Radiateur
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Radiateur
Heeft er iemand ervaring met vervangende radiateurs ?
De mijne is zo lek als een mandje (te veel dicht achter El Butre gereden denk ik... )
Ik zie ze gebruikt vanaf een € 65, en nieuw in de onderdelenhandel vanaf ongeveer diezelfde prijs. Maar hoe goed zijn die ? En past het zo 1, 2 3 ?
De ZZW heeft wel een goede waterhuishouding trouwens, kan steeds bijvullen zonder dat hij warmloopt, dat was de AW wel wat gevoeliger voor (of zou die oliekoeler helpen ?)
De mijne is zo lek als een mandje (te veel dicht achter El Butre gereden denk ik... )
Ik zie ze gebruikt vanaf een € 65, en nieuw in de onderdelenhandel vanaf ongeveer diezelfde prijs. Maar hoe goed zijn die ? En past het zo 1, 2 3 ?
De ZZW heeft wel een goede waterhuishouding trouwens, kan steeds bijvullen zonder dat hij warmloopt, dat was de AW wel wat gevoeliger voor (of zou die oliekoeler helpen ?)
radiateur
Vorig jaar een nieuwe gekocht bij:
http://www.auto-onderdelen24.nl/nrf/2391053
Past prima gaat wel totaal 10,4 liter vloeistof in, zie kroonolie.nl
Groet Ronald
http://www.auto-onderdelen24.nl/nrf/2391053
Past prima gaat wel totaal 10,4 liter vloeistof in, zie kroonolie.nl
Groet Ronald
knop welke ?
Ik heb net ook een nieuwe radiateur besteld via de link (bedankt daarvoor), maar nu heb ik een vraag. Ik heb een mr2 met airco, dus heb daar ook een condensor zitten.
Maar welke is nu de radiateur en wat is de condensor (voorste achterste)?
En kun je de condensor ook makkelijk zelf vervangen ik denk het namelijk niet omdat daar waarschijnlijk de airco vloeistof inzit??
Maar welke is nu de radiateur en wat is de condensor (voorste achterste)?
En kun je de condensor ook makkelijk zelf vervangen ik denk het namelijk niet omdat daar waarschijnlijk de airco vloeistof inzit??
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
Condensor is de voorste, het airco systeem zit vol met gas/vloeistof. Dus je condensor kun je niet zo even vervangen/loshalen zonder een grote groene gaswolk te creëren.
de radiateur heeft dikke slangen eraan zitten en de condensor dunne leidingen(bij bijna alle auto's).
de radiateur heeft dikke slangen eraan zitten en de condensor dunne leidingen(bij bijna alle auto's).
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je moet volgens mijn documentatie de zijkanten van de oude radiateur overzetten naar de nieuwe, hier heb je een speciale tang voor nodig.
Maar waarschijnlijk is dat niet nodig met de radiateur die ik besteld heb, ik wacht even af tot hij binnen is, dan weet ik het meteen.
Maar zo te horen hebben jullie hier in iedergeval geen last van gehad.
Maar waarschijnlijk is dat niet nodig met de radiateur die ik besteld heb, ik wacht even af tot hij binnen is, dan weet ik het meteen.
Maar zo te horen hebben jullie hier in iedergeval geen last van gehad.
gereedschap
Je krijgt gewoon de complete radiator hoor ,De slangenklemmen heb ik bij mij met een flinke tang losgemaakt, dat ging makkelijk, onder de radiator zitten rubbers waar hij in ligt let daarop als je hem overzet ze kleven vast aan de oude !gelijk de koelvloeistof vernieuwen !
goedkoop is dit bij de action, ontluchten doe je met het slangetje wat in het midden achter je bagage bak zit (bij mij )
Groet Ronald
goedkoop is dit bij de action, ontluchten doe je met het slangetje wat in het midden achter je bagage bak zit (bij mij )
Groet Ronald
knop welke ?
Iemand nog tips voor het ontluchten? Het vervangen ging heel eenvoudig, heb nieuw koelvloeistof toegevoegd en mijn auto blijft mooi op temperatuur.
Maar mijn verwarming word niet meer warm, dus er moet nog ergens lucht zitten.
Ik heb het slangetje in het midden bij het voorraam al helemaal opengedraaid en hier komt koelvloeistof uit, kan ik hem nog ergens anders ontluchten of moet ik meer geduld hebben?
Maar mijn verwarming word niet meer warm, dus er moet nog ergens lucht zitten.
Ik heb het slangetje in het midden bij het voorraam al helemaal opengedraaid en hier komt koelvloeistof uit, kan ik hem nog ergens anders ontluchten of moet ik meer geduld hebben?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: