hallo!
IK ga is even toch alle bouten controlleren en ook van het subframe, want ik ging net met me hoofd uit de auto hangen, en toen hoorde ik toch echt een gerammel van de achterkant of komen. alleen met kleine hobbeltjs zoals, die van een put.
Ik hou jullie op de hoogte !
Bedankt voor alle tips !
MR2 SW20 Problemen wegligging
Moderator: Pieten
zou je droplinks ook vervangen, daar kan je aan trekken en doen dan hoor je niks, ga je rijden begint je auto herrie te maken.
De mijne had ook last van gerammel achter, droplinks voor de zekerheid toen toch maar vervangen en weg was het geluid.
weet niet of het te maken heeft met slecht weg gedrag ik had daar zelf geen last van.
maar wel gerammel, droplinks zijn niet zo duur en kan je uit Engeland bestellen voor niet al te veel.
De mijne had ook last van gerammel achter, droplinks voor de zekerheid toen toch maar vervangen en weg was het geluid.
weet niet of het te maken heeft met slecht weg gedrag ik had daar zelf geen last van.
maar wel gerammel, droplinks zijn niet zo duur en kan je uit Engeland bestellen voor niet al te veel.
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Mijn bijdrage van vermoeden / gissen:
Wat bij mij veel geholpen heeft is:
Nieuwe schokbrekers en nieuwe toplagers (gele koni; originele Toyo top lagers).
De wegligging was veel strakker geworden, en zelfs een beter "comfort".
Het resultaat was zo goed, dat ik later zelfs 10 gram onbalans voelde (Metalen ventieldopje toegevoegd, na het balanceren)
Een bandenboer met de juiste adapters voor velgen welke op de naaf centreren.
Zo was ik bij een toyo dealer in NL, welke beweerde, dat mijn velgen krom waren.
Met de juiste adapters bij een andere bandenboer: perfect recht.
Een bandenboer die op "nul" balanceert, niet plus minus 5-10 gram.
Een "verse" start: nieuwe banden, velgen schoonmaken voor de bandenmontage, ook van binnen. Goed laten monteren & balanceren.
Uitlijnen (ook weer zo mogelijk op nul, niet aan de grenzen van de tolerantie) In ieder geval links/rechts zo gelijk als mogelijk.
Vragen naar banden die bekend staan op dit punt weinig problemen te geven.
Ik heb goede ervaringen met Dunlop SP Sport 9000 gehad, later werd dit SP Sport maxx, als ik me niet vergis.
Ophanging & stuurinrichting moet natuurlijk i.o zijn, zonder speling.
Mijn ervaring is het dat een MR2 daarin zeer weinig problemen geeft (op uitzonderingen of schades na). Bij onze controle technique wordt daar zeer op gelet, na 261.000 km en een ongelukje met een harde klap op een borduur, geen problemen.
Just my 2 cents
Wat bij mij veel geholpen heeft is:
Nieuwe schokbrekers en nieuwe toplagers (gele koni; originele Toyo top lagers).
De wegligging was veel strakker geworden, en zelfs een beter "comfort".
Het resultaat was zo goed, dat ik later zelfs 10 gram onbalans voelde (Metalen ventieldopje toegevoegd, na het balanceren)
Een bandenboer met de juiste adapters voor velgen welke op de naaf centreren.
Zo was ik bij een toyo dealer in NL, welke beweerde, dat mijn velgen krom waren.
Met de juiste adapters bij een andere bandenboer: perfect recht.
Een bandenboer die op "nul" balanceert, niet plus minus 5-10 gram.
Een "verse" start: nieuwe banden, velgen schoonmaken voor de bandenmontage, ook van binnen. Goed laten monteren & balanceren.
Uitlijnen (ook weer zo mogelijk op nul, niet aan de grenzen van de tolerantie) In ieder geval links/rechts zo gelijk als mogelijk.
Vragen naar banden die bekend staan op dit punt weinig problemen te geven.
Ik heb goede ervaringen met Dunlop SP Sport 9000 gehad, later werd dit SP Sport maxx, als ik me niet vergis.
Ophanging & stuurinrichting moet natuurlijk i.o zijn, zonder speling.
Mijn ervaring is het dat een MR2 daarin zeer weinig problemen geeft (op uitzonderingen of schades na). Bij onze controle technique wordt daar zeer op gelet, na 261.000 km en een ongelukje met een harde klap op een borduur, geen problemen.
Just my 2 cents