ik heb een probleem ik wil graag mijn oude tellerbak vervangen
Voor een elecktronische teller bak. nou heb ik een elecktronische teller bak, alleen komen de stekkers niet overeen
weet iemand welke ik wel moet hebben??
Je moet de stekkers hebben die bij zo'n elektronische bak horen, uit een auto met zo'n tellerbak dus. Met een stukje bekabeling er nog aan. Vervolgens mag je dan de oude stekkers in je dashboard eraf knippen en die draden aan de nieuwe stekkers solderen.
Pinnetjes overzetten van de ene naar de andere stekker gaat niet omdat die niet hetzelfde zijn. Evt zou je er wel nieuwe aan kunnen knijpen. Als je er aan kan komen..
Je dient ook van beide tellerbakken het schema te hebben want de posities van de draden komen niet overeen.
Je moet uiteraard ook nog een draad naar achteren trekken, naar je elektronische sensor in de versnellingsbak. Ik neem aan dat je die al hebt?
Ik heb het vorig jaar gedaan, maar het was best veel werk. Voor de auto waar ik nu mee bezig ben heb ik voorlopig voor gekozen een mechanische sensor voor de bak te bestellen.
Wel wat werk inderdaad, maar het is verder goed te doen. Voor de meeste draden heb ik alletwee de tellerbakken doorgemeten om te bepalen welke draden ik aan elkaar moest solderen. Gewoon gekeken welke pin naar welke lamp ging zeg maar. Is niet zo moeilijk, alleen wat werk.
Om te bepalen waar de draden die van de sensor af komen aan gesoldeerd moeten worden heb je wel het schema van de auto nodig waar de tellerbak uit komt. Meeste zijn wel op internet te vinden. bv hier of hier
Ik heb overigens de tellerbak van een rechtsgestuurde auto ingebouwd omdat ik die nu eenmaal makkelijker kon krijgen met turbo metertje.
De mechanische sensor heb ik gewoon bij de dealer besteld. Ik heb hem alleen nog niet binnen en weet niet zeker of het gaat werken. Kosten weet ik ook niet exact, maar ca. 100 euro.
Ik begrijp niet goed wat je bedoeld? Die werkt met een mechanische tellerbak op dezelfde manier als met een elektronische. Er gaat een snelheidsignaal van de tellerbak richting de ecu. Die zorgt o.a. voor de speedcut.
ja dat klopt alleen ik heb altijd gereden zonder de tellerkabel
omdat deze niet op de bak paste.
Dus dacht als ik nu weer de kabel aansluit en mijn teller weer goed functioneert dat ik ook weer met mijn speed cut zit??
Roy schreef:ja dat klopt alleen ik heb altijd gereden zonder de tellerkabel
omdat deze niet op de bak paste.
Dus dacht als ik nu weer de kabel aansluit en mijn teller weer goed functioneert dat ik ook weer met mijn speed cut zit??
Je haalt twee dingen door elkaar, een Fuel Cut en een Speed Limit, ik ga er nu even van uit dat je de snelheidsbegrenzing bedoeld.
Een mechanische tellerbak krijgt een mechanisch input van je versnellingsbak, je tellerbak geeft voor o.a. de begrenzing een electronisch signaal aan je ECU. Dus ja, je zit met een begrenzing, maar je kunt ook een schakelaar of een SLD kastje er tussen zetten.
Vraag me wel af waarom je je daar zo druk om maakt?
ik heb het verloren onderdeel weer gevonden had nog een oude bak liggen en hem erin geplaatst:D
Maar! kan iemand mij vertellen hoe dat printplaatje achter om mijn tellerklok werkt??
en hoe ik daar mijn boost metertje weer goed mee kan aansturen??
overal gezocht op het net, maar kan nergens echt vinden hoe dat printplaatje nu goed moet worden aangesloten.
Zodat mijn boost metertje het weer goed doet!?