Voorstellen
Moderator: Pieten
De meeste Toyota's VVT-i van bouwjaar 2000 en daaromtrent verbruiken olie.. Tenzij ze destijds al onder garantie een modificatie hebben ondergaan. Ik begrijp wel dat een dealer geen halve auto aan kosten versleuteld tenzij het olieverbruik belachelijk wordt. Heb jaren nieuwe VW en Audi's verkocht, die lustten vanaf nieuw elke 5000km standaard een liter (dure nare dunne longlife olie), dus het is maar waar je je druk om maakt ;-) We hebben het hier ook vaak over auto's met 200.000km+ achter de kiezen...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
€ 2200 bij mijn Toyota-dealer met garantie. Maar al wel even geleden, heb er bijna een ton weer op staan...CeliLow schreef:Welkom. Veel plezier met de zoektocht naar een mr2.
Het onderblok door een dealer vervangen was inderdaad een optie geweest, maar voor die klus staat een 14uur werk. Vooral met garantiewerk doen ze dan echt het minimum wat noodzakelijk is.
En zonder garantie kost deze klus bij de dealer al snel €3000. En ook dan wordt het minimum gedaan om hem weer rijdend te maken.
Ik heb een 2000 model uit Duitsland. Daar zijn destijds veel auto's onder garantie voorzien van een nieuw onderblok. Zo ook die van mij. Geen olieverbruik, ondanks een aanwezige precat bij aankoop. Inmiddels (uiteraard!) wel een ebay spruitstuk en een nieuwe hoofdcat, maar dat laatste omdat het flex stuk lek was.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Elke tankbeurt een liter olie bijvullen? Is dat belachelijk genoeg?RC26 schreef:De meeste Toyota's VVT-i van bouwjaar 2000 en daaromtrent verbruiken olie.. Tenzij ze destijds al onder garantie een modificatie hebben ondergaan. Ik begrijp wel dat een dealer geen halve auto aan kosten versleuteld tenzij het olieverbruik belachelijk wordt. Heb jaren nieuwe VW en Audi's verkocht, die lustten vanaf nieuw elke 5000km standaard een liter (dure nare dunne longlife olie), dus het is maar waar je je druk om maakt ;-) We hebben het hier ook vaak over auto's met 200.000km+ achter de kiezen...
Kan prima een 2002 zijn die in 2003 op kenteken gekomen is. Alle facelifts hebben een 6-bak en de 'veilige' versie van de 1zz. Daarnaast te herkennen aan achterlichten met 2 rondjes er in, mistlichten in de voorbumper, lenskoplampen met volledig chromen huis, stoelen met een gat in de rugleuning en nog wagt kleine dingen.scania164 schreef:Is vanaf 2003 altijd een 6 bak?
Weet er 1 uit 2003 en heeft 5 bak. Dat zou vreemd zijn...
Als het een pre-facelift is is het idd niet het betere onderblok. Bij mijn weten is dat blok vanaf laat 2002 geproduceerd en alleen in facelift-spyders terecht gekomen. Wil je het precies wete dan moet je met chassisnummers en productielijsten aan de gang, op spyderchat.com is daar de nodige info van te vinden.