Herintroductie

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
N.H
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 04 dec 2009, 18:33

Herintroductie

Bericht door N.H »

Hallo,

Ik ben Nathan ,29 uit het kleine Zeeuwse dorpje Philippine.
Enkelen van jullie kennen mij misschien nog wel van een aantal jaren geleden, toen heb ik die GTA kitcar gebouwd op basis van een sw20 coupe.
Na die te hebben verkocht was ik het sleutelen even beu en kocht ik een andere auto maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus 2 jaar geleden kocht ik een plymouth scamp uit '73. Nu dit (uit de hand gelopen)project bijna op zijn einde loopt ben ik opzoek gegaan naar iets anders.
Via Flip hier van het forum kwam ik uit bij een rode sw20 targa van '92, relatief weinig km's gereden en maar 3 eerdere eigenaren en de laatste had hem 11jaar in het bezit. Wel stond hij al een kleine 4 a 5 jaar stil. Desondanks was het bij de eerste startpoging tikken en draaien. Mocht er iemand nog tips hebben waar ik naar moet kijken na zo'n lange stilstand dan hoor ik het graag.

Groeten Nathan
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom back ;D

:foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani::foto-ani:
laat maar komen die foto,s
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Welkom terug.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Welcome back!
Afbeelding
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Welkom (terug)!
Gezien de projecten die je hebt gedaan denk ik dat je wel weet waar je naar moet kijken. Alle vloeistoffen/filters vervangen, koel en olieslangen controleren, remleidingen nog oké? Rubbers van draagarmen etc.
Succes in ieder geval, zal vast goed komen
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
N.H
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 04 dec 2009, 18:33

Bericht door N.H »

De mr2 in zijn stalling de afgelopen 5 jaar.

Afbeelding
Afbeelding

En voor de geïnteresseerden nog een paar foto's van de plymouth.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
N.H
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 04 dec 2009, 18:33

Bericht door N.H »

Gisteravond de sw20 opgehaald.
Was voor mij weeral 5 jaar geleden dat ik in een mr2 had gezeten maar het voelde direct weer goed.*:dux-blij_thumb-up:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Leuk man! Hoe zit het met roest?

Ik zou de remklauwen ook even reviseren. (Zijn setjes voor te koop) kans is groot dat de boel redelijk vastzit.
Gebruikersavatar
N.H
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 04 dec 2009, 18:33

Bericht door N.H »

Bedankt voor de tip, in de auto lag nog een setje om de voorremmen te reviseren maar ik pak sowieso direct alles mee zodat het goed is. Qua roest valt het op het eerst zicht wel mee. Rechter voorscherm zit een flinke plek op en rechtsboven aan het targa paneel zit een plekje. Verder onderaan de deuren nog een paar kleine plekjes maar niet waar ik zenuwachtig van wordt.
Ik ben inmiddels door de Plymouth wel redelijk wat gewend wat betreft roest. ;)
Gebruikersavatar
N.H
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 04 dec 2009, 18:33

Bericht door N.H »

Afgelopen week geprobeerd wat kleur terug te krijgen met de poetsmachine.
Dat hij nog even stil zal staan betekend natuurlijk niet dat hij er voor gek bij moet staan.
Afbeelding
En vanaf vandaag kan hij ook weer binnen staan, aangezien ik thuis maar 1 auto kan binnen zetten maar een extra garage geregeld.
Ik zou het zonde vinden om hem na 5jaar binnen stalling op 1 "winter" te verpesten door hem buiten te laten staan.*
Afbeelding
Plaats reactie