Electrisch schema 2zz met compressor

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Electrisch schema 2zz met compressor

Bericht door mr dude »

Besten,


Is er misschien iemand die mij kan zeggen welke draden er van en naar ECU en compressor gaan ?
De compressor moet aangestuurd worden.... :mickey:

ik hoor het wel


Groet

MRdude
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Re: Electrisch schema 2zz met compressor

Bericht door Spyder S.C.01 »

Hi Tjerk
In de originele zzw30 set-up heeft nooit een compressor gezeten, dus is daar dan ook geen "schema" van. Bij de Corolla TTE SC wordt de compressor wel door de ecu aangestuurd. Hierbij moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan voordat de ecu de electromagnetische koppeling van de compressor inschakelt: snelheid > 6km/uur, èn koelwater temp > 28grd èn gasklep hoek > 10grdn.
Dit is gedaan om de motor stationair niet te belasten, en zo de CO uitstoot te beperken. Er worden door de ecu dus 3 sensoren gebruikt om 1 uitgaande pin te schakelen.
Ik had initieel, dmv de schrijfbare ecu, het inschakel moment op rpm>1500 toeren, maar dat inschakelen hoor je tijdens het rijden, en dat vond ik mn tijdens stadsritjes, behoorlijk irritant.
Ik heb de compressor nu constant ingeschakelt en dat bevalt prima. Ook de CO waarden leveren geen enkel probleem op.
Ik heb de + draad van de ecu genomen en die laat ik een relais inschakelen waarmee stroom op de magnetische koppeling wordt gezet. Simpeler kan het niet worden!
Grtn Spyder sc01
[/i]
Spyder SC01
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Re: Electrisch schema 2zz met compressor

Bericht door mr dude »

Ja ik dacht al dat het een unieke setup was..
En ik verneem uit je verhaal dat je het geprobeerd hebt, maar het inschakelen van de compressor niet zo geweldig vond.
En met het continu draaien heb je dus ander voorwaarden nodig, logisch.. dacht ook al als dat ding vanaf 0 rpm gaat mee draaien wat voor problemen dat kan gaan leveren

Die gast ken je wel, van roadster EU, hij wilde dit gaan proberen.
Heeft nog een 2zz met ecu en compressor, maar hij moet dus wel een standalone hebben omdat je met de corolla TS ecu problemen houd.

Ik heb het doorgegeven.

Hartelijk dank voor de info

Grtz

Tjerk
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Re: Electrisch schema 2zz met compressor

Bericht door Spyder S.C.01 »

Ik heb zowel van de zzw30 ecu en kabelboom als die van de Corolla uitgeplozen op kleurcode, pin nummer en functie, en in een schema gezet. Zo kan je eenvoudig zien of en zoja welke draad je op een bepaalde pin moet aansluiten. Zelf heb ik daarom een wiring-harness extension gebruikt, zodat je de originele kabelboom zoveel mogelijk intact houdt. Ik heb de originele zzw30 draadboom gebruikt, en hier en daar aangepast, en net als bij jou, moeten er natuurlijk extra draden getrokken worden voor de aansturing van de lift, en in zijn geval, ook voor de compressor (zie mijn bovenstaand berichtje).
Maar ik moet gaan zoeken waar ik die schema's gelaten heb.
Ik begreep van hem (roadster-eu) dat hij van plan is om een keer bij mij langs te rijden, voor de nodige info. Zal kijken of ik die electrische schema's dan mee kan geven.
Zelf heb ik deze winter weer aardig wat aan mijn 2zzge gesleuteld. Het blok staat er nu nog naast want ik ben bezig met de het maken van aansluitingen voor de H2O to air intercooler. Zodra alles weer op z'n plek zit zal ik in mijn topic wat foto's plaatsen van alle gedane aanpassingen.
Grtn
[/i]
Spyder SC01
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Re: Electrisch schema 2zz met compressor

Bericht door mr dude »

Hey ;D
Ik ben en blijf ook bezig, heb vandaag de bestuurders stoel gewisseld(bij roadster EU gekocht).
Heb een engelse omgebouwd, weer als nieuw!!
Vorige week startmotor meleur........ :ik-weer: , en de maand ervoor, nieuw setje bougies, 2 bobines en een nieuwe accu..
Ohja, er kwam ook nog een hardtop tussendoor...pfff...(wel 2e hands hoor)
En nu zit ik al 5 dagen op mijn Denso O2 regelsensor te wachten, momenteel loopt ie 1 op 8... :maxititan-wow:

Maaruh, als je hem klaar hebt, zie ik de fotoos graag tegemoet

Bedankt voor de info, die gast van roadster zei al dat ie al een keer met je gekletst had.
Plaats reactie