Robert (Speeddevil)

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Robert (Speeddevil)

Bericht door Green Goblin »

Onderstaande bericht hebben we ontvangen van Stijn en Cynthia (Stampertje), met betrekking tot het overlijden van Robert afgelopen zaterdag.

Lieve mensen.
Zoals jullie hebben kunnen lezen is Robert op 30 januari overleden.
Na 9 lange maanden heeft hij toch de strijd verloren.
Robert is altijd de Robert gebleven zoals we hem kende. Altijd humor en alles met een lach. En natuurlijk altijd praten over MR2's; zijn passie.
Zaterdagochtend is hij er stilletjes tussenuit geknepen. Zijn moeder liep even de kamer uit, en toen zij 3 minuten later terug kwam hoorde ze zijn ademhaling niet meer.

De familie, en wij, willen iedereen nog heel erg bedanken voor de mooie meeting die gewoon naar hem toe kwam in december. Robert heeft enorm genoten van de tour, de auto's, de mensen, en natuurlijk zijn pronkstuk: de AW11; het zwarte monster.

Enorm bedankt voor alle lieve woorden, berichten en bezoekjes.
Robert en zijn familie hebben nu de rust gevonden. Het is goed zo.

Het bestuur zal maandag een kaart ontvangen met info met betrekking tot afscheid nemen en uitvaart. En zal jullie hier zo spoedig mogelijk over informeren.

Stijn & Cynthia
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Hieronder de woorden die ik heb mogen spreken uit naam van MR2club.nl; "The Wild Bunch.



24 april 2015. Op die datum postte Robert een nieuw topic op het forum. "Ik ben een beetje ziek", was de titel. Hierin vertelde hij dat hij voorlopig niet mer op meetings te vinden zou zijn, omdat er bij hem een agressieve vorm van kanker geconstateerd was. De kans op volledige genezing was erg groot, schreef hij, het zou een hard gevecht worden, maar hij zei zelf, in zijn woorden: "Mijn liefde voor de mr2 zal het zeker overwinnen".

Liefde voor de mr2 had Robert. Het hele land reed hij door, met de oranje sneeuwschuiver, met de zwarte turbo, met de paarse Beams. Hij had geen grote verhalen, hij deed niet stoer, maar hij kwam gewoon, en dan bleek hij opeens net die Do Luck-bumper te hebben, waar een ander al heel lang naar op zoek was. Daar schepte hij dan niet over op, dat liet hij gewoon trots zien. Op het JAF, in Rosmalen, In Duderstadt of in Bourtange. Robert was een vaste waarde op meetings.

De liefde voor de MR2 hield hem op de been.
Het leek eerst de goede kant op te gaan. Maar op 2 december kwam hij echter met het bericht dat hij de strijd zou gaan verliezen. De verslagenheid was groot, en we konden alleen nog maar hopen op een wonder.

Die verslagenheid hield zijn vrienden niet tegen. Onder het motto: "als Robert niet naar een meeting kan, dan halen we de meeting naar Robert". De handen werden ineen geslagen om Robert's zwarte AW11 af te krijgen en aan hem te kunnen onthullen. Het werd een emotionele dag waarvan Robert ook erg genoten heeft. Een dag waar we met zijn allen trots op kunnen zijn en waarvoor ik alle betrokkenen uit naam van de Wild Bunch wil bedanken.

Dat wonder dat ik noemde, is niet gekomen. Afgelopen zaterdag kregen we het bericht dat Robert begonnen was aan zijn laatste rit. Ik heb die dag met m'n kop in de wind wezenloos rondgereden met de MR2, zoals velen denk ik uit onze club. Vandaag rijden we voor de laatste keer samen met Robert. We bewijzen op deze manier de laatste eer aan hem. Veel anderen, die er niet bij konden zijn, rijden vandaag in gedachten mee.

Van ons, de Wild Bunch, wordt wel eens gezegd dat we geen echte club zijn. Geen bestuur, geen statuten, en je bent lid als je zelf vindt dat je lid bent. En wie mij kent, weet dat ik die uitspraak te vuur en te zwaard zal bestrijden, want naar mijn mening zijn we zeker een echte club.

Maar misschien zijn we deze week wel geen club. Deze week zijn we een familie, en meer nog dan een clublid, zijn we deze week een familielid verloren.

Een familielid die nog vele kilometers in ons hart met ons mee zal rijden, en nog op vele meetings herdacht zal worden, en gewaardeerd om de persoon die hij was.

Dank u wel.

Peter Lok
04-02-2016

Uit naam van MR2club.nl; "The Wild Bunch"
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Chappeau......mooi gesproken, mooi geschreven Peter:dux-blij_thumb-up:

Fijn dat ik het terug kon lezen hier......
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Erg mooi gezegd Peter!
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Heel heel diep respect voor deze gekozen woorden peter, en dat je het zo verteld hebt.
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

mooi gesproken
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

was hier ook graag bij geweest maar ging niet van wegen een gebroken been.
maar heb wel aan hem gedacht en zal dit ook blijven doen.
kon hem niet zo goed maar maakt ook verder niet uit zoals ik hem kon was hij een goed mens.
heb op de dag wel even stil gestaan en heb een kaarsje laten branden en heb zo af schijt genomen van hem.
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Peter zou het zelf niet beter kunnen vertelen.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Komt goed !!!!!

De woorden van Robert, Robert die vanaf nu alleen in gedachte nog bij ons is……..

2 december 2015 krijgen we het bericht “Ze kunnen niets meer betekenen voor Robert”…..
NEE !!!!! Ongeloof, verwarring, woede , een rollercoaster van gevoelens gaan door ons heen. Met een kleine groep vrienden op WhatsApp worden deze gevoelens gedeeld. Hoe kan dat nu??? Een paar weken geleden nog lachend met hem samen plannen gemaakt voor meetings , zijn AW11 en gehad over zijn behandeling die aan leek te slaan. “Nog een paar maanden”…….. de harde realiteit dringt tot ons allen door…….… een paar is 2………. het is nu December de feestdagen voor de deur………………… Januari geen maand voor meetings…… Robert is een vechter, zijn liefde voor MR2 overwint alles, en dit is ook het kleine wonder waar we op hopen. Genoeg voorbeelden op te noemen van mensen die ondanks een slechte diagnose, door hun vechtlust nog op deze wereld rond lopen. Nu moeten wat voor Robert doen, het is nu of nooit!!! Robert heeft afgelopen jaar geen meeting kunnen meemaken, dus als Robert niet naar een meeting kan komen , brengen wij hem een meeting wordt geroepen….. Goed, gaan we voor!!!

Plannen worden gesmeed, contact op genomen met familie, vrienden en een datum geprikt. Dan komt de vraag om de meeting een week uit te stellen, er wordt allerijl aan zijn AW11 project gewerkt om deze voor hem rijdend te kunnen krijgen….. Doen we !! De taken worden verdeeld en om de familie zo veel mogelijk te ontzien worden een paar mensen aangewezen als aanspreekpunt. De MR2 wereld komt in beweging en iedereen helpt mee, onderdelen komen overal vandaan en handen worden uit de mouwen gestoken om van deze dag een dag te maken om nooit te vergeten. Helaas heeft de verschrikkelijke K andere plannen en moeten vaak, soms per dag de plannen worden aangepast. Maar zelfs dit maakt de groep volhardend……. Hij zal er komen , de Rit voor Robert, we krijgen te horen vanuit de familie….wat er ook moet wijken, rijden is wat hij graag doet, dus rijden gaat voor alles.

20-12-2015 D-Day Rit voor Robert.
Na een hele korte maar heftige voorbereiding is het zover….. van alle uithoeken van Nederland en zelfs België komen autoliefhebbers naar het verzamelpunt. Ook word de gehele dag gefilmt, zodat Robert en zijn familie naderhand nog energie kan halen uit deze dag. En weer laat de grote K van zich horen……….. Robert heeft buikpijn en ligt op bed…… dus Robert met een smoes laten komen is er niet meer bij, snel wordt een andere reden verzonnen om hem uit bed te krijgen. Ipv een onthulling van de AW11 in de garage gaan zijn beste vrienden naar hem toe met een paar MR2’s en zijn AW11 die hij nog niet rijdend heeft gezien. De onthulling bij hem thuis , en een reden om uit bed te komen. De groep liefhebbers gaat naar een nabij gelegen Mc Donalds staan wachten. Als Robert aan komt in zijn Aw11 gaan allen met overtuiging op hun claxon staan rammen!!!! Wat een ontvangst en de AW11 laat even zien wat een power hij heeft!!! Geweldig geluid, heerlijk rokende banden en……. Een zichtbaar lachende en genieten Robert !!!!!
En de start van een hele mooie dag………… een emotionele dag, een dag met een lach, een dag met een traan, maar vooral een dag van VRIENDSCHAP !!!!

Het was zo fijn om te weten en te horen dat deze dag Robert energie geven had…… energie om te vechten en door te gaan……. Zodat hij met familie toch de komende feestdagen zou kunnen beleven………. Maar 31 December kwam het slechte nieuws dat het helaas schrikbarend hard achteruit ging…….. en we kregen de vraag, of de film van die dag al af was, zodat Robert in de korte periodes die hij nog helder was deze misschien nog kon zien…..In allerijl is deze film op 1 Januari bij RTL zo gemonteerd dat hij met een link naar Robert is verstuurd, zodat hij en zijn familie die nog kon zien…….
En Robert heeft hem nog gezien, nog even kunnen genieten van zijn dag…….

Op 30 Januari kwam dan het bericht dat Robert helaas de strijd had verloren, maar Robert had wel een laatste wens……….... om met zoveel mogelijk MR’2 begeleid te worden met zijn laatste rit……….... en weer komt de MR2 wereld in beweging………

Op 3 Februari zijn wij afscheid gaan nemen van Robert en kwamen we nog bij de bewuste MC Donalds , wat een verschil met December…… de harde realiteit……. Toen hoopte we nog op een klein wonder…… en nu….. Lege parkeerplaatsen, geen getoeter, geen brullende motoren, geen verbrand rubber, maar vooral……….. Geen Robert….

4 Februari Robert zijn laatste rit……
Meer dan 50 autoliefhebbers hebben zich verzameld om Robert te begeleiden met zijn laatste rit…. En voor wie dat niet mogelijk was, was er in gedachte bij. Er werd zelfs op 3fm speciaal ‘When i see you again’ aangevraagd en gedraaid voor Robert….
Tijdens de uitvaart werd er ook nog gesproken….. mooie woorden over Robert, maar vooral dat we geen club zijn, maar familie………… familie die een familielid zijn verloren… en dat zijn we… FAMILIE niet verbonden door bloed, maar door VRIENDSCHAP

Robert……..die voor altijd in gedachte is bij ons……. Naast ons bij elke meeting……
Meetings met Robert die mee kijkt wat wij doen ………..KOMT GOED……
Gebruikersavatar
Kimr2tje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 844
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:36
Type MR2: AW11

Bericht door Kimr2tje »

Peter, heel mooi geschreven en gesproken!
Mooi ook om het zo terug te kunnen lezen.

"We don't have friends, we've got family"
Afbeelding
MarcoTwo schreef:Oei, als Kim dit zegt, kun je het in je 'zak' steken.:lach:
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Afbeelding
Plaats reactie