Hallo,
Mijn 156 pk blok is laatst kapot gelopen en heb nu een swap gemaakt naar een 175 pk, deze liep echter redelijk laag stationair eenmaal draaiende (670 rpm) nu heb ik hem ietwat hoger afgesteld maar loopt hij redelijk onregelmatig stationair. Ik kom namelijk in verwarring omdat deze vacuumklep niet op mijn andere blok zat
Als ik de slang *bij de rode pijl* eraf haal en dicht houd is er stationair niks meer aan de hand, alleen loopt hij redelijk rijk als ik dan meer gas geef.
Nu lijkt het me dat ik de stelschroef onderaan *omcirkeld* de vacuumschakelaar ook iets hoger moet draaien om dit weer goed te regelen.
Uploaded with ImageShack.us
1) heb ik hier gelijk aan?
2) Moet de schakelaar nog een bepaalde stand hebben of is het goed als het net stopt?
Alvast bedankt voor de hulp
Groet Hans
Stationair afstellen
Moderator: Pieten
Bart.O schreef:bij 156 pk blok zit die ook wel, alleen op een andere plek (bij je inlaatspruitstuk)
begon hij bij 670 rpm stationair ook te stoten/moeilijk te lopen?
als hij normaal blijft lopen is er niks aan de hand namelijk.
Ja hij begon redelijk moeilijk te lopen, ben namelijk bang na enig research hier dat het anders de lamdasensor is... eerste dag na bijstellen was er namelijk niks aan de hand
inderdaad gasklep huis daar zat ik ook aan te denken, maar kan evengoed je lambda sensor zijn.Bart.O schreef:dat op toeren (te) rijk lopen is (waarschijnlijk) de lambda sensor.
is je gasklephuis smerig? kan zijn dat er vuil in zit en daardoor slecht gaat lopen
Ik zou eerst je gasklephuis even goed schoonmaken, dan pas een nieuwe lambda kopen anders is het zonde van je centjes
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !