Terug van weggeweest
Moderator: Pieten
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Terug van weggeweest
Zo, het is een tijd terug dat ik hier op het forum kwam. De MR2 heeft in de tijd ook gewoon stil gestaan, en dit jaar gaat hij dan eindelijk weer uit de schuur. Voornamelijk werk aan de remmen, verder is hij in aardige toestand.
Ik ben in de tussentijd ook bezig geweest met een Landcruiser, waar we mee naar Nepal zijn gereden en weer terug:
De ST202 die ik voor de reis had is weg, nog even een Yaris gehad. Nu sinds terugkomst van de reis heb ik een Clio-tje.
Ik wil weer gaan rijden met de MR2, kijken hoe hij het doet, en dan weer het circuit op
Ik ben in de tussentijd ook bezig geweest met een Landcruiser, waar we mee naar Nepal zijn gereden en weer terug:
De ST202 die ik voor de reis had is weg, nog even een Yaris gehad. Nu sinds terugkomst van de reis heb ik een Clio-tje.
Ik wil weer gaan rijden met de MR2, kijken hoe hij het doet, en dan weer het circuit op
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hier de route:
Balkan, Turkije, Iran, Pakistan, India, Nepal.
Maar goed, nu verdient de MR2 weer wat aandacht
Ik ga nu denk ik maar weer voor wat standaard schijven en blokken. Vroeger kon je wel op hbase de standaard onderdelen bekijken, belangrijker nog met prijzen. Er zijn wel wat aanbieders op marktplaats die universele spullen aanbieden.
Heb altijd het idee dat je toch alles krom rijdt met circuit rijden, tenzij je echt een big brake kit ofzo iets neemt.
Balkan, Turkije, Iran, Pakistan, India, Nepal.
Maar goed, nu verdient de MR2 weer wat aandacht
Ik ga nu denk ik maar weer voor wat standaard schijven en blokken. Vroeger kon je wel op hbase de standaard onderdelen bekijken, belangrijker nog met prijzen. Er zijn wel wat aanbieders op marktplaats die universele spullen aanbieden.
Heb altijd het idee dat je toch alles krom rijdt met circuit rijden, tenzij je echt een big brake kit ofzo iets neemt.
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zie onze website over deze reis: http://www.lovetheworld.nl
Wie graag alleen foto's kijkt: http://www.lovetheworld.nl/fotogalerij
We hebben er 14 maanden over gedaan en hebben daarbij vrolijk de toeristische route gedaan. Dus van saaie snelweg tot offroad door de bergen
Als je een directe reis zou doen zou je het eigenlijk heel snel kunnen doen. Dan ben je nog langer mee bezig met wachten op visums dan met het daadwerkelijk rijden. Maarja, dan zie je niks. We hebben er dus uitgebreid van genoten.
Wie graag alleen foto's kijkt: http://www.lovetheworld.nl/fotogalerij
We hebben er 14 maanden over gedaan en hebben daarbij vrolijk de toeristische route gedaan. Dus van saaie snelweg tot offroad door de bergen
Als je een directe reis zou doen zou je het eigenlijk heel snel kunnen doen. Dan ben je nog langer mee bezig met wachten op visums dan met het daadwerkelijk rijden. Maarja, dan zie je niks. We hebben er dus uitgebreid van genoten.
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Haha goed gezien. Ja gebroken krukas, na 30 jaar en 400.000km. En de motor bleef gewoon nog lopen, ook al lag de krukas in twee-en
Maar goed, was met een paar dagen gefixed in Pakistan, voor de prijs van een kleine beurt bij een Nederlandse Toyota dealer haha.
Verder wat kleine dingen, viel allemaal reuze mee en natuurlijk alles erg makkelijk te fixen.
In totaal 50.000km gereden. Ook nog met de LC op 5400 meter hoogte geweest
Maar goed, was met een paar dagen gefixed in Pakistan, voor de prijs van een kleine beurt bij een Nederlandse Toyota dealer haha.
Verder wat kleine dingen, viel allemaal reuze mee en natuurlijk alles erg makkelijk te fixen.
In totaal 50.000km gereden. Ook nog met de LC op 5400 meter hoogte geweest
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wat een indrukwekkende foto's, complimenten!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Bedankt
Dit zijn trouwens de Celica en de Yaris die ik nog had voor dat ik op reis ging. (nu rij ik dagelijks in een Clio met scheur in de voorruit maar prima karretje)
Met de Celica (2.0 GT superstrut sperdiff etc) ben ik nog in Marokko geweest. Voordat ik hem inleverde stond hij bijna op 3 ton. En nog geen olieverbruik, erg goeie auto. Alleen superstrut is vaak wat mee.
Dit zijn trouwens de Celica en de Yaris die ik nog had voor dat ik op reis ging. (nu rij ik dagelijks in een Clio met scheur in de voorruit maar prima karretje)
Met de Celica (2.0 GT superstrut sperdiff etc) ben ik nog in Marokko geweest. Voordat ik hem inleverde stond hij bijna op 3 ton. En nog geen olieverbruik, erg goeie auto. Alleen superstrut is vaak wat mee.
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: Terug van weggeweest
Kuch, kuch... weer even stof afblazen.
We gaan weer eens kijken of het nog wat wordt met de oude AW11. Roest is weer verder gegaan, maar kijken of er nog wat van te maken valt. Je krijgt er immers 2 jaar APK op tegenwoordig.
Maar wellicht is het niet meer waard en zijn de kosten te hoog.
Toch is het wel mooi, 2,5 jaar stil gestaan, even ander accu-tje erin, en gewoon starten zonder problemen.
We gaan weer eens kijken of het nog wat wordt met de oude AW11. Roest is weer verder gegaan, maar kijken of er nog wat van te maken valt. Je krijgt er immers 2 jaar APK op tegenwoordig.
Maar wellicht is het niet meer waard en zijn de kosten te hoog.
Toch is het wel mooi, 2,5 jaar stil gestaan, even ander accu-tje erin, en gewoon starten zonder problemen.
Re: Terug van weggeweest
dus is hij de moeite waard
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: Terug van weggeweest
Hij rijdt weer
Hup meteen 2 jaar APK erop (wie dat bedacht heeft....)
Moeten nog wat dingetjes netjes gemaakt worden, waaronder het zwart maken van de rode keienvanger
Maar hij rijdt, en de motor trekt er nog lekker aan. Voor je het weet tik je weer veel te hoge snelheden aan.
Nu nog even uitzoeken waarom hij zo zoekerig is, maar sowieso moeten de banden nog vervangen worden.
Hup meteen 2 jaar APK erop (wie dat bedacht heeft....)
Moeten nog wat dingetjes netjes gemaakt worden, waaronder het zwart maken van de rode keienvanger
Maar hij rijdt, en de motor trekt er nog lekker aan. Voor je het weet tik je weer veel te hoge snelheden aan.
Nu nog even uitzoeken waarom hij zo zoekerig is, maar sowieso moeten de banden nog vervangen worden.
Re: Terug van weggeweest
uitlijnen
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Terug van weggeweest
Hij leeft