help met 2zzge swap mr2..
Moderator: Pieten
mount/ immobilizer
Dank je wel, deze heb ik uit de V.S. besteld at monkeys..
Was alleen nieuwsgierig of er ook een foto bestond die liet zien hoe de mount gemonteerd was. maar daar kom ik wel uit.
De 4 vrouwtjes met draden zijn toegevoegd, pff... heb al de halve wereld af lopen zoeken voor die mannetjes...
De Engelsman waarvan ik het blok heb gekocht kwam ook nog met een gedecodeerde ECU aan zetten, en die van Deijne is ook binnen.
Dus heb nu 3 zzge ECU's 2 voor Swap en die enen voor de Corolla.
Ik ga de gedecodeerde proberen, moet de erkenning sowieso vlekkeloos gaan.
Moet nog ffkes geduld hebben totdat garage een brug over heeft, dan als de donder gaan trouwen;D.. en kijken wat er nog meer op het pad van de swap komt.
Ga nog even naar de pins op zoek
Prettig weekend alvast en hartelijk bedankt.
Tjerk
Was alleen nieuwsgierig of er ook een foto bestond die liet zien hoe de mount gemonteerd was. maar daar kom ik wel uit.
De 4 vrouwtjes met draden zijn toegevoegd, pff... heb al de halve wereld af lopen zoeken voor die mannetjes...
De Engelsman waarvan ik het blok heb gekocht kwam ook nog met een gedecodeerde ECU aan zetten, en die van Deijne is ook binnen.
Dus heb nu 3 zzge ECU's 2 voor Swap en die enen voor de Corolla.
Ik ga de gedecodeerde proberen, moet de erkenning sowieso vlekkeloos gaan.
Moet nog ffkes geduld hebben totdat garage een brug over heeft, dan als de donder gaan trouwen;D.. en kijken wat er nog meer op het pad van de swap komt.
Ga nog even naar de pins op zoek
Prettig weekend alvast en hartelijk bedankt.
Tjerk
immobilizer draden door verbinden
Hoi hoi, ikke nog een keertje..
Zijn er ook mensen onder ons die kunnen zeggen hoe zij het met die draden hebben gedaan ?
immo verwijderen, draden zo doorverbinden..
Zoals ik al zei, wilde ik het origineel mogelijk houden en ook mooier dat die gewoon tussen de swap set kan toegevoegd worden....
Maar als het niet anders wil, moeten die dus anders verbonden worden, desnoods achter de betreffende stekker van de kabelboom...
Tjerk
Zijn er ook mensen onder ons die kunnen zeggen hoe zij het met die draden hebben gedaan ?
immo verwijderen, draden zo doorverbinden..
Zoals ik al zei, wilde ik het origineel mogelijk houden en ook mooier dat die gewoon tussen de swap set kan toegevoegd worden....
Maar als het niet anders wil, moeten die dus anders verbonden worden, desnoods achter de betreffende stekker van de kabelboom...
Tjerk
;P
Ja, maar een goeie ECU uit elkaar slopen voor 4 pinnetjes vind ik ook wat..
Heb ze al besteld, moeten nog wel uit de v.s. komen.
Het is een stekker zeg maar, waar zo'n 20 op zitten..
Voor een paar dollar, verzend kosten zijn net zo duur:lach:
Dus weer even geduld, dan pinnetjes dan toevoegen, en klaar is klara..
Heb ze al besteld, moeten nog wel uit de v.s. komen.
Het is een stekker zeg maar, waar zo'n 20 op zitten..
Voor een paar dollar, verzend kosten zijn net zo duur:lach:
Dus weer even geduld, dan pinnetjes dan toevoegen, en klaar is klara..
tekening of foto gemonteerde engine mount
Hallo iedereen,
Zit op hete kolen, dinsdag mag ik weer verder, en gaat het blok erin.
Zou het heel erg op prijs stellen als er iemand een foto van bovenstaande heeft en hoe deze gemonteerd is.
Ik kom er wel uit hoor, maar het liefst weet ik dit van te voren.
Heb trouwens onderhoud met Matt van monkeywrench gehad, hij vroeg mij om het schematische gedeelte van de immobilizer, en hij heeft mij als dank de extra 4 draden opgestuurd, incl. pins
Klaar voor toegevoegd te worden.
Voor de toekomst gaat hij de swap set voor Europese auto's aanpassen.
prettig weekend allen.
Groet
Tjerk
Zit op hete kolen, dinsdag mag ik weer verder, en gaat het blok erin.
Zou het heel erg op prijs stellen als er iemand een foto van bovenstaande heeft en hoe deze gemonteerd is.
Ik kom er wel uit hoor, maar het liefst weet ik dit van te voren.
Heb trouwens onderhoud met Matt van monkeywrench gehad, hij vroeg mij om het schematische gedeelte van de immobilizer, en hij heeft mij als dank de extra 4 draden opgestuurd, incl. pins
Klaar voor toegevoegd te worden.
Voor de toekomst gaat hij de swap set voor Europese auto's aanpassen.
prettig weekend allen.
Groet
Tjerk
Voor iemand die geen engels spreekt kun je je heel aardig onderhouden met Matt dan :-) Heb ze vorig jaar mail hierover gestuurd, nooit antwoord gehad... Anyway, mooi dat ze het gaan aanpassen, heeft mijn gevogel toch weer wat opgeleverd. Kijk ff in het topic van Spyder SC01 daar staat een foto van gemonteerde steun. Ik krijg em ff niet geupload.
getrouwd
Afgelopen dinsdag is de motor in gebouwd.
TPS draadjes konden makkelijk omgedraaid worden.
Heb de lamba in de bocht geplaatst en de gaskabel zit er ook op.
Sonde zelf wordt vandaag verlengd.
Toch kan ik niet helemaal de koeslangen thuis brengen, vooral die op de gasklep zitten...
Maar daar hebben we het manual voor..
De mount wees zich uit, moest het wel met een extra busje op vullen om de motor in positie te krijgen..
Bedrading, moet nog steeds wachten op de pins uit de V.S...
TPS draadjes konden makkelijk omgedraaid worden.
Heb de lamba in de bocht geplaatst en de gaskabel zit er ook op.
Sonde zelf wordt vandaag verlengd.
Toch kan ik niet helemaal de koeslangen thuis brengen, vooral die op de gasklep zitten...
Maar daar hebben we het manual voor..
De mount wees zich uit, moest het wel met een extra busje op vullen om de motor in positie te krijgen..
Bedrading, moet nog steeds wachten op de pins uit de V.S...
Spannend!!!
Vanavond gaan de vloeistoffen erin, en de accu..
Behalve die kleine vacuüm slangetjes is alles geïnstalleerd, een gedecodeerde celica ECU, met swap die is aangepast met de immo draden.
Maar heb er een doorgewinterde monteur bij, en met zijn 2en moet het wel lukken..
Toch erg spannend of er ook muziek in gaat komen
Als de emmer draait, gaat ik later nog naar een tunings bedrijf, Freddie Cane..
Die hem voor me gaat afstellen..
allemaal bedankt voor alle info, had t zonder jullie niet gered..
groetsels en tot ziens.
Tjerk
Behalve die kleine vacuüm slangetjes is alles geïnstalleerd, een gedecodeerde celica ECU, met swap die is aangepast met de immo draden.
Maar heb er een doorgewinterde monteur bij, en met zijn 2en moet het wel lukken..
Toch erg spannend of er ook muziek in gaat komen
Als de emmer draait, gaat ik later nog naar een tunings bedrijf, Freddie Cane..
Die hem voor me gaat afstellen..
allemaal bedankt voor alle info, had t zonder jullie niet gered..
groetsels en tot ziens.
Tjerk
TPS/ test run
Besten,
Wie o wie heeft van het volgende verstand ?
Zoals beschreven heb ik de buitenste TPS draadjes omgedraaid.
Ik heb de stekkertjes eruit kunnen halen met een horloge schroevendraaier, en deze omgedraaid.
Tijdens de test run, liep de motor behoorlijk rijk(teveel brandstof dus), tijdens het uitlezen zei de computer dat de gasklep open stond(98%), terwijl het gas niet bediend was...
Heeft iemand hier ervaring mee ?
met vriendelijke groet
Tjerk..
Is het misschien mogelijk om de gaskleppen van de 1zzfe en de 2zzge uit te wisselen.. behalve dat de diameter 2mm kleiner is, zie ik er geen verschillen aan.
Wie o wie heeft van het volgende verstand ?
Zoals beschreven heb ik de buitenste TPS draadjes omgedraaid.
Ik heb de stekkertjes eruit kunnen halen met een horloge schroevendraaier, en deze omgedraaid.
Tijdens de test run, liep de motor behoorlijk rijk(teveel brandstof dus), tijdens het uitlezen zei de computer dat de gasklep open stond(98%), terwijl het gas niet bediend was...
Heeft iemand hier ervaring mee ?
met vriendelijke groet
Tjerk..
Is het misschien mogelijk om de gaskleppen van de 1zzfe en de 2zzge uit te wisselen.. behalve dat de diameter 2mm kleiner is, zie ik er geen verschillen aan.
Fijn dat ie draait!
Maareh... buitenste draadjes van de TPS? Volgens mij heb ik eerder in dit topic aangegeven dat je de middelste en onderste moet omdraaien. Check dat eerst even, zou verklaren waarom de computer denkt dat je gasklep open staat.
En ik ben nog steeds een beetje in de war vwb je computer(s). Wat is een gedecodeerde ECU? En hoe wil je de auto gaan laten tunen/afstellen? Piggyback?
Maareh... buitenste draadjes van de TPS? Volgens mij heb ik eerder in dit topic aangegeven dat je de middelste en onderste moet omdraaien. Check dat eerst even, zou verklaren waarom de computer denkt dat je gasklep open staat.
En ik ben nog steeds een beetje in de war vwb je computer(s). Wat is een gedecodeerde ECU? En hoe wil je de auto gaan laten tunen/afstellen? Piggyback?
dank je wel
ik zal even terug lezen..
te snel gelezen denk ik, dan kom ik er wel uit.
Ik loop nu bij een normale garage, en die hebben hier niet zoveel kennis over..
te snel gelezen denk ik, dan kom ik er wel uit.
Ik loop nu bij een normale garage, en die hebben hier niet zoveel kennis over..
gedecodeerde ECU
Is er 1 die zo geprogrammeerd is dat je er elke sleutel bij kan pakken zo gezegd.. hij accepteert ze allemaal..
Ah, OK. Vwb dat afstellen: mij is niet bekend dat je de een 1zz of 2zz ECU zelf kunt afstellen, het ding leert zelf en is zo gesloten als maar kan. Enige vorm van afstelling of tuning gebeurt dan ook altijd met tussenkomst van een extra kastje (de zgn piggyback) die de waardes richting de ECU beïnvloedt en zo zorgt voor gewijzigde prestaties.
Wil je een 2ZZ echt afstellen moet je een stand alone EMS gebruiken.
Wil je een 2ZZ echt afstellen moet je een stand alone EMS gebruiken.
ah ok
Nou, ik heb nog geen kans gehad om de auto goed te testen..
Ben er even mee weggeweest, een rondje.. zeg maar... en had het idee dat hij toch vermogen liet liggen...
Maar ik moet toch eerst de koeling ok hebben, en dat alles op temperatuur kan komen om een goed resultaat te zien.
Mijn oude motor hield in bij een bepaald toerental.. en moest een klein beetje met het gas anders om gaan om toch kracht in dat gebied te houden..
maar wijd dit aan de slijtage waarom dat type motor bekend staat..
Vandaag komt de pomp binnen, dan verder;D
Ben er even mee weggeweest, een rondje.. zeg maar... en had het idee dat hij toch vermogen liet liggen...
Maar ik moet toch eerst de koeling ok hebben, en dat alles op temperatuur kan komen om een goed resultaat te zien.
Mijn oude motor hield in bij een bepaald toerental.. en moest een klein beetje met het gas anders om gaan om toch kracht in dat gebied te houden..
maar wijd dit aan de slijtage waarom dat type motor bekend staat..
Vandaag komt de pomp binnen, dan verder;D
waterpomp
deze lekte bij de eerste test draai..
Dus uit duitsland nieuwe besteld, incl verzend 72 euri..
Proefritje gemaakt, er is 1 lambda die 0,95 volt aangeeft, en dus zorgt voor een rijk mengsel..
Die moet ik morgen even controleren, want hij krijgt teveel brandstof, loopt 2k/min...
Die 2 kleine vacuum slangetjes met dat blauwe potje ertussen, weet iemand waar die aan moet gesloten worden ?
Dus uit duitsland nieuwe besteld, incl verzend 72 euri..
Proefritje gemaakt, er is 1 lambda die 0,95 volt aangeeft, en dus zorgt voor een rijk mengsel..
Die moet ik morgen even controleren, want hij krijgt teveel brandstof, loopt 2k/min...
Die 2 kleine vacuum slangetjes met dat blauwe potje ertussen, weet iemand waar die aan moet gesloten worden ?
Het loopt :D
Jahaa, eindelijk eerste goeie proefrit, ziet en hoort allemaal ok.
Maar kwam er achter dat mijn linker achterwiel lager naar zijn grootje is..
boven de 160 reed mijn emmer als een natte krant..
Maaruh, allemaal hartelijk bedankt voor de info, ken de auto nu bijna dromen.
tjerk
Maar kwam er achter dat mijn linker achterwiel lager naar zijn grootje is..
boven de 160 reed mijn emmer als een natte krant..
Maaruh, allemaal hartelijk bedankt voor de info, ken de auto nu bijna dromen.
tjerk
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hoi Tjerk,
Wat jij gedaan hebt was ik in het verleden ook met mijn MR2 van plan, echter ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb ivm problemen die je tegenkomt, het torderen van het onderstel (is nu eenmaal niet zo stijf) en de restwaarde.
Respect voor diegene (jij dus!) die het wél aandurft, de MR2 wordt er een echt bommetje van.
Heb me destijds voorgenomen om de MR2 maar zo te laten en probleemloos km's te maken wat nu ook al 8jr lukt.
Maar toch... die 2ZZ motor is geweldig...
Wat is er gebeurd: ik liep enkele wk geleden tegen een Lotus Elise 111R aan dus deze heb ik gekocht!
En hier klopt gewoon alles aan: gewicht (815kg), superstijf chassis, nitron dempers, en de heerlijke 2ZZ motor met de goede 6-bak waardoor je lekker boven de 6200rpm blijft tijdens snel rijden.
Dus mocht het toch niet uitpakken zoals je wilt, ga voor een 111R, bij vd Kooi staan er nog een paar.
Dit is de mijne;
Minder luxe dan de MR2, ook minder comfort en een slechtere verwarming, maar drempels en slechte wegen zijn nog steeds goed te doen.
De 111R is meer racewagen dan cabrio, zeker met de Stage2 uitlaat die er nu onder zit.
Wil je met een 2ZZ motor het maximale uit een MR2 halen moet je beslist de goede bak hebben en het onderstel verstevigen.
Maar volgens mij ben je hier al volop mee bezig
Wat jij gedaan hebt was ik in het verleden ook met mijn MR2 van plan, echter ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb ivm problemen die je tegenkomt, het torderen van het onderstel (is nu eenmaal niet zo stijf) en de restwaarde.
Respect voor diegene (jij dus!) die het wél aandurft, de MR2 wordt er een echt bommetje van.
Heb me destijds voorgenomen om de MR2 maar zo te laten en probleemloos km's te maken wat nu ook al 8jr lukt.
Maar toch... die 2ZZ motor is geweldig...
Wat is er gebeurd: ik liep enkele wk geleden tegen een Lotus Elise 111R aan dus deze heb ik gekocht!
En hier klopt gewoon alles aan: gewicht (815kg), superstijf chassis, nitron dempers, en de heerlijke 2ZZ motor met de goede 6-bak waardoor je lekker boven de 6200rpm blijft tijdens snel rijden.
Dus mocht het toch niet uitpakken zoals je wilt, ga voor een 111R, bij vd Kooi staan er nog een paar.
Dit is de mijne;
Minder luxe dan de MR2, ook minder comfort en een slechtere verwarming, maar drempels en slechte wegen zijn nog steeds goed te doen.
De 111R is meer racewagen dan cabrio, zeker met de Stage2 uitlaat die er nu onder zit.
Wil je met een 2ZZ motor het maximale uit een MR2 halen moet je beslist de goede bak hebben en het onderstel verstevigen.
Maar volgens mij ben je hier al volop mee bezig
Jean-Pierre