Sw20 eibach veren

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Sw20 eibach veren

Bericht door Jeroen97 »

Hallo,

Weet iemand waar ik nog eibach veren kan vinden voot een sw20. Want alle site's in europa die ik gevonden heb staan ze wel op de site maar kunnen ze niet meer leveren. Bij eibach zelf hebben ze ook geen voorraad meer. In amerika zijn ze nog wel te krijgen maar met verzenden en belastingen kost het 2 keer zo duur rond de 450 euro. Als iemand goed alternatief heeft hoor ik t ook graag. Veren moeen romd de 2 a 3 cm verlagen en wel beetje comfortabel zijn. Op t moment heb ik 4 cm verlaging veren intrax achter styling heaven voor met gele koni dempers rond om. Maar dit vind ik iets te stug en net te laag.

Groeten,

Jeroen
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door Jeroen97 »

Kan verwijderd worden. Na een week zoeken niks in europa kunnen vinden, ook geen tte veren via de dealers in Nederland, Duitsland en België. Dus heb maar H&R veren besteld.

Gr jeroen
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door baka »

ik zie ze heir nog staan:

https://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/

of is dit 1 vand e plekken waar ze ze nog op hun site hebben maar er niet aan kunnen komen?
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door Jeroen97 »

Ja dat is een van de site's waar ze nog wel op staan maar niet meer kunnen leveren. Heb eigenlijk alle site's waar ze nog op staan contact mee gehad en ze kunnen ze allemaal niet meer leveren. De enige manier om nog aan de veren te komen is door ze in Amerika te bestellen. Maar dan kom je totaal op zo'n 500 euro uit ongeveer.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door baka »

holy shitsnacks. laat dan maar zitten.

jammer, ik hoopte een set Koni Sport met 4cm eibach verlagingsveren te halen ergens dit jaar, maar dat gaat dus moeilijk worden. tenzij bedrijven nog de hele set hebben liggen ipv losse veren.

ik hoor graag van je hoe deze veren samenwerken met de dempers.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door Jeroen97 »

Is goed, zal nog wel even duren want auto is tijdelijk geschorst en ligt momenteel ver uit elkaar. De eibach veren zijn trouwens geen 4cm maar 2,5 cm verlaging. Ipv Eibach veren kan je ook kijken of je via jappower nog trd veren kan krijgen zijn wat ik gelezen heb ongeveer het zelfde als de Eibach, komen ook uit de Eibach fabriek. Maar grote kans dat deze veren ook stuk duurder zullen zijn want die moeten ook uit Amerika komen.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door Jeroen97 »

De mr2 is eindelijk uit de schorsing, dus hier even en korte review over de h&r veren met de koni schokdemper. Moet zeggen dat ik best tevreden ben over de veren ze zijn niet te stug maar wel sportief. Ik heb niet t idee dat de auto 2cm lager is dan eerts met de 4cm verlagings veren is ongveer het zelfde. Wel veert de auto een stuk verder in want mn achterwielen raken nu de rand van de wielkasten bij t rijden over sommige drempels. Maar dat komt omdat de vorige eigenaar 20mm spoorverbreders heeft geplaatst. Maar met 15mm spoorverbreders zullen de wielen langs de rand af gaan en is t probleem dus verholpen. Maar zoals ik al zij en ik wel te spreken over de combinatie koni met h&r veren. Zelf vind ik het beter rijden dan bc racings schroefset, nou moet ik zeggen dat de mr2 waarin ik een x heb gereden met de schroefset nog niet lang de schroefset er onder heeft zitten en miss nog beetje los moeten komen. Maar op dat moment vond ik ze echt te stug, wel leuk voor op circuit en vlak asfalt maar binne door enz was t wat minder te doen. Hoop dat je aan deze info iets hebt, mocht je vragen hebben hoor ik t wel.

Oja mocht iemand nog 2 gele koni's hebben liggen voor de vooras in goede staat hoor ik het graag, 1 van mn schokdempers zweet beetje olie bij de instel knop.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Sw20 eibach veren

Bericht door baka »

Hoi,

ik heb toevallig gisteren mijn set binnen gekregen, Koni met 2 cm H&R veren, omdat ik gelezen had dat meer dan 2-2,5cm verlagen een nadelig effect kan hebben op het weggedrag bij zeer sportief tot circuitwerk. ook woon ik in een wijk met drempels zo hoog als de himalaya dus wilde ik hem toch maar niet te laag maken. ik heb er geen sporrverbreders onder.

ik heb pas over een paar weken tijd om ze te installeren, hopelijk op tijd voor de nurburgring. ik ben benieuwd.

ik zal mijn ervaringen ook delen, voor latere googelaars.
Plaats reactie