Deutsche Alpenstrasse

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
bergo68
Knop gevonden hoor !
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2015, 21:15
Type MR2: ZZW30
Locatie: Goor

Deutsche Alpenstrasse

Bericht door bergo68 »

Iemand ervaring met de Deutsche Alpenstrasse per MR2? Zaterdag 14 mei gaat 't gebeuren, zeven dagen sturen in de ZZW30 van de Bodensee door en langs de Alpen naar Berchtesgaden. Top down hoop ik... Heel benieuwd, kijk er enorm naar uit.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

nog nooit van gehoord maar klinkt goed! Heb gezien op internet dat het een mooie route is...heb je iets geboekt ergens?
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Have fun. Is een hele mooie route en zeer te doen met ZZW. Houd wel rekening met veel motorrijders.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Afgelopen juni gereden als overbrugging tussen Karinthië (via Grossglockner) en Tirol.

Mooie route, wel wat saaie stukjes, halverwege door wegafsluitingen en het ontbreken van de borden, even zoeken, maar de navi helpt dan wel.:)

Euh 7 dagen over dat stukje? Als je hem helemaal pakt is het in 2 dagen op het gemakje makkelijk te doen (wij hebben het in 1 dag gedaan tot bij Füssen vanaf Lofer en het stukje de andere kant op naar Berchtesgaden op de avond van aankomst).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Oh ja, als je in Berchtesgaden zit, pak dan die tol panoramastrasse ook mee. Prachtig stukje sturen (hadden wij savonds gedaan of eind van de middag, was toen niet druk).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Berchtesgaden, bij het zogeheten adelaarsnest?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Yep, dat zit daar (=restaurant).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
bergo68
Knop gevonden hoor !
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2015, 21:15
Type MR2: ZZW30
Locatie: Goor

Bericht door bergo68 »

Ja, de kastelen bij Fussen, de Rossfeldstrasse en het Adelaarsnest bij Berchtesgaden en nog veel meer staat op t programma. We gaan zaterdag de 14e weg en rijden vrijdag de 20e terug, vijf dagen daar dus. Hotels in Friedrichshafen, Fuessen, Bad Tolz, Aschau en twee keer in Berchtesgaden. Tijd zat inderdaad..:) Maar dat moet ook, tijd voor eten en drinken is daar ook belangrijk.
Ik heb alle info plus een infopakket van http://www.deutsch-alpenstrasse.de.
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Maar het adelaarsnest is helaas met de touristenbus 😨😨😨
geen mogelijkheid om daar met de MR2 naatoe te rijden. 😢😢
bergo68
Knop gevonden hoor !
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2015, 21:15
Type MR2: ZZW30
Locatie: Goor

Bericht door bergo68 »

Geeft niet, heeft ie even rust. Heb de mr2 nog geen half jaar, benieuwd hoe ie het vol gaat houden. En (volgens mevrouw minstens zo belangrijk) hoe we de tandenbostels en prut meekrijgen....:lach:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Als het weer nog een beetje mee zit, ga je een nieuwe verslaving erbij krijgen.;)

Dan met name over de grens daar zijn zéér leuke gebieden te vinden (van een aantal jaren heb ik nog wel fotoverslagen online staan ter inspiratie).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

bergo68 schreef:Geeft niet, heeft ie even rust. Heb de mr2 nog geen half jaar, benieuwd hoe ie het vol gaat houden. En (volgens mevrouw minstens zo belangrijk) hoe we de tandenbostels en prut meekrijgen....:lach:
Meenemen van spullen lukt gewoon en wij doen jaarlijks trips van minimaal 2 weken in Europa .
Kwestie van weten wat je nodig hebt en niet je hele kledingkast mee willen nemen .
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie