MR2 statistieken
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
MR2 statistieken
Volgens mij houdt MarcoTwo al een lijstje bij van Nederlandse MR2's, maar ik heb de afgelopen tijd ook wat zitten struinen in RDW data en heb wat MR2 kenteken statistieken verzameld. Gewoon voor de lol:
Aantal MR2's op kenteken: 2013
Aantal AW11: 381
Aantal SW20: 821
Aantal ZZW30: 811
Aantal 2.2 liters: 14 (maar ik vond ook een 2.2 liter waar 1587cc op het kenteken staat :|)
Aantal keer vermelding turbo op kenteken: 34 (meeste 149kW, 1 x 180kW, 9x 0kW)
Waarschijnlijk ook turbo: 15 (150 - 206kw, wellicht ook een beams erbij?)
Aantal V6: 8
Aantal origineel nederlandse auto's: 821
Aantal ingevoerd: 1192
Aantal auto's nog van de eerste eigenaar: 44 (de oudste is van 28 februari 1986!!)
Oudste MR2: 1e toelating 28 februari 1985 (10 stuks)
Jongste MR2: 1e toelating 5 april 2006
Aantal MR2's op kenteken: 2013
Aantal AW11: 381
Aantal SW20: 821
Aantal ZZW30: 811
Aantal 2.2 liters: 14 (maar ik vond ook een 2.2 liter waar 1587cc op het kenteken staat :|)
Aantal keer vermelding turbo op kenteken: 34 (meeste 149kW, 1 x 180kW, 9x 0kW)
Waarschijnlijk ook turbo: 15 (150 - 206kw, wellicht ook een beams erbij?)
Aantal V6: 8
Aantal origineel nederlandse auto's: 821
Aantal ingevoerd: 1192
Aantal auto's nog van de eerste eigenaar: 44 (de oudste is van 28 februari 1986!!)
Oudste MR2: 1e toelating 28 februari 1985 (10 stuks)
Jongste MR2: 1e toelating 5 april 2006
Laatst gewijzigd door decipherer op 12 okt 2016, 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
De lijst is 3 jaar geleden verloren gegaan bij een pc crash (nog niet gekeken op de externe harde schijf, maar die was toen al niet aktueel meer, laat staan nu).
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: MR2 statistieken
mijn 15-XZG-8 is op kenteken een 156 pk, het is echter een originele japanse 1992 turbo coupe (225 pk). Daarnaast is er zeer recentelijk nog een turbo op kenteken bij gekomen, de KJ-076-H (jdm 1993 turbo coupe)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.MarcoTwo schreef:V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?
Heb die 15-XZG-8 even opgezocht, die kan ik aan de hand van de kentekeninformatie inderdaad niet als turbo herkennen, zo zullen er nog wel meer zijn. Sowieso zijn er natuurlijk veel meer geswapte turbo's waarbij de kentekeninformatie gewoon niet aangepast is. Die KJ-06-H zie ik niet terugkomen in de export die ik gebruikte. Maar sowieso twijfelde ik een beetje aan de volledigheid daarvan. De export was wel ook al een week oud ofzo.CelicaTwinCAm schreef:mijn 15-XZG-8 is op kenteken een 156 pk, het is echter een originele japanse 1992 turbo coupe (225 pk). Daarnaast is er zeer recentelijk nog een turbo op kenteken bij gekomen, de KJ-076-H (jdm 1993 turbo coupe)
Heb nu een nieuwe export gemaakt van de dataset en ben het tooltje nog eens aan het runnen Heb daarin nu ook het aantal cilinders meegenomen.
Re: MR2 statistieken
als je die swap doet en niet langs het RDW gaat voor nieuwe papieren, wat dan? dan betaald de verzekering niet als er wat gebeurd omdat je voertuig niet is wat je bij hun hebt verzekerd?decipherer schreef:Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.MarcoTwo schreef:V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?
Heb die 15-XZG-8 even opgezocht, die kan ik aan de hand van de kentekeninformatie inderdaad niet als turbo herkennen, zo zullen er nog wel meer zijn. Sowieso zijn er natuurlijk veel meer geswapte turbo's waarbij de kentekeninformatie gewoon niet aangepast is. Die KJ-06-H zie ik niet terugkomen in de export die ik gebruikte. Maar sowieso twijfelde ik een beetje aan de volledigheid daarvan. De export was wel ook al een week oud ofzo.CelicaTwinCAm schreef:mijn 15-XZG-8 is op kenteken een 156 pk, het is echter een originele japanse 1992 turbo coupe (225 pk). Daarnaast is er zeer recentelijk nog een turbo op kenteken bij gekomen, de KJ-076-H (jdm 1993 turbo coupe)
Heb nu een nieuwe export gemaakt van de dataset en ben het tooltje nog eens aan het runnen Heb daarin nu ook het aantal cilinders meegenomen.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Ik heb de gegevens bijgewerkt op basis van de nieuwe export. Getallen zijn allemaal keer 2 gegaan ongeveer. Ik had de oude op basis van XML gedaan (was toch een export van zo'n 30Gb) en de nieuwe op basis van CSV, en die lijkt een stuk completer. bevat nu 8 keer V6 en KJ-076-H staat er nu ook in.
Met zo'n turbo is het risico niet zo groot dat de verzekering het ziet, het is feitelijk dezelfde motor, alleen met een turbo erop geschroefd.. Als je een flink ongeluk krijgt kan je wel problemen krijgen denk ik. Nu ik gezien heb hoe dat gaat bij de RDW en wat het kost zou ik voor die 55 euro het risico niet meer gaan lopen.
Met zo'n turbo is het risico niet zo groot dat de verzekering het ziet, het is feitelijk dezelfde motor, alleen met een turbo erop geschroefd.. Als je een flink ongeluk krijgt kan je wel problemen krijgen denk ik. Nu ik gezien heb hoe dat gaat bij de RDW en wat het kost zou ik voor die 55 euro het risico niet meer gaan lopen.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
Daar zit het hem in, de 3VZ-FE heeft 2.954.decipherer schreef:Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.MarcoTwo schreef:V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?
Bij nader inzien, zijn er natuurlijk nog een paar 5VZ die ik niet heb meegenomen.
Re: MR2 statistieken
decipherer schreef:Ik heb de gegevens bijgewerkt op basis van de nieuwe export. Getallen zijn allemaal keer 2 gegaan ongeveer. Ik had de oude op basis van XML gedaan (was toch een export van zo'n 30Gb) en de nieuwe op basis van CSV, en die lijkt een stuk completer. bevat nu 8 keer V6 en KJ-076-H staat er nu ook in.
Met zo'n turbo is het risico niet zo groot dat de verzekering het ziet, het is feitelijk dezelfde motor, alleen met een turbo erop geschroefd.. Als je een flink ongeluk krijgt kan je wel problemen krijgen denk ik. Nu ik gezien heb hoe dat gaat bij de RDW en wat het kost zou ik voor die 55 euro het risico niet meer gaan lopen.
wat doet de verzekering? gaat je premie niet omhoog als je plots 450.000 PK hebt?
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Voor sommigen kan dat wellicht een issue zijn. Mijn MR2 staat momenteel op een youngtimer verzekering en dat maakte in premie niets uit (tussen de originele motor en de V6 nu). Maar ik heb er dan natuurlijk een andere auto bij die ik regulier gebruik en ik ben geen 21 meer :p
In de eerste export die ik maakte zat geen enkele auto met 2954cc. Die zaten wel in de tweede export. Helaas de excel sheet met resultaten op mijn werk laten liggen, dus kan de 3400cc's niet controleren nu.MarcoTwo schreef:Daar zit het hem in, de 3VZ-FE heeft 2.954.decipherer schreef:Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.MarcoTwo schreef:V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?
Bij nader inzien, zijn er natuurlijk nog een paar 5VZ die ik niet heb meegenomen.
Re: MR2 statistieken
Kun je ook zoeken op KW's? Ik heb een turbo maar er staat geen turbo op mijn kentekenbewijs maar wel 180 KW aan vermogen.
Leuk databestand lijkt me
Leuk databestand lijkt me
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Vermogen (in kW) is 1 van de kolommen in de excel sheet en daar kan dus eenvoudig op gezocht worden. Die sheet kan ik wel delen als er interesse is, alle informatie is gewoon openbaar, het enige dat ik heb gedaan is een aantal exports samengevoegd en de specifieke MR2 data eruit gefilterd. Maar zoals gezegd heb ik die alleen op m'n werk dus dat wordt maandag op z'n vroegst
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Nog eens de V6'en bekeken, maar er zit geen enkele 3.4 tussen. Dit zijn ze allemaal:
Ik zie helaas geen mogelijkheid een tabel te maken, dus beetje moeilijk leesbaar hier..
Vraag me af of de export die ik nu heb nog steeds niet compleet is, of dat het niet goed op kenteken staat..
Code: Selecteer alles
Vermogen Cilinderinhoud Aantal cilinder Handelsbenaming Kenteken Ingevoerd Eerste eigenaar Eerste toelating Eerste afgifte nederland Tenaamstelling
149 3000 6 TOYOTA MR2; 2.0 GTI TTXP02 False False 6-8-1998 6-8-1998 24-10-2005
158 3300 6 TOYOTA MR2; 2.0 GTI NPDH87 False False 12-2-1996 12-2-1996 20-11-2010
156 2994 6 MR2 TWIN CAM T-BAR RFHS83 True False 21-8-1991 21-2-1997 13-8-2011
235 3456 6 MR2 XJNF88 True False 17-4-1991 10-1-2000 27-7-2006
149 2998 6 MR2 09FNTK True False 28-3-1991 11-8-2000 8-6-2015
138 2959 6 MR2 2.0 TWIN CAM T-BAR U9 TZFB98 True False 8-3-1991 8-9-1998 9-6-2007
162 3000 6 MR2 RZHB69 True False 31-1-1991 28-7-1997 17-7-2007
149 2959 6 MR2 T-BAR U9 YP91VZ False False 13-7-1990 13-7-1990 10-12-1999
Vraag me af of de export die ik nu heb nog steeds niet compleet is, of dat het niet goed op kenteken staat..
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
De onderste stond hier vanmiddag nog.
Raar dat ze "2.0" niet bij een aantal weggehaald hebben, alles wat naar de motor verwijst, verwijderen ze (helaas geen toevoegingen, want geen typegoedkeuring).
Raar dat ze "2.0" niet bij een aantal weggehaald hebben, alles wat naar de motor verwijst, verwijderen ze (helaas geen toevoegingen, want geen typegoedkeuring).
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
GF-JG-12 wel net geen 3.4.
5VZ-FE zit (zat) er in, met SC.
5VZ-FE zit (zat) er in, met SC.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
Verkeerde opgave... zit een 3VZ in, geen 1MZ ofzo.
149 2998 6 MR2 09FNTK True False 28-3-1991 11-8-2000 8-6-2015
Bij de bovenste ook trouwens.
149 2998 6 MR2 09FNTK True False 28-3-1991 11-8-2000 8-6-2015
Bij de bovenste ook trouwens.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Bedankt voor het nakijken! De handelsbenaming van die auto is MR 2, met een spatie ertussen. Terwijl ik gezocht heb op MR2 zonder spatie in de handelsbenaming. Is wel lastig te vinden zo natuurlijkMarcoTwo schreef:GF-JG-12 wel net geen 3.4.
5VZ-FE zit (zat) er in, met SC.
Wat me er ook aan herinnert, wellicht zijn er ook enkele ZZW30's als MR-S opgevoerd.
En inderdaad vreemde gegevens soms. Ze zijn niet altijd even nauwkeurig bij het wijzigen van het kenteken.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: MR2 statistieken
Of alleen MR (typebenaming voor B en F exemplaren).
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: MR2 statistieken
Oh ja, dat is een goede inderdaad. Maar zoeken op MR alleen geeft te veel hits ben ik bang. Zelfs in combinatie met merk Toyota krijg je dan bijvoorbeeld ook alle Camry's terug. Zal eens kijken of ik een sluitend algoritme kan verzinnen om alle MR2's eruit te halen en het dan nog eens draaien.