even remblokken vervangen?!
Moderator: Pieten
Ik heb een paar maanden geleden mijn remblokken voor vervangen.
Rechtsvoor kreeg ik ook niet terug geduwd, oplossing is het boutje van de remvloeistof losdraaien, dan de cilinder terug duwen, dan komt er wel remvloeistof eruit maar hij is wel terug.
Daarna wel goed weer oppompen, wachten tot de vloeistof eruit komt en het boutje weer goed vast draaien en je vloeistofpijl even controleren. Daarna was bij mij alles weer goed.
Helaas moest ik daarna me klauw linksvoor vervangen omdat de cilinder vast stond op me schijf, meteen allebei laten doen. Het rijd wel fijn 2 nieuwe als er 1 vast staat (kosten 350 euries).
Succes!
Rechtsvoor kreeg ik ook niet terug geduwd, oplossing is het boutje van de remvloeistof losdraaien, dan de cilinder terug duwen, dan komt er wel remvloeistof eruit maar hij is wel terug.
Daarna wel goed weer oppompen, wachten tot de vloeistof eruit komt en het boutje weer goed vast draaien en je vloeistofpijl even controleren. Daarna was bij mij alles weer goed.
Helaas moest ik daarna me klauw linksvoor vervangen omdat de cilinder vast stond op me schijf, meteen allebei laten doen. Het rijd wel fijn 2 nieuwe als er 1 vast staat (kosten 350 euries).
Succes!
Hoi,meestal hoefen alleen je remcilinders eruit ,en met een polisch of chroom poets alles weer schoonmaken,want het gebeurd weleens dat je een gaatje of scheurtje in je beschermings rubbertje krijgt waardoor er vuil bij je rem cilindertjes komt, waardoor ook je remcilinders vast komen te zitten.Dus ook even dat rubbertje nakijken dat je cilindertje beschermd tegen vuil.Mattheus schreef:Vandaag helaas door drukte geen tijd gehad om even lekker te sleutelen... eerstvolgende dag dat ik "los" kan is komende woensdag... maar na alles wat ik tot nu toe heb gelezen krijg ik het donkerbruine (lees: roestbruine) gevoel dat de remcylinder waarschijnlijk naar de kl###ten is.... ik hoop het natuurlijk niet.
Maar stel dat het zo is; moet ik dan beide remcilinders vervangen; dus linksvoor + rechtsvoor, of alleen de remcylinder die mij al dagen in zijn klemmende greep houdt???
Als je ze goed ontlucht maakt het niet uit. De remblokken gaan tegen je schijven aan en daarna komt de vloeistof eruit. Ik had totaal geen problemen. Succes!bergo68 schreef:Links en rechts altijd tegelijk, anders remt de boel links en rechts niet even goed....
Maar pak eerst een echt grote tang, terugdrukken kost vaak serieus veel kracht..
- Mattheus
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Vanmiddag in een "verloren uurtje" snel even weer de bolide uit de garage naar buiten gerold, omhooggekrikt en weer opnieuw een poging gedaan om de cylinder terug te duwen... dekseltje los van het remvloeistofpotje, schroefje losgedraaid, de nodige hele stoere scheldwoorden gebruikt... niks mocht baten...
Ik krijg echt het gevoel dat het einde oefening met deze remklauw... dus over naar plan 2; hoe nu verder: wie weet een beetje een redelijk adresje voor een paar remklauwen (gevoelsmatig vervang ik liever links+rechts) en is het vervangen daarvan ook gewoon zelf te doen? Kon namelijk geen filmpjes op youtube vinden waarin hele handige mannen dat even in een paar minuten fiksen..
Ik krijg echt het gevoel dat het einde oefening met deze remklauw... dus over naar plan 2; hoe nu verder: wie weet een beetje een redelijk adresje voor een paar remklauwen (gevoelsmatig vervang ik liever links+rechts) en is het vervangen daarvan ook gewoon zelf te doen? Kon namelijk geen filmpjes op youtube vinden waarin hele handige mannen dat even in een paar minuten fiksen..
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
Je hebt de klauw al los, dus je hoeft alleen nog de remslang los te halen (weet niet hoe die zit bij een zzw).
Als je de nieuwe klauw erop hebt moet je het remsysteem ontluchten, dat moet met 2 mensen of speciaal gereedschap.
Als je de nieuwe klauw erop hebt moet je het remsysteem ontluchten, dat moet met 2 mensen of speciaal gereedschap.
Dan is er al iets niet goed, ze moeten redelijk makkelijk terug gedrukt kunnen worden.bergo68 schreef:Maar pak eerst een echt grote tang, terugdrukken kost vaak serieus veel kracht..
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Vraag eens bij Erick in Nuenen wat hij voor twee remklauwen vraagt. Dan is het alleen overzetten, en ontluchten.
Ontluchten is wel het gemakkelijkst met twee man. Het kan alleen ("special tool" kun je maken met een extra remreservoirdop en een oude fietsband), maar met zijn tweeën heeft de voorkeur.
Je kunt ook even langskomen in Meeden op een woensdag of vrijdag..
Ontluchten is wel het gemakkelijkst met twee man. Het kan alleen ("special tool" kun je maken met een extra remreservoirdop en een oude fietsband), maar met zijn tweeën heeft de voorkeur.
Je kunt ook even langskomen in Meeden op een woensdag of vrijdag..
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ik koop ze hier http://www.auto-onderdelen24.nl/search? ... kba%5B%5D=
je krijgt ook 25 euro statiegeld terug als je de oude op stuurt.
Groet Ronald
je krijgt ook 25 euro statiegeld terug als je de oude op stuurt.
Groet Ronald
knop welke ?
Re: even remblokken vervangen?!
Goedendag, Ik heb een vraag die hieraan gerelateerd is dus vandaar in dit topic.
Nadat ik eindelijk de tijd heb om eens aan de slag te gaan kwam ik erachter dat bij de blokken aan de achterzijde de clips niet op de juiste manier gemonteerd zitten. Omdat de blokken nog dik genoeg zijn gaat het nog goed maar niet lang meer (zie foto's).
Zou ik deze clips op de juiste manier geplaatst kunnen krijgen zonder de klauwen terug te hoeven drukken (schroeven) of nog beter zonder ze zelfs lost hoeven halen?
Ben nog wel erg nieuw wat de MR2 betreft maar leer vrij snel
Nadat ik eindelijk de tijd heb om eens aan de slag te gaan kwam ik erachter dat bij de blokken aan de achterzijde de clips niet op de juiste manier gemonteerd zitten. Omdat de blokken nog dik genoeg zijn gaat het nog goed maar niet lang meer (zie foto's).
Zou ik deze clips op de juiste manier geplaatst kunnen krijgen zonder de klauwen terug te hoeven drukken (schroeven) of nog beter zonder ze zelfs lost hoeven halen?
Ben nog wel erg nieuw wat de MR2 betreft maar leer vrij snel
ZZW30 van 2000 in het geel