Wiellager

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Wiellager

Bericht door renso »

Hoi mr2 rijders ben van plan om een lager te vervangen,is er iemand die dit al een keer heeft gedaan en weet waar moet ik rekening mee moet houden of tips heeft.Mijn auto heeft abs op al de 4 wielen.Heb ik een speciaal lager nodig, zo heb ik begrepen iets met een magnetise kant.Ik onderhoud mijn remmen zelf al jaren dus dit wil ik ook graag doen.Kan op mijn werk een lager pers gebruiken.
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Vorig jaar mijn achterwiellager ook vervangen.
Houd er rekening mee dat je er een tijdje mee bezig bent (vast zittende bouten en aandrijfas, dat soort dingen)
Er kan een ABS ring in het wiellager zitten, dat klopt. Bij een sw20 weet ik niet hoe dat zit, als het in het wiellager zit, Zit er meestal een plastic kapje o.i.d. aan 1 kant, waar ook opstaat dat daar een magneet ring in zit.

Als je een schroefset hebt en een afstelling bij het fusee lichaam is het beter om hem daarna uit te laten lijnen.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Hoi bart,ben inmiddels al wat meer te weten gekomen, worden idd lagers aan geboden met en zonder abs ring.Lagers met een abs sensor hebben een donkere rand/ring. Heb geen schroefset dus hoef niet te uitlijnen....Remmerij schroeven zijn bij mij wel gangbaar smeer op elke schroef altijd kopervet.Hoop dat de schroeven van de lagerhouder wel los komen want die zijn nog nooit los geweest.
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

klaar voor de koffie :)

grootste probleem zal zijn dat er een deel van het lager aan je naaf blijft hangen en dit kan je op verschillende manieren loshalen.
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Goed nieuws jongens heb vandaag het wiel eronder vandaag gehaald en wat bleek, die beschermkap of stofkap die vlak achter de remschijf zit was doorgeroest en bleef hangen op mijn remschijf die dat schurende geluid gaf.
Plaats reactie