cabrio riders audi tt

Zag je ergens een spidertje rijden, of een gele 1.6, of was het die rode twee liter. Probeer hier eens achter de waarheid te komen.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

cabrio riders audi tt

Bericht door conan1068 »

Hoe is het in godsnaam mogelijk ...
Hoewel ikzelf graag nog bij 0 graden open rijd (zolang het maar droog is) heb ik vandaag, op de warmste 1 juli in de geschiedenis, bij Osdorp. een dichte tt en een dichte Corvette gespot.. Deze auto"s zijn toch echt ook als coupe te koop. Waarom koop je da.n een cabrio?
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Ik denk dat ze het in dit geval te warm vonden, dus lekker met de kap dicht airco aan.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

Ja hoor, koop dan lekker een dichte auto, er zijn er genoeg... of staan die minder leuk op de oprijlaan ?
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Die mensen hebben alleen een cabrio om aan de buren te laten zien.. ik zie ook regelmatig dichte cabrio porsches langsrijden, dat is precies hetzelfde liedje. Gisteren wel een aantal open MX5-jes enzo gezien. Hoe het hoort :)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Met bosjes gezien, heb je een cabrio of roadster en is het ideaal weer in de bergen met rond de 20 graden, rijden ze dicht!

Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat we afgelopen dinsdag na 400 km koken met 32 graden in de volle zon (en veel stilstaand en file verkeer) de kap maar dichtgedaan hebben en de airco aan.

Was niet te doen (en wie mij kent, weet dat het dan wel heel erg moet zijn, in 2 opzichten zowel hogere als lage temperaturen).

De laatste 300 km door Nederland (was inmiddels al een stuk koeler en met een koel windje) van de 1.100 km van dinsdag wel weer open kunnen rijden.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

In de twee jaar dat ik nu cabrio rijd, niet één keer de kap dicht gedaan. Alleen tijdens regen. Als het echt te heet is, airco aan. Werkt best goed ook met kap open. Maar ook dat zelden gedaan.
Wel al oren gehad als chips, krokant gebakken. De blaren op m'n hand waarmee ik schakel en de benen verbrand.
Koud? Egnie....al gereden met -4 van Limburg naar Zeeland, open.;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Gisteren kwam ik (uiteraard open) op weg naar huis eerst een Fiat Barchetta tegen die dicht zat. Daarna, da's het toppunt, een zilvergrijze MR2 die ook dicht zat. Ik nog zwaaien, maar geen reactie. Misschien was de mooie dame bang dat haar haar in de war zou gaan? :)
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Hier dak eraf, ramen omhoog houden, airco op stand drie en gaan..... Vanmiddag alleen FF met de familie bak weggeweest.... Schuifdak open en AC aan ...
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Ik heb de indruk dat men vaak voor en tijdens aanschaf niet realiseerde dat een cabrio last heeft van rijwind in de cabine. En dan maakt men de afweging een cabrio gebruiken waarvoor hij is gemaakt of het gekapseld hoofd netjes te houden. Bij de oudere cabrios van de minder degelijke merken, verdenk ik dan eerder dat het dak niet meer open kan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Kees schreef:Hier dak eraf, ramen omhoog houden, airco op stand drie en gaan..... Vanmiddag alleen FF met de familie bak weggeweest.... Schuifdak open en AC aan ...
Inderdaad Kees, dat werkt perfect zo'n airco met het dak eraf.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

;D Wat een geneuzel.;D

Ik heb een ZZW30 gekocht omdat ik hem met hardtop erg mooi vind, dus die kap blijft er altijd op zitten.
Gelukkig heb ik wel werkende airco, heerlijk wanneer het 35 graden is en alle haren van je kop af schroeien!

Groetjes, GEEL8)
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

en alle haren van je kop af schroeien

wees blij dat je nog haar hebt Geel, anders werd het een petje....8)
Overigens vind ik de hardtop ook mooier dan de softtop maar om daar nou het hele jaar dicht mee te rijden....
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Nee joh,
Als het een beetje mooi weer is en ik tijd over heb, pakken we gewoon de cabrio.;D ;D ;D

Groetjes, GEEL:mexico-smile:
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Ook ik rij veel met de hardtop er op omdat het mijn enige auto is en ik vaak lange afstanden afleg, je anders in de zon en hitte verknettert en het vooral op hoge snelheid ook een heel stuk stiller is. Als je dan écht wil genieten van open rijden is de top er zo weer af, dus graag een beetje begrip voor hardtop-rijders: het zijn niet alléén stomme rijke wijven die bang zijn voor hun kapsel:)
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Heren , Wat een geneuzel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cabrio is om zoveel mogelijk open te rijden en airco's zijn voor watjes in een cabrio :lach: :lach: :lach: :lach: :lach: :lach:

Alle Ramen Kunnen toch Open :adhd: :adhd: :adhd:

Is zo lekker om open te rijden en van de week nog lekker met de sterrenhemel op mijn bol :driving:
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Weet ik toch Hugo.
Maar zonder die hardtop lijkt de ZZW toch meer op een badkuip dan op een MR2. ;D ;D ;D

Groetjes, GEEL8)
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

mrgeel schreef:Weet ik toch Hugo.
Maar zonder die hardtop lijkt de ZZW toch meer op een badkuip dan op een MR2. ;D ;D ;D

Groetjes, GEEL8)
Geen badkuip, maar een wcpot met de kleur geel. ;D
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

Grappig hoe dit topic een eigen leven gaat leiden....
Waar het mij meer om gaat is dat je kunt kiezen tussen coupés en cabrios, bijvoorbeeld de eerder aangegeven Corvette en Audi TT. Zo heb ik Tiff Needell ooit eens horen zeggen dat hij een coupé prefereert boven een cabrio. Zo zullen meer mensen hun voorkeuren hebben.
Aangezien de MR2 uitsluitend als cabrio verkrijgbaar is hoeft geen enkele MR2 rijder zich hier aangesproken te voelen. Je kunt immers de wegkwaliteiten van de ZZW30 helemaal fantastisch vinden en er toch het hele jaar dicht mee rijden.
Dat gaat dus niet op voor auto's waar het dak vanaf is gezaagd, zoals de Corvette en TT.
Maw, ik blijf het merkwaardig vinden dat mensen een Corvette Cabrio / TT Cabrio kopen en er vervolgens uitsluitend dicht mee rijden.
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

krijger schreef:Geen badkuip, maar een wcpot met de kleur geel. ;D
Er rijden toch aardig wat mooie Pleepotten op de Aardbol rond :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: whahahahahahaha .

Conan 1068 , ik moet je volledig gelijk geven en waarom kopen deze TT en Corvette rijders dan een Cabrio . Niet Cabrio is hem volgens mij ook goedkoper en de stijfheid is dan beter ;-)
Plaats reactie