21-04-2013. Ardennen-Eifel-Ringdag.
Moderator: Pieten
Nurnbergring
Hallo Allemaal
T was een leuke dag vandaag. Alleen n beetje jammer dat we iedereen zowat zijn kwijtgeraakt op de heenweg.
Msch een idee om toch op de rest te wachten tot iedereen weer aansluit als er een aantal voor t stoplicht staan i.p.v. zo snel mogelijk naar het eindpunt te racen. Zo kan iedereen ook alleen op pad gaan.
Tot een volgende keer maar dan iets meer planning misch.?
T was een leuke dag vandaag. Alleen n beetje jammer dat we iedereen zowat zijn kwijtgeraakt op de heenweg.
Msch een idee om toch op de rest te wachten tot iedereen weer aansluit als er een aantal voor t stoplicht staan i.p.v. zo snel mogelijk naar het eindpunt te racen. Zo kan iedereen ook alleen op pad gaan.
Tot een volgende keer maar dan iets meer planning misch.?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Zeker voor herhaling vatbaar zo'n dagje Nurburgring! Maar volgende keer wel met een MR2
Marco & MR Tin op de ring van de zijlijn gefilmd: (pm maar als je high def wilt)
View My Video
En nog een Duitse MR2:
Marco & MR Tin op de ring van de zijlijn gefilmd: (pm maar als je high def wilt)
View My Video
En nog een Duitse MR2:
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
visionnt schreef:Hallo Allemaal
T was een leuke dag vandaag. Alleen n beetje jammer dat we iedereen zowat zijn kwijtgeraakt op de heenweg.
Msch een idee om toch op de rest te wachten tot iedereen weer aansluit als er een aantal voor t stoplicht staan i.p.v. zo snel mogelijk naar het eindpunt te racen. Zo kan iedereen ook alleen op pad gaan.
Tot een volgende keer maar dan iets meer planning misch.?
Als er na een bochtig traject een gat gevallen is, heeft het voorste treintje even rustig aan gedaan totdat er weer aansluiting was voor de mensen die het rustiger aan doen. Het verzamelpunt was bekend, daar sluit normaliter alles weer bij elkaar aan. Is ook duidelijk in de openingstekst aan gegeven en was de vorige keer ook zo. Het is geen doen op zo'n traject.
Bij de kruising op de B258 hebben we nog heel langzaam gereden in afwachting van of het nog gelukt was om de kruising over te steken voordat de 50(?) Triumphs van links er tussen zouden komen. Bleek niet te lukken, dus we snorden door richting de verzamelplaats(en), daar zijn we een aantal mensen weer tegengekomen.
MarcoTwo schreef:
Aangezien het altijd mogelijk is dat er gaten ontstaan in het treintje onderweg, zal ik enkele dagen voor de rit de link naar de routebeschrijving neerzetten om zélf uit te printen en mee te nemen.
Constant op elkaar wachten, werkt in de praktijk niet, afhankelijk van het aantal deelnemers natuurlijk.
Het leading treintje pakt meestal net voor Monschau een alternatieve en zeer bochtig traject om om de hoek bij het onderstaande stoppunt uit te komen. Voor echte rijders.
De route is vrij simpel en na ongeveer drie kwartier ontmoeten we elkaar weer bij de bekende pleisterplaats Schwingsborn in de lange bocht in de B258 net voorbij Monschau, waar evt. koffie of andere consumpties genomen kunnen worden én... er een toilet is!
dubbeledraaideur schreef:Zeer leuke dag gehad. Ging er naar de ring toe wel flink erop.
Heb wat meer meegekregen, wat voor geweldige auto de mr2 is
Tempo was redelijk, maar alleen in de bochtige stukjes ging het wat vlotter, daarna even rustig aan om bij elkaar te komen.
Was weer een lekker dagje sturen. Meer volgt later als ik terug ben.
Fotoalbum. Alle foto's die ik had gemaakt tijdens deze tourrit (merendeel Nürnburgring)
http://www.mijnalbum.nl/Album=OA3AFU3K
http://www.mijnalbum.nl/Album=OA3AFU3K
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
erikmr schreef: het credo van ''The Wild Bunch'' luid dan ook
never leave a member behind
maar dit is dan ook geen wb meeting
Zo'n dag valt ook niet onder een reguliere meeting.
Is een gezamenlijk uitje, waarbij men kan doen en laten wat men wil. Wil iemand rustig aan doen, prima.
Wil iemand alleen op een terras zitten kijken, geen probleem. Ga je alle spottersplekkan af, altijd goed. Wil je na aankomst direct terug naar huis, zelf weten.
Ga je de hele dag rondjes draaien, hartstikke gaaf! Stop je bij elke koffietent of toilet, doen als je dat leuk vind. Ga je bij de start toch maar alleen vertrekken (o.k. wel wat vreemd, later ook niet meer teruggezien) en wacht niet tot iedereen aanwezig is, kun je doen.
Een normale toerrit is dat je alles tot in de puntjes regelt en je als een soort van reisleider alles kunt over zien.
Hier is sprake van een vast startpunt (waar je samenkomt en verder ziet of en wie je verder tegen komt, ligt ook helemaal aan jezelf of je bij wilt blijven, naar de (wel) bekende stopplaatsen gaat of dat je het anders doet. Begin is bekend, einde is open. Zo is het al meer dan 10 jaar en bij alle deelnemers bekend.
Toen Ron XLR8 nog voorreed, ging het idem zo en zo zal het altijd blijven, want als je elke 10 minuten met een aantal mensen op achterblijvers moet wachten, is de fun er binnen een half uur van af en gaan er vanzelf mensen alleen verder en dan komt er ook vroeg of laat nooit meer zo'n oproepje en blijven alleen de paar initatiefnemers rijden, zonder het bekend te maken aan anderen of die zin hebben om ook zo'n dagje te doen.
Het staat niet voor niets al jaren in de aankondiging aangegeven dat er vanzelf een natuurlijke afsplitsing komt en je elkaar vanzelf weer op de bekende plekken tegen komt.
Je kunt er pas over oordelen als je zo'n dag hebt meegemaakt natuurlijk en als iedereen de route heeft (én dit zelfs in een TomTom geprogrammeerd heeft), komt iedereen vanzelf weer bij elkaar met wat op letten.
Ik en mijn schoonvader hebben een prima dag gehad.
Marco, dankjewel dat je moeite neemt om dit ieder jaar te organiseren!
Ik had een route voor de TomTom gemaakt op basis zoals we vorig jaar zijn gereden en aan de hand van de routebeschrijving. Echter, vorig jaar zijn we via Bemmel over het plateau van Margraten gereden, en dat had ik geprogrammeerd, maar als je dit niet volgt, dan stuurt TomTom je steeds weer terug naar het punt waar je eigenlijk voorbij had moeten komen.
Waar ging het fout met het treintje:
In eerste instantie leek het erop dat ik werd aangehouden door de politie bij Eupen, dus gas eraf. Gelukkig mocht ik doorrijden en wilden ze de bestelbus achter ons aan de kant hebben.
Vervolgens in Eupen bleek dat de weg naar Monschau afgesloten was en dat we moesten keren. Toen ben ik bij Eupen geflitst tijdens het inhalen van een camper.
Alsgevolg van de alternatieve route kwamen we vanaf een andere kant aan bij Monschau en hebben we Schwingsborn totaal gemist. We reden zelfs een tijdje richting Aken. Vervolgens hebben met Frankie en Masacur besloten om dan maar direct richting de Ring te rijden.
Aldaar heb ik mij prima vermaakt.
Masacur: dank je voor de foto!
Persoonlijk zit ik er niet mee als we de aansluiting verliezen. Het gaat er af en toe hard aan toe onderweg, en zeker als je achteraan rijdt is het doorstampen. Dan hoef ik niet kost wat kost bij te blijven.
En de vrijheid om te doen en laten wat je wilt is toch het credo van deze club?
gr Jeroen
Marco, dankjewel dat je moeite neemt om dit ieder jaar te organiseren!
Ik had een route voor de TomTom gemaakt op basis zoals we vorig jaar zijn gereden en aan de hand van de routebeschrijving. Echter, vorig jaar zijn we via Bemmel over het plateau van Margraten gereden, en dat had ik geprogrammeerd, maar als je dit niet volgt, dan stuurt TomTom je steeds weer terug naar het punt waar je eigenlijk voorbij had moeten komen.
Waar ging het fout met het treintje:
In eerste instantie leek het erop dat ik werd aangehouden door de politie bij Eupen, dus gas eraf. Gelukkig mocht ik doorrijden en wilden ze de bestelbus achter ons aan de kant hebben.
Vervolgens in Eupen bleek dat de weg naar Monschau afgesloten was en dat we moesten keren. Toen ben ik bij Eupen geflitst tijdens het inhalen van een camper.
Alsgevolg van de alternatieve route kwamen we vanaf een andere kant aan bij Monschau en hebben we Schwingsborn totaal gemist. We reden zelfs een tijdje richting Aken. Vervolgens hebben met Frankie en Masacur besloten om dan maar direct richting de Ring te rijden.
Aldaar heb ik mij prima vermaakt.
Masacur: dank je voor de foto!
Persoonlijk zit ik er niet mee als we de aansluiting verliezen. Het gaat er af en toe hard aan toe onderweg, en zeker als je achteraan rijdt is het doorstampen. Dan hoef ik niet kost wat kost bij te blijven.
En de vrijheid om te doen en laten wat je wilt is toch het credo van deze club?
gr Jeroen
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
@ Marco ik snap jou betoog niet
ik zet hier alleen maar neer wat het credo van de club is en dat dit geen wb meeting was / is/ en ooit zal worden .
de zin van een gezamelijk uitje = dan ook totaal misplaast er is niks gezamelijks aan behalve het vertrekpunt en de eindbestemming
het is ieder voor zich en g*d zegen de greep
*discusie gesloten*
@Jeroen ga maar eens met een echte wb meeting mee mocht jij daar met jou auto onderweg blijven staan rijd de trein pas verder als JIJ aangeeft dat je het verder wel red. verder adviseer ik je om in het forum eens te lezen hoe een wb meeting in elkaar hoort te steken
[ ps als je zelf schrijft dat er iets fout ging dan ..... ]
ik zet hier alleen maar neer wat het credo van de club is en dat dit geen wb meeting was / is/ en ooit zal worden .
de zin van een gezamelijk uitje = dan ook totaal misplaast er is niks gezamelijks aan behalve het vertrekpunt en de eindbestemming
het is ieder voor zich en g*d zegen de greep
*discusie gesloten*
@Jeroen ga maar eens met een echte wb meeting mee mocht jij daar met jou auto onderweg blijven staan rijd de trein pas verder als JIJ aangeeft dat je het verder wel red. verder adviseer ik je om in het forum eens te lezen hoe een wb meeting in elkaar hoort te steken
[ ps als je zelf schrijft dat er iets fout ging dan ..... ]
DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Reesmuis schreef:Ik en mijn schoonvader hebben een prima dag gehad.
Marco, dankjewel dat je moeite neemt om dit ieder jaar te organiseren!
Waar ging het fout met het treintje:
In eerste instantie leek het erop dat ik werd aangehouden door de politie bij Eupen, dus gas eraf. Gelukkig mocht ik doorrijden en wilden ze de bestelbus achter ons aan de kant hebben.
Vervolgens in Eupen bleek dat de weg naar Monschau afgesloten was en dat we moesten keren. Toen ben ik bij Eupen geflitst tijdens het inhalen van een camper.
Alsgevolg van de alternatieve route kwamen we vanaf een andere kant aan bij Monschau en hebben we Schwingsborn totaal gemist. We reden zelfs een tijdje richting Aken. Vervolgens hebben met Frankie en Masacur besloten om dan maar direct richting de Ring te rijden.
gr Jeroen
Yep, jullie (ik dacht iedereen?) zaten ook bij de rotonde terugrijactie toen duidelijk was dat de "Highway to Hell" richting Monschau afgesloten was?
Ik kwam, dacht ik, net na de rotonde de rest tegen, daarna zijn we via een alternatieve (er stonden ook bordjes, maar de navi gewoon alternatief laten uitrekenen) route de goede kant op gegaan.
Stukje Ardennen en op een gegeven moment even Monschau ingegeven, toen het er op leek dat er wel heel erg letterlijk z.s.m. naar Nürburg gestuurd werd.
Via die methode kwamen we via een fantastische alternatieve route om de hoek bij Schwingsborn uit op de B258.
Daar hebben we nog een tijdje staan wachten op de vluchtstrook totdat er niemand meer bij kwam en hebben we alsnog de (tegengesteld volgens de route) weg bovenlangs Monschau genomen om berg op het weggetje richting de berg genomen welke aangekondigd was, maar niet bereikbaar was vanaf België door de afsluiting.
Daar even de banden opgewarmd om wederom om de hoek bij Schwingsborn aan te komen en daar een koffie/toiletstop gehouden.
Toen er verder niemand kwam, zijn we op het gemakje de 258 verder gereden. Tot het moment dat we na een broodnodige inhaalactie de enige kruising met verkeerslichten passeerden en daar tientallen(?) oude Triumphs zagen staan die onze kant op gingen.
Martin zat zowiezo in het treintje daarachter (een tijdje langzaamaan gedaan, gaf geen bekende volgers) en wist toch de weg.
Bij de drukke hoofdingang geparkeerd en rond gekeken naar de aanwezige auto's. De baan was toen dicht. Na een tijdje hadden we het wel gezien en waren toen de bemanning van de zwarte kwijt.
Nog even op een opvallend punt gewacht en rond gekeken en toen op het gemakje terug gelopen naar onze parking en verder gegaan naar Adenau/Breitscheid waar we wat bekende automobielen en later mensen zagen.
Daar op een gegeven moment het pasje gehaald en onderaan de berg de baan opgegaan om bij de tweede maal langs de hoofdingang gekomen te zijn, er af gegaan en op de 'paddock' nog even wat foto's geschoten te hebben om daarna bij Brünnchen te kijken om vervolgens na de bekende gumweg van/naar de Hohe Acht naar Adenau te gaan om bij de man met de lange neus (vrijwel iedereen was toen al weg gegaan) heerlijk te zitten bunkeren.
De terugrit door Duitsland (deels binnendoor) was op korte afstand van de grens bij Arnhem euh nogal stressvol.... file gehad, tank errug leeg die daarvoor nog redelijk vol leek...
Van de week maak ik wel een compleet en universeel verslagje.
Ik weet één ding... topdagje weer (en bijna 900 km) gereden.
Later kwamen we elkaar weer tegen (en ook anderen van het eerdere treintje met de rode MX-5 die achteraan reden).