zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door baka »

hoi,

ik ben naar de toyota dealer geweest om wat kleine rommeltjes te bestellen, maar een aantal dingen was al niet meer leverbaar van de importeur uit.

het gaat onder andere om een oliepeilstok en de slang van de luchtbox naar het blok, waar bij mij een scheurtje in zit. niets dramatisch, maar ik vraag me af hoe het straks moet als ik serieuze onderdelen nodig heb.

waar halen jullie je onderdelen vandaan? ik heb het liefst nieuw, zodat alles wat ik vervang gelijk weer goed is voor de volgende 20 jaar.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door decipherer »

Ik merk ook dat steeds meer onderdelen niet meer leverbaar zijn. Lastig, maar tot nu toe kon ik er omheen werken.. hetzij door delen van een nieuwe model te nemen, of door zelf iets te fabriceren. Wel lastiger en duurder.

Ik vrees dat het in de toekomst alleen maar moeilijker wordt..

Ik bestel de laatste tijd veel bij amayama.com. Duidelijke website, originele delen, en ze kunnen in principe alles leveren. Het komt ook altijd erg netjes verpakt aan. Duurt natuurlijk wat langer dan bij de dealer bestellen, maar daar staat tegenover dat ze (zelf met verzendkosten en inklaringskosten) wel goedkoper zijn.
Laatst gewijzigd door decipherer op 15 mar 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Re: zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door renso »

Hoi, nieuw spul word wel wat moeilijker maar 2e hands is er volop te krijgen,hier in het noorden halen ze de auto's masaal uit engeland worden helemaal gestript en gaan ze er met crossen.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door baka »

decipherer schreef:Ik merk ook dat steeds meer onderdelen niet meer leverbaar zijn. Lastig, maar tot nu toe kon ik er omheen werken.. hetzij door delen van een nieuwe model te nemen, of door zelf iets te fabriceren. Wel lastiger en duurder.

Ik vrees dat het in de toekomst alleen maar lastiger wordt..

Ik bestel de laatste tijd veel bij amayama.com. Duidelijke website, originele delen, en ze kunnen in principe alles leveren. Het komt ook altijd erg netjes verpakt aan. Duurt natuurlijk wat langer dan bij de dealer bestellen, maar daar staat tegenover dat ze (zelf met verzendkosten en inklaringskosten) wel goedkoper zijn.

deze site zal ik eens verkennen, dank je.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door baka »

renso schreef:Hoi, nieuw spul word wel wat moeilijker maar 2e hands is er volop te krijgen,hier in het noorden halen ze de auto's masaal uit engeland worden helemaal gestript en gaan ze er met crossen.
waar kotm het dan terecht? gewoon op marktplaats of zijn er andere sites (fora?)
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Re: zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door renso »

baka schreef:
renso schreef:Hoi, nieuw spul word wel wat moeilijker maar 2e hands is er volop te krijgen,hier in het noorden halen ze de auto's masaal uit engeland worden helemaal gestript en gaan ze er met crossen.
waar kotm het dan terecht? gewoon op marktplaats of zijn er andere sites (fora?)
Marktplaats goed in de gaten houden,enne niels uit nijeveen importeerd ze uit engeland en chris uit albergen, heeft ook veel voor de mr2
Bram
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2007, 22:40

Re: zijn er nog nieuwe MR2 onderdelen te krijgen?

Bericht door Bram »

De onderdelenlijn is ook altijd handig: onderdelenlijn.nl en dan in voorraad zoeken. Hier zijn veel demontagebedrijven (autosloop) bij aangesloten.
Plaats reactie