En toch kijk je steeds terug marco...in je vergelijkingen....ik kijk liever naar het heden en de toekomst...en dan zie ik dat een echte nette MR2 orgineel met historie...vandaag de dag veel moeilijker te vinden is dan vroeger. Er vallen er ook steeds meer af...dat maakt dat de prijs ondanks dat japanners minder geliefd zijn dan een met popnagels inelkaar gezete ferrari...meer waarde vast..... we weten toch allemaal dat een nieuwe nissan skyline gtr meer kwaliteit en innovatie heeft dan die lambo, en ferrari wagens.....alleen omdat de markt en de emotie winnen van het geluid en het model....kiest niemand voor een skyline..welk autoblad ik ook lees...duits, engels, nl de skyline is de best van de best..voor een marktprijsje...
Verzekering wat je zegt deels mee eens, deels niet. Ik heb de mr2 verzekering mede ontwikkeld en volg dan ook soms mensen die schade hebben aan hun mr2 en daar verzekerd zijn met taxatie. Tot nu toe zijn er geen vervellende dingen gebeurd hoor ik terug van mr2 rijders. Uitkering van het geld, in dit geval iets van 7000 euro aan spuit en lak herstelwerk duurde wat langer bij een persoon.
Maar wat zijn nu de agumenten bij een taxatie om de waarde te bepalen? Is dit de oplage van het model? Is dit het merk en de historie? Is dit het bouwjaar? Is het de nieuwprijs? Is het de huidige internet prijzen? Of is het gewoon maar wat de taxateur er zelf van vindt......
Want neem 3 taxateurs en je krijgt 3 waardes die soms enorm uit elkaar liggen..... dat zou toch niet mogen...overigens ben ik wel benieuwd als er iets gebeurd en je hebt geen schuld hoe de tegenpartij daar mee omgaat...voorbeeld rijden ze mijn mr2 tloss dan gaan ze zeuren ivm hoog taxatierapport en internet prijzen van 2000 euro.....rijden ze een toyota gt2000 uit 1965 tloss met een taxatie rapport van 250.000 euro dan keert men vrolijk uit? Of wordt die persoon dan afgescheept met 50.000 euro....koop maar een nieuwe gt86...lijkt erop...
Dat je dat weg doet......tuutlijk stel dat je 40 mile vangt..maar wat koop je terug dan....een gt86...of een nieuwe verso.....ik bedoel dat vermogen daar wordt je toch bang van......
hoezo een discussie hij vraagt iets meer dan de helft van de taxatiewaarde.ik vind dat wel reëel,
geloof niet dat die mr2 voor 30000 euro word getaxeerd
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Maar ...ik lees nog niets hier over de argumenten bij een taxatie.zie pagina bovenaan...ik wil het wel eens weten, we spekken allemaal de taxateurs om de 3 jaar, maar wat zijn de kaders bij een taxatie? Of is het gewoon een duister wereldje wat mooi past bij de grote geblindeerde ramen van de verzekerings maatschappijen.....
Melle schreef:Prijzen en MR2's geeft altijd weer discussie. Dat is mooi natuurlijk, houdt het forum levendig. Maar je kan er volgens mij niks over zeggen. Het is maar net wat iemand ervoor over heeft. Iemand die geld te besteden heeft en een nette MR2 wil, heeft hierbij een mooie witte gevonden. Heb je een goed gevoel bij de prijs, betekent dit kopen, zo niet laat je hem staan.
Er zijn naar mijn mening weinig echt nette MR2's te vinden. Hier en daar een clublid. Kijk eens naar die van Henk, genoeg kilometers, maar in een staat waar je u tegen zegt. Kijk eens naar Hans zijn troeteldiertjes, die kwamen met regen niet eens buiten. En zo zijn er nog wel een aantal mensen waar je gerust de MR2 van kunt kopen zonder zorgen over de staat te hebben.
Kortom en nog steeds actueel; het is maar net wat de gek ervoor wil geven...
..waar blijven de antwoorden waarvoor er betaald wordt bij een taxatie....
Ik heb er ooit een gehad voor mijn aw11 en zocht de motor aan de voorzijde....moet ik hem dan nog serieus nemen?
Was de vaste taxateur van de verz. Partij van bc verburg uit den haag...die ik toen ook moest nemen anders geen taxatie...en je was blij dat je met 20 jaar toen de mr2 kon verzekeren want overal hoorde je nee, verzekeren we niet.
Ik heb een rode perfect gerestaureerde mr2 USA turbo orgineel ,schadevrij en al staat er iemand aan mijn voordeur met 15000 euro in Zijn hand krijgt hij hem niet mee!je vind er namelijk niet meer een dus helemaal mee eens.je hebt op dit moment rotzooi en mooie liefhebbers auto s.de club word nu ook snel kleiner als alle rotooi op de sloop ligt en de liefhebbers blijven over