3sge => 3sgte

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenkersten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 nov 2013, 16:35
Type MR2: SW20/21/22

3sge => 3sgte

Bericht door maartenkersten »

goedendag mede forumleden,

als zoveelste ben ook ik van plan mijn 3sge om te ruilen voor een 3sgte. ik heb momenteel een motor die iets te veel kleinigheidjes heeft zoals olieverbruik en koelvloeistof verlies. ook schakelt mijn versnellingsbak niet meer zo fijn (het bekende synchromesh probleem). verder ben ik zo blij met deze emmer dat ik haar nog wel een tijdje wil blijven rijden en daarom op zoek ben naar een ander motorblok en het liefst iets pittigers (vandaar de turbo).

nou ben ik van plan alles zelf te doen en zou ik graag willen weten of jullie nog wat tips and tricks hebben voor mij? en zijn er ook nog dingen waar ik op moet letten als ik de swap doe zoals aanpassingen, of is het erin hangen en plug & play?

ook kom ik zoveel motorblokken tegen op internet waar best wel een groot verschil qua prijs in zit dat ik niet weet wat betrouwbaar is of niet. dus vraag ik mij af of jullie een betrouwbaar bedrijf weten die mij een goede swap kan verkopen voor een redelijke prijs.

of misschien dat jullie een linkje hebben naar alle ins and outs over een turbo swap?

met vriendelijke groet,
maarten
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door Edje Turbo »

Voordat je eraan begint zul je je eerst moeten afvragen of je een kleine 4 tot zeg 6 duizend euro totaal ervoor over hebt ja of nee.
De investering krijg je namelijk nooit meer terug, je doet het voor je zelf...

Alles voor minder is risicovoller en kan tot grote teleurstelling lijden..

Voor een door de bank genomen goed adres voor een swap zijn er diversen adressen bv Ad Hulkens van hulkens traiding, Willie Hermans in Volkel, etc. En ja er zijn goedkopere adressen...maar ik blijf het herhallen goedkoop is vaak (zeker bij een turbo) duurkoop.

Je kunt ook een beams of een V6 monteren maar vooral een V6 zal je wat meer kosten aangezien je meer maatwerk kwaliteit nodig hebt als je het goed wilt doen en en er dagelijks betrouwbaar plezier van hebben.

Een gen IV turbo zou ook kunnen dit is de caldina 3s-gte welke weer verder doorontwikkeld is dan een gen 3 en waar je via www.primemr2.com alles incl het maatwerk wat nodig is kunt bestellen voor je mr2.

Kortom vragen genoeg voor je begint... :mini:
Gebruikersavatar
maartenkersten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 nov 2013, 16:35
Type MR2: SW20/21/22

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door maartenkersten »

Een beams motor heb ik ook over na zitten denken. Maar daar ben je dan toch ook ongeveer dezelfde kosten voor kwijt? (Correct me if i'm wrong). Als dat het geval is heb ik voor dat geld liever een turbo :D
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door CelicaTwinCAm »

als je het door iemand laat doen zou ik rekenen op minimaal € 3.500 (Blok+bak+ecu+arbeid)
Gebruikersavatar
maartenkersten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 nov 2013, 16:35
Type MR2: SW20/21/22

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door maartenkersten »

Okee, zoals eerder vermeld ben ik wel van plan alles zelf te doen. Maar dan is het dus wel een stuk voordeliger om er een beams in te hangen. Is zo'n swap ook aan te komen via een hulskus trading?
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door CelicaTwinCAm »

ik zie niet in waarom beams veel goedkoper zou moeten zijn dan turbo swap. Alleen de V6 swap is veel duurder. Als je informatie wilt van Ad Hulskes zul je moeten bellen of langskomen, anders is het moeilijk contact te krijgen.

Gewoon vragen om alle benodigdheden voor een swap exclusief arbeid van zowel de beams als de turbo, ik denk dat er maximaal 500 euro verschil tussen zit. Daar de Beams nog steeds geen koppel heeft lijkt me dat de moeite van het swappen niet waard?
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door Edje Turbo »

3500 euro is echt geen haalbaare kaart...een turbo gen 3 set kost bij ad nu op mplaats 3150... dan moet er om te beginnen al minimaal voor 750 euro aan onderdelen besteld worden...hosemfrom hel, pakkingen, waterpomp, distrie.riem, 2 spanrollen, spanner, riem dynamo, nieuwe koppeling en drukgroep, nokkeans keeringen, krukas keering, versnel.bak keeringen, nieuwe rotor, bougies,verdelerkap, nieuwe bougies kabelset, turbo benzine pomp kopen, bekabeling nog aanpassen en uitzoeken, etc...sterker nog dit is met OEM materiaal niet eens haalbaar voor 750 euro...gaat naar de 1500...dan nog alles monteren en boel omhangen..

Beams heb je ook ongeveer zelde materiaal nodig, en en BEAMS bak...en een inlaat traject nog zoeken en een beams uitlaat systeem...anders haal je niet de 200pk krukkas vermogen...
Beams is wel een mooie motor..maar totaal anders dan een gen 3 turbo....
Denk je ook nog aan rem upgrade want snel kunnen rijden is leuk maar snel remmen net zo belangrijk...
Je kunt mocht je voor turbo gaan beter de mr2 van Flip kopen, welke een nette wagen is met turbo motor gen 2 en welke een nette prijs is en dan ben je gelijk klaar kun je betrouwbaar rijden en verkooo je de eigen mr2
Laatst gewijzigd door Edje Turbo op 06 aug 2016, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 3sge => 3sgte

Bericht door CelicaTwinCAm »

Oh ja ik baseerde mijn prijs op de swap van n vriend 2 jaar geleden. Al had die al us turbo bedenk ik me nu dat scheelt.
Plaats reactie