Moderator: Pieten
Of er technisch iets van klopt weet ik niet, maar taalkundig gezien is het een drama. MR2Lover2, ga alsjeblieft een cursus punctuatie volgen voordat je weer iets schrijft op dit forum (de d's en t's goed doen komt daarna wel). Oh, en maak van die volgende post dan gelijk een voorstelpost, is wel zo gezellig dat we ook weten tegen wie we praten hier.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Mr2lover2 schreef:@ MMAddict
Jou vraag was..-> met een 225lph hoeveel hp kun je maken
Met boosten?
Antwoord zie mijn post.
daar in is verwerkt de boost druk de benzine druk en de bsfc
Met een suggestie voor de te gebruiken injectoren.
422 hp kan je dus veilig halen met een 255 liter pomp
boost van 12~17psi
benzine druk van 43
Wat jij hebt berekent is de flow van de 440 injectoren? waarom dat dan.
De 500hp haal je niet veiling met de 255 pomp.
Ik zeg dat jouwn voorbeeld niet bijdraagd aan mijn vraag.
In jouwn voorbeeld zijn de injectors de bottleneck en niet de pomp.
Jouwn google injectoren van 42lbs/hr geven max 440cc per minut, die kunnen met zijn zessen dus nooit meer als 160LPH geven. Dat is gewoon simpele wiskunde.
Wel grappig dat je nu frankie tegen spreekt, die zegt namelijk dat je wel veilig kunt tot ongeveer 500 PK, hij adviseerd dan wel de leidingen te vervangen.
frankie-turbo schreef:met een 255lph kun je safe tot ongeveer 500pk op euro95/98 en 400pk op E85.. met 80/90% dutycycle. afhankelijk van je afstelling natuurlijk, dus 255lph voldoet prima.. 325lph is een beetje overkill
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..
bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
Don't shoot the messenger!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
met een calculator haal je het.. in de bergen niet.. op zeeniveau wel. met een slechte mapper niet en een goede wel, is je motor niet goed gebouwd niet, wel goed gebouwd wel, een wallbro 255l/h van 5 jaar oud niet een nieuwe wel...koud weer niet warm weer ook niet, gemiddeld weer wel.. inlaat temp?. dikte van leidingen, hoe oud is je brandstoffilter.. knik in de leiding?.. goede stroom voeding van je brandstofpomp... (dikte van stroom kabel beinvloed het aantal liters per uur)
snappen jullie wat ik bedoel..??
cijfers gaan uit van de ideale omstandigheden.. en die heb je nooit..
met een wallbro 255l/h pomp hadden wij op de gemiddelde skyline 450/480pk op ongeveer 90% dutycycle.. maar wie zegt dat hij een goede mapper was...
en dat zijn in-efficiënte motoren..
beter is gewoon een overkill aan geleverde liters te hebben.. ,meer is nooit weg. niet de rand opzoeken als het niet nodig is..
en nogmaals cijfers zijn leuk.. maar als je het echt uit wil rekenen moet je rekening houden met veel meer variabelen...
snappen jullie wat ik bedoel..??
cijfers gaan uit van de ideale omstandigheden.. en die heb je nooit..
met een wallbro 255l/h pomp hadden wij op de gemiddelde skyline 450/480pk op ongeveer 90% dutycycle.. maar wie zegt dat hij een goede mapper was...
en dat zijn in-efficiënte motoren..
beter is gewoon een overkill aan geleverde liters te hebben.. ,meer is nooit weg. niet de rand opzoeken als het niet nodig is..
en nogmaals cijfers zijn leuk.. maar als je het echt uit wil rekenen moet je rekening houden met veel meer variabelen...
440cc haalt hij zeker wel veilig. Opmerking de berekening van de 440cc was op 100% duty
Met een waarde van 40.7 lbs/hr afgerond naar 42lbs/hr
51 lbs/hr bij 80% duty (race doeleinden)
De 440cc is perfect voor die 255lph 6 cilinder op boost tot 17psi
500hp met de 255lph ?
Daar heb je een pomp van 288lph voor Nodig
De 3sgte gen3 motoren zou je bij 300hp en 80% duty
Injectoren moeten hebben van 600cc
Maar iedereen weet dat je dat met een stock injector makkelijk haalt.
Met een waarde van 40.7 lbs/hr afgerond naar 42lbs/hr
51 lbs/hr bij 80% duty (race doeleinden)
De 440cc is perfect voor die 255lph 6 cilinder op boost tot 17psi
500hp met de 255lph ?
Daar heb je een pomp van 288lph voor Nodig
De 3sgte gen3 motoren zou je bij 300hp en 80% duty
Injectoren moeten hebben van 600cc
Maar iedereen weet dat je dat met een stock injector makkelijk haalt.
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
300hp gen3 3sgte loopt ook op 90% dutycycle.. op een powerfc en ongeveer 325hp rijd je gewoon met 100% dutycycle, bij een druk van 1,2/1,25 bar
daarom lopen de meeste rond dat vermogen die gepushed worden ook kapot.. je hebt geen marge meer..
mijn "ervaringen" bewijzen voor mij dat een gemiddelde wallbro veilig tot 500hp gebruikt kan worden.. ik heb er ook gezien die genoeg leverde voor 550 wielpk (630 kruk), maar heb er ook gezien die bij 400pk al de geest gaven
daarom gebruik ik ook bosch 044 pompen.. erg goede kwaliteit en 300l/h
ze maken alleen wat meer geluid.. maar nog veel belangrijker : ze leveren allemaal 300 L/H...
daarom lopen de meeste rond dat vermogen die gepushed worden ook kapot.. je hebt geen marge meer..
mijn "ervaringen" bewijzen voor mij dat een gemiddelde wallbro veilig tot 500hp gebruikt kan worden.. ik heb er ook gezien die genoeg leverde voor 550 wielpk (630 kruk), maar heb er ook gezien die bij 400pk al de geest gaven
daarom gebruik ik ook bosch 044 pompen.. erg goede kwaliteit en 300l/h
ze maken alleen wat meer geluid.. maar nog veel belangrijker : ze leveren allemaal 300 L/H...
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
El Butre schreef:Kijken of ik het snap: 300 liter per uur is in 12 minuten een tank (van 60 liter) leeg, en 255 liter per uur is in 14 minuten diezelfde tank leeg. Dus een keer 15 seconden vol doortrekken kost EUR 1,89....
@MMaddict: kies de kleinste pomp die je kunt vinden!!
haha ja! klopt wel ongeveer met mijn ervaring gisteren tijdens fast lap...
in 80min tracktime 60liter verbrand
maar zo gaat dat niet helemaal.. je voed de feulrail met 255l/h. maar dat is meer om een bepaalde minimale brandstof druk te kunnen garanderen bij een bepaald vermogen.... niet dat hij het allemaal opslurpt.. in 90% van de gevallen gaat er van die 255l/h zoon 230l/h weer terug naar de tank.. daarom is je retour leiding ook zeker zo belangrijk als je feed leiding.. als je retour leiding te dun is loopt je brandstofdruk op door te weinig brandstof afvoer..
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: