Vraagje over lekkage

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
ThaMouse
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 sep 2015, 22:40

Vraagje over lekkage

Bericht door ThaMouse »

Mijn MR2 heeft een hardtopdak en sinds ik die heb heb ik lekkage (ik weet niet zeker of ik dit ook met de softtop heb) :ik-weer:
nu heb ik ergens lekkage de vraag is waar komt het vandaan?? bij de bijrijder is het voor en achter de stoel vochtig/nat echter kan ik niet vinden waar het water vandaan komt.
hebben jullie misschien een idee? rubbers zien er allemaal goed uit. heb ik het dak verkeerd gemonteerd? de 2 klikkers aan de zijkant kunnen die strakker gezet worden? heb zelf het idee dat ze het dak niet naar beneden trekken.
Aad.does
Knop gevonden hoor !
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2015, 20:41

Re: Vraagje over lekkage

Bericht door Aad.does »

De bevestigingsbeugels zijn verstelbaar. Als ze openstaan zien je in het midden een langwerpige moer. Als je de kunststof borging verwijderd kan je de moer verdraaien en de klem losser of strakker zetten. Of dat ook je lekkage oplost..............
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: Vraagje over lekkage

Bericht door Yellow Dream »

Is niet gewoon je afvoer van het dak verstopt .
Dit gebeurt meer en moet je goed in de gaten houden .
Hier kan je volgens mij alleen bij zonder dat de hardtop erop ligt .
Aan de zijkanten onderin zie je als het goed is een klein rond roostertje. Daar verzameld zich blad en andere ongein, dat het kanaal verstopt.
Het kanaal komt in de zij inlaten uit en als je de zij inlaten lost zie je een vierkant klepje zitten.
Daar kan je met bv een stofzuiger het kanaal schoonzuigen .

Meestal ligt er dan ook water in de bergruimte achter de stoelen .

Hopelijk is dit het probleem en is het snel opgelost . Anders kan het best een serieuze zoektocht worden.

Succes
PetervdK
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2015, 08:53

Re: Vraagje over lekkage

Bericht door PetervdK »

Spyder H schreef:Is niet gewoon je afvoer van het dak verstopt .
Dit gebeurt meer en moet je goed in de gaten houden .
Met de hardtop erop zou daar geen water moeten komen, alleen bij gebruik van de softtop.
Dus ofwel ze zaten al (over)vol, of het is iets anders. Ik denk iets anders, want anders komt het niet vóór de stoelen...

Ik had van de week ook een klein beetje lekkage icm de hardtop, maar dat kwam bij de raamrubbers vandaan.
Blijkbaar was dat door de vrieskou wat gaan wijken oid waardoor er door de rijwind wat water naar binnen werd geblazen.
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: Vraagje over lekkage

Bericht door Samuel »

Het lipje op de a-stijl kan verbogen zijn. Dat kan ook zorgen voor lekkage. (http://www.spyderchat.com/forums/showth ... Water-leak)
Plaats reactie