Opknap amerikaanse SW21,5 2.2 Turbo.. Loop of sloop :(
Moderator: Pieten
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Opknap amerikaanse SW21,5 2.2 Turbo.. Loop of sloop :(
Hey,
helaas moet ik mijn MR2 toch te koop zetten na ruim 6 jaar..
De MR2 heeft in de laatste 2 á 3 jaar voornamelijk stil gestaan, dit is de auto helaas niet ten goede gekomen..
De auto:
- Bouwjaar Juli 1991, geimporteerd in 2002..
- Geen APK, hij is op het moment geschorst.
- KM stand is niet helemaal bekend, ik denk rond de 200.000 km.
- Zoals bij de meesten hier wel bekend (de oude garde ) zit er een turbo op, dit is er een van Mitsubishi met een custom downpipe en de ee®ste versie Skytune. Hij maakt alleen door de turbo niet zoveel geluid.. Gelukkig De turbo draait op een druk van 0,3 t/m 0,4 bar en produceerd hiermee ca. 240pk op de krukas, 210 op de wielen. Koppel moet ik even nakijken maar dit lag boven de 300nm.
- De auto heeft Cruise Control (erg ideaal!) en een airbag. De airco die er in zat (en rot was) heb ik er grotendeels uitgehaald.
- Bekabeling voor deurspeakers en subwoofer aan een versterker die in de voorkant ligt is aanwezig.
Minpunten aan de auto:
- Door het lange stil staan heeft de auto rondom nieuwe blokken nodig en moeten de voorremmen gangbaar gemaakt worden. Ook zullen de schijven afgedraait moeten worden i.v.m. roestvorming. Eventueel heb ik voor een meerprijs nog 94+ turbo remklauwen en schijven liggen. De klauwen zijn geheel gereviseerd en dus nagenoeg nieuw.
- Zwak puntje van de MR2's: De dorpels zijn flink rot en zullen vervangen moeten worden.
- Snelheids meter is defect. Ik ga ervanuit dat de kabel rot is.
- Band rechtsvoor is gaar, aan de binnenzijde zit er een snee in, vervangen dus.
- Schokbrekers achter lek.
- Wastegate controller van de turbo is er een tijd geleden onderuit gedonderd. Op zich geen probleem, overboosten doet hij niet. Voor het mooie zal hij alleen wel vervangen moeten worden.
- Blow-off valve moet goed schoon gemaakt/ontroest worden.
- Alle vloeistoffen zullen eens vervangen moeten worden.
- Lak heeft zijn beste tijd gehad.
- Achterbak gaat niet open.. Ik denk dat het kabeltje van het slot losgekomen is. Je hoort namelijk het kabeltje heen en weer gaan achterin als je aan het hendeltje trekt.
- Distributie riem is echt aan vervanging toe, dit zou ik echt als eerste doen voordat je gaat rijden (zit er al minstens 8 jaar onder, misschien zelfs 10).
- Accu die er in zat is rot, eventueel kan ik er 1 bij geven maar die is eigenlijk te klein voor de auto.
Zo zijn er nog wel een paar puntjes die ik zo even niet kan bedenken.
Foto's:
Qua prijs zat ik zelf rond de 1000 te denken, maar t.e.a.b. is bespreekbaar.
helaas moet ik mijn MR2 toch te koop zetten na ruim 6 jaar..
De MR2 heeft in de laatste 2 á 3 jaar voornamelijk stil gestaan, dit is de auto helaas niet ten goede gekomen..
De auto:
- Bouwjaar Juli 1991, geimporteerd in 2002..
- Geen APK, hij is op het moment geschorst.
- KM stand is niet helemaal bekend, ik denk rond de 200.000 km.
- Zoals bij de meesten hier wel bekend (de oude garde ) zit er een turbo op, dit is er een van Mitsubishi met een custom downpipe en de ee®ste versie Skytune. Hij maakt alleen door de turbo niet zoveel geluid.. Gelukkig De turbo draait op een druk van 0,3 t/m 0,4 bar en produceerd hiermee ca. 240pk op de krukas, 210 op de wielen. Koppel moet ik even nakijken maar dit lag boven de 300nm.
- De auto heeft Cruise Control (erg ideaal!) en een airbag. De airco die er in zat (en rot was) heb ik er grotendeels uitgehaald.
- Bekabeling voor deurspeakers en subwoofer aan een versterker die in de voorkant ligt is aanwezig.
Minpunten aan de auto:
- Door het lange stil staan heeft de auto rondom nieuwe blokken nodig en moeten de voorremmen gangbaar gemaakt worden. Ook zullen de schijven afgedraait moeten worden i.v.m. roestvorming. Eventueel heb ik voor een meerprijs nog 94+ turbo remklauwen en schijven liggen. De klauwen zijn geheel gereviseerd en dus nagenoeg nieuw.
- Zwak puntje van de MR2's: De dorpels zijn flink rot en zullen vervangen moeten worden.
- Snelheids meter is defect. Ik ga ervanuit dat de kabel rot is.
- Band rechtsvoor is gaar, aan de binnenzijde zit er een snee in, vervangen dus.
- Schokbrekers achter lek.
- Wastegate controller van de turbo is er een tijd geleden onderuit gedonderd. Op zich geen probleem, overboosten doet hij niet. Voor het mooie zal hij alleen wel vervangen moeten worden.
- Blow-off valve moet goed schoon gemaakt/ontroest worden.
- Alle vloeistoffen zullen eens vervangen moeten worden.
- Lak heeft zijn beste tijd gehad.
- Achterbak gaat niet open.. Ik denk dat het kabeltje van het slot losgekomen is. Je hoort namelijk het kabeltje heen en weer gaan achterin als je aan het hendeltje trekt.
- Distributie riem is echt aan vervanging toe, dit zou ik echt als eerste doen voordat je gaat rijden (zit er al minstens 8 jaar onder, misschien zelfs 10).
- Accu die er in zat is rot, eventueel kan ik er 1 bij geven maar die is eigenlijk te klein voor de auto.
Zo zijn er nog wel een paar puntjes die ik zo even niet kan bedenken.
Foto's:
Qua prijs zat ik zelf rond de 1000 te denken, maar t.e.a.b. is bespreekbaar.
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11