rem cilinder voor problee

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

rem cilinder voor problee

Bericht door robke »

heij , wie kan mij ff helpen.
mijn voorrem cilinder (1 van de 2) bleef hangen, hierdoor is 1 remblok (binnenzijde compleet scheef afgesleten.
welnu , ik probeer de rem cilinder weer gangbaar te maken door er langs de rubber en cilinder TF-lube te spuiten.
blijkt dat de rubber manchet een scheurtje heeft !!!!!@#

Nu dacht ik de rubber te kunnen verwijderen door eerst de manchet over de cilinder te halen dan de cilinder geheel in het huis te drukken en dan zou je de rubber uit het cilinderhuis kunnen halen.
dit gaat echter hier niet zo ??

heeft iemand idee hoe de rubber manchet kan worden vervangen zonder de cilinder eruit te halen , of kan dat niet anders.

weet iemand ook of deze rubbers los te bestellen zijn of alleen een gehele revisie set (kosten per cilinder ?))


greetz robke
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

hoi robke beste is toch even het remzuigertje er voor de helft uit te drukken er zit meestal aan de boven kant van de zuiger wat roest aanslag even schoonmaken. dat machetje zit wel vast aan de binnenkant waar het zuigertje zit met een klemveertje die in een groef ligt. bij de toyota dealer kun je alleen maar komplete revisie setjes kopen waar die machetjes inzitten.
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

Bericht door robke »

renso schreef:hoi robke beste is toch even het remzuigertje er voor de helft uit te drukken er zit meestal aan de boven kant van de zuiger wat roest aanslag even schoonmaken. dat machetje zit wel vast aan de binnenkant waar het zuigertje zit met een klemveertje die in een groef ligt. bij de toyota dealer kun je alleen maar komplete revisie setjes kopen waar die machetjes inzitten.

om dat veertje te kunnen zien of losmaken moet je dan de cilinder er helemaal uitdrukken ?
of tot aan de helft ?

:huh: :huh: :huh: :huh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

Bericht door robke »

weet het al................................:*( :*(
zuiger er helemaal eruit dan pas kun je de veer zien zitten, hierdoor loopt wel alle olie eruit.

dat is niet handig ge-engineerd door TOYOTA :'(
bij andere merken kun je de zuiger laten zitten, om de rubber te verwijderen.

ps setje kost 70 euro bij dealer (4 stuks)

heeft er niet iemand nog 1 liggen (rubber zuiger-cilinder afdichtring en rubber afdek "kapje"' ???
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

zuiger hoeft er niet helemaal uit veertje zit boven in. ligt in een groef mocht je er problemen mee hebben wil ik je wel helpen als ik het goed heb wonen we in de zelfde provencie [gr]
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

[quote="robke"]

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die maar de helft van een remklauw reviseren..... niet echt slim ;)

De zuiger moet er wel helemaal uit om de rubber afdichting uit de cilinder te kunnen vervangen. Om de veerclip uit de rubber afdichting te kunnen halen hoef je de zuiger niet te vervangen.

Let wel goed op waar je mee bezig bent! De remmen zijn een heel erg belangrijk onderdeel van je veiligheid (en die van anderen)

JPMR2
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

Bericht door robke »

JPMR2 schreef:Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die maar de helft van een remklauw reviseren..... niet echt slim ;)

De zuiger moet er wel helemaal uit om de rubber afdichting uit de cilinder te kunnen vervangen. Om de veerclip uit de rubber afdichting te kunnen halen hoef je de zuiger niet te vervangen.

Let wel goed op waar je mee bezig bent! De remmen zijn een heel erg belangrijk onderdeel van je veiligheid (en die van anderen)

JPMR2

Ja ik was er achter JP, zie mijn reactie ;) en de opmerking "niet slim" van jou was inderdaad niet slim.
als er 1 rubber stuk is wil dat niet zeggen dat de andere 3 ook stuk zijn. DUS vervang hetgeen wat kaput ist en laat de rest zoals het is.
Indien er aanwijzingen zijn de andere rubbers ook slecht kunnen zijn door ouderdom dan zou je gelijk hebben.
(tenslotte vervang ik en jij ook geen 4 banden als er 1 lek is omdat er een spijker inzit :X )

verder als je niet weet hoe een veerring eruit moet worden gehaald wil dat niet zeggen dat je hierdoor andere weggebruikers in gevaar brengt.
die relatie kan ik absoluut niet leggen ::)

bedankt trouwens dat je mijn ervaring bevestigd nu weet ik zeker dat ik de goede weg genomen heb, die eerst technisch constructief niet logisch is daar andere autofabrikanten wel een mogelijkheid hebben voorzien om de rubbers te vervangen zonder de cilinder eruit te halen , waardoor je daarna niet de remmen wederom ontluchten moet.
Afbeelding
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

Je hebt helemaal niets gesnopen van heel m'n reactie...... vergeet het maar snel.

JPMR2
Plaats reactie