Remklauw rivisie

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Koen
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 jan 2017, 13:34
Type MR2: ZZW30

Remklauw rivisie

Bericht door Koen »

Hey peoples,

Ik ben langs de garage geweest voor een grote beurt/apk en de opmerking "handrem doet niks" bij gezet.
Dit komt omdat de remhendel die op de remklauw zit vast zit en daarom wil ik deze gaan reviseren. Ik wil
het wel meteen goed aanpakken en alle rubbers/ ringen vervangen. Dus vroeg ik me af of iemand weet waar
ik zon kitje kan bestellen voor niet al te veel geld (heb kits van 130 euro gezien voor wat rubbers...) ?
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Remklauw rivisie

Bericht door erikmr »

e-bay engeland
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: Remklauw rivisie

Bericht door Samuel »

Wel goed de kabels lossen en de klauw helemaal terug draaien. Afgelopen zomer snapten ze bij de APK niet helemaal hoe het handremmechaniek van de ZZW30 werkt ... Uiteindelijk zat de klauw EN de kabel muurvast.
bergo68
Knop gevonden hoor !
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2015, 21:15
Type MR2: ZZW30
Locatie: Goor

Re: Remklauw rivisie

Bericht door bergo68 »

Revisiesets kun je ook gewoon bij de betere automaterialenzaak kopen. Ik heb ze onlangs gekocht van het merk Budweg, prima spul. Kostten me voor de achterklauwen 42 euro per kant, 140 voor alle vier de remmen.
Koen
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 jan 2017, 13:34
Type MR2: ZZW30

Re: Remklauw rivisie

Bericht door Koen »

Ik heb inmiddels al een setje op ebay gekocht. Koste me 40 ekkies incl. versturen en is meteen voor beide kanten aan de achter zijde.
Reviseer ik meteen allebei de kanten als ik toch bezig ben :). Mooi werkje voor het weekend.
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Re: Remklauw rivisie

Bericht door mr dude »

Controleer de hevels van de handrem ook even(op de remklauw), ik heb al gehad dat een hevel lam was.. door oxidatie..
Wilde niet meer terug, als je er 40 euri tegen aan gooit moet dat ook goed zijn, anders geld voor jan met de korte achternaam uitgegeven en nog niet goei.. ;D
Maar een mooie prijs voor een nieuw setje rubbers en afdichtingen, ik heb er 130 bij de dealer voor gegeven :maxititan-wow:

sukses!
Plaats reactie