cabrio riders audi tt
Moderator: Pieten
cabrio riders audi tt
Hoe is het in godsnaam mogelijk ...
Hoewel ikzelf graag nog bij 0 graden open rijd (zolang het maar droog is) heb ik vandaag, op de warmste 1 juli in de geschiedenis, bij Osdorp. een dichte tt en een dichte Corvette gespot.. Deze auto"s zijn toch echt ook als coupe te koop. Waarom koop je da.n een cabrio?
Hoewel ikzelf graag nog bij 0 graden open rijd (zolang het maar droog is) heb ik vandaag, op de warmste 1 juli in de geschiedenis, bij Osdorp. een dichte tt en een dichte Corvette gespot.. Deze auto"s zijn toch echt ook als coupe te koop. Waarom koop je da.n een cabrio?
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Die mensen hebben alleen een cabrio om aan de buren te laten zien.. ik zie ook regelmatig dichte cabrio porsches langsrijden, dat is precies hetzelfde liedje. Gisteren wel een aantal open MX5-jes enzo gezien. Hoe het hoort
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Met bosjes gezien, heb je een cabrio of roadster en is het ideaal weer in de bergen met rond de 20 graden, rijden ze dicht!
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat we afgelopen dinsdag na 400 km koken met 32 graden in de volle zon (en veel stilstaand en file verkeer) de kap maar dichtgedaan hebben en de airco aan.
Was niet te doen (en wie mij kent, weet dat het dan wel heel erg moet zijn, in 2 opzichten zowel hogere als lage temperaturen).
De laatste 300 km door Nederland (was inmiddels al een stuk koeler en met een koel windje) van de 1.100 km van dinsdag wel weer open kunnen rijden.
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat we afgelopen dinsdag na 400 km koken met 32 graden in de volle zon (en veel stilstaand en file verkeer) de kap maar dichtgedaan hebben en de airco aan.
Was niet te doen (en wie mij kent, weet dat het dan wel heel erg moet zijn, in 2 opzichten zowel hogere als lage temperaturen).
De laatste 300 km door Nederland (was inmiddels al een stuk koeler en met een koel windje) van de 1.100 km van dinsdag wel weer open kunnen rijden.
In de twee jaar dat ik nu cabrio rijd, niet één keer de kap dicht gedaan. Alleen tijdens regen. Als het echt te heet is, airco aan. Werkt best goed ook met kap open. Maar ook dat zelden gedaan.
Wel al oren gehad als chips, krokant gebakken. De blaren op m'n hand waarmee ik schakel en de benen verbrand.
Koud? Egnie....al gereden met -4 van Limburg naar Zeeland, open.
Wel al oren gehad als chips, krokant gebakken. De blaren op m'n hand waarmee ik schakel en de benen verbrand.
Koud? Egnie....al gereden met -4 van Limburg naar Zeeland, open.
Ik heb de indruk dat men vaak voor en tijdens aanschaf niet realiseerde dat een cabrio last heeft van rijwind in de cabine. En dan maakt men de afweging een cabrio gebruiken waarvoor hij is gemaakt of het gekapseld hoofd netjes te houden. Bij de oudere cabrios van de minder degelijke merken, verdenk ik dan eerder dat het dak niet meer open kan.
Ook ik rij veel met de hardtop er op omdat het mijn enige auto is en ik vaak lange afstanden afleg, je anders in de zon en hitte verknettert en het vooral op hoge snelheid ook een heel stuk stiller is. Als je dan écht wil genieten van open rijden is de top er zo weer af, dus graag een beetje begrip voor hardtop-rijders: het zijn niet alléén stomme rijke wijven die bang zijn voor hun kapsel:)
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Grappig hoe dit topic een eigen leven gaat leiden....
Waar het mij meer om gaat is dat je kunt kiezen tussen coupés en cabrios, bijvoorbeeld de eerder aangegeven Corvette en Audi TT. Zo heb ik Tiff Needell ooit eens horen zeggen dat hij een coupé prefereert boven een cabrio. Zo zullen meer mensen hun voorkeuren hebben.
Aangezien de MR2 uitsluitend als cabrio verkrijgbaar is hoeft geen enkele MR2 rijder zich hier aangesproken te voelen. Je kunt immers de wegkwaliteiten van de ZZW30 helemaal fantastisch vinden en er toch het hele jaar dicht mee rijden.
Dat gaat dus niet op voor auto's waar het dak vanaf is gezaagd, zoals de Corvette en TT.
Maw, ik blijf het merkwaardig vinden dat mensen een Corvette Cabrio / TT Cabrio kopen en er vervolgens uitsluitend dicht mee rijden.
Waar het mij meer om gaat is dat je kunt kiezen tussen coupés en cabrios, bijvoorbeeld de eerder aangegeven Corvette en Audi TT. Zo heb ik Tiff Needell ooit eens horen zeggen dat hij een coupé prefereert boven een cabrio. Zo zullen meer mensen hun voorkeuren hebben.
Aangezien de MR2 uitsluitend als cabrio verkrijgbaar is hoeft geen enkele MR2 rijder zich hier aangesproken te voelen. Je kunt immers de wegkwaliteiten van de ZZW30 helemaal fantastisch vinden en er toch het hele jaar dicht mee rijden.
Dat gaat dus niet op voor auto's waar het dak vanaf is gezaagd, zoals de Corvette en TT.
Maw, ik blijf het merkwaardig vinden dat mensen een Corvette Cabrio / TT Cabrio kopen en er vervolgens uitsluitend dicht mee rijden.
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Er rijden toch aardig wat mooie Pleepotten op de Aardbol rond whahahahahahaha .krijger schreef:Geen badkuip, maar een wcpot met de kleur geel.
Conan 1068 , ik moet je volledig gelijk geven en waarom kopen deze TT en Corvette rijders dan een Cabrio . Niet Cabrio is hem volgens mij ook goedkoper en de stijfheid is dan beter ;-)