Stationair afstellen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Hanzie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2013, 10:51

Stationair afstellen

Bericht door Hanzie »

Hallo,

Mijn 156 pk blok is laatst kapot gelopen en heb nu een swap gemaakt naar een 175 pk, deze liep echter redelijk laag stationair eenmaal draaiende (670 rpm) nu heb ik hem ietwat hoger afgesteld maar loopt hij redelijk onregelmatig stationair. Ik kom namelijk in verwarring omdat deze vacuumklep niet op mijn andere blok zat

Als ik de slang *bij de rode pijl* eraf haal en dicht houd is er stationair niks meer aan de hand, alleen loopt hij redelijk rijk als ik dan meer gas geef.
Nu lijkt het me dat ik de stelschroef onderaan *omcirkeld* de vacuumschakelaar ook iets hoger moet draaien om dit weer goed te regelen.

Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us

1) heb ik hier gelijk aan?
2) Moet de schakelaar nog een bepaalde stand hebben of is het goed als het net stopt?

Alvast bedankt voor de hulp
Groet Hans
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

bij 156 pk blok zit die ook wel, alleen op een andere plek (bij je inlaatspruitstuk)
begon hij bij 670 rpm stationair ook te stoten/moeilijk te lopen?
als hij normaal blijft lopen is er niks aan de hand namelijk.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Hanzie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2013, 10:51

Bericht door Hanzie »

Bart.O schreef:bij 156 pk blok zit die ook wel, alleen op een andere plek (bij je inlaatspruitstuk)
begon hij bij 670 rpm stationair ook te stoten/moeilijk te lopen?
als hij normaal blijft lopen is er niks aan de hand namelijk.

Ja hij begon redelijk moeilijk te lopen, ben namelijk bang na enig research hier dat het anders de lamdasensor is... eerste dag na bijstellen was er namelijk niks aan de hand
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

dat op toeren (te) rijk lopen is (waarschijnlijk) de lambda sensor.

is je gasklephuis smerig? kan zijn dat er vuil in zit en daardoor slecht gaat lopen
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Bart.O schreef:dat op toeren (te) rijk lopen is (waarschijnlijk) de lambda sensor.

is je gasklephuis smerig? kan zijn dat er vuil in zit en daardoor slecht gaat lopen
inderdaad gasklep huis daar zat ik ook aan te denken, maar kan evengoed je lambda sensor zijn.
Ik zou eerst je gasklephuis even goed schoonmaken, dan pas een nieuwe lambda kopen anders is het zonde van je centjes :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Hanzie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2013, 10:51

Bericht door Hanzie »

gasklephuis is brandschoon, hele inlaat los gehad en schoongemaakt voor het inbouwen
Er nu ook nog weer ff met remreiniger en een doekje doorheen geweest.
Maar rijk lopen is ook alleen met open vacuümslang.
Morgen maar eerst proberen die schroef iets bij te stellen en dan pas een sensor inderdaad:P
Hanzie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2013, 10:51

Bericht door Hanzie »

De TPS sensor bleek om 1 of andere manier heel iets verschoven...
Dit terwijl de boetjes muurvast zaten, maargoed het probleem is verholpen:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie