Even voorstellen "Dave"
Moderator: Pieten
Even voorstellen "Dave"
Beste allen!
Mijn naam is Dave en ben een liefhebber van veel te kleine voor mijn 2meter lange lichaam auto's
Ik heb al jaren kleine cabrio's gehad, ik ben ooit begonnen met een MG F
Erg leuke auto, 1050 kg en dit was een mpi met 120 pk. Helaas door een voorrangsfout van een niet oplettende vrouw total los
Toen volgde nog een MG F, deze keer een VVC met 145 pk. Erg leuk alleen veel ellende met de pakking gehad. Overigens heb ik bij beide auto's alle lagers moeten vervangen, erg merkwaardig. Op een gegeven moment vond ik hem niet meer waardig om er nog meer geld in te stoppen en heb ik hem maar weg gedaan (In delen).
Omdat ik toch weer iets leuks wilde, maar niet meer de Engelse kwaliteit wilde, kwam ik al snel uit op een MR2.
Motorisch in prima staat, alles deed het en het reed heerlijk. Er zat een Remus uitlaat onder, maar verder motorisch origineel. Er zaten een vleugeldeur scharnieren onder, deze heb ik vervangen voor de set die ik in mijn MG had (Net iets beter). In de tijd dat ik hem heb gehad alleen een lambda sensor vervangen en de startmotor vervangen, verders nooit problemen gehad.
De banden waren alleen wel op en de oerlelijke velgen zaten vol schade. Ik heb toen een goedkoop setje velgen gescoord en ik had toevallig nog bijna nieuwe 17" banden liggen van mijn eerste MG en heb die er op gezet.
Velgen gespoten in de kleur van de auto met zwart en daar over 2k blanke lak. Zelf gedaan in de achtertuin :p.
Ik ben toen ook het geluid aan gaan passen. Ik heb in de deuren al het draad vervangen voor 2,5mm2 en JBL powerline speakers op versterker. Ik wilde ook een sub en ben toen zelf een kist gaan maken voor achter de stoel.
En zo stond de auto er bij mij bij.
Ik heb de auto in eind 2014 weg gedaan, omdat ik ging verhuizen en een praktische auto nodig had. Nadat ik hem heb weg gedaan heb ik de auto wel tig keer voorbij zien komen. Altijd met de achterlijkste verhalen dat het professioneel is gedaan, terwijl ik hier het bewijs lever dat ik het zelf in de achtertuin heb gedaan :p.
Er is later nog een kit op gekomen, z'n simpel lip kitje en de auto rijdt nog ergens hier in Nederland.
Nu krijg ik weer de kriebels om er een aan te schaffen, maar nu voor erbij. En als het goed is ben ik er zaterdag een rijker daar volgt nog alle info over.
Groeten!
Mijn naam is Dave en ben een liefhebber van veel te kleine voor mijn 2meter lange lichaam auto's
Ik heb al jaren kleine cabrio's gehad, ik ben ooit begonnen met een MG F
Erg leuke auto, 1050 kg en dit was een mpi met 120 pk. Helaas door een voorrangsfout van een niet oplettende vrouw total los
Toen volgde nog een MG F, deze keer een VVC met 145 pk. Erg leuk alleen veel ellende met de pakking gehad. Overigens heb ik bij beide auto's alle lagers moeten vervangen, erg merkwaardig. Op een gegeven moment vond ik hem niet meer waardig om er nog meer geld in te stoppen en heb ik hem maar weg gedaan (In delen).
Omdat ik toch weer iets leuks wilde, maar niet meer de Engelse kwaliteit wilde, kwam ik al snel uit op een MR2.
Motorisch in prima staat, alles deed het en het reed heerlijk. Er zat een Remus uitlaat onder, maar verder motorisch origineel. Er zaten een vleugeldeur scharnieren onder, deze heb ik vervangen voor de set die ik in mijn MG had (Net iets beter). In de tijd dat ik hem heb gehad alleen een lambda sensor vervangen en de startmotor vervangen, verders nooit problemen gehad.
De banden waren alleen wel op en de oerlelijke velgen zaten vol schade. Ik heb toen een goedkoop setje velgen gescoord en ik had toevallig nog bijna nieuwe 17" banden liggen van mijn eerste MG en heb die er op gezet.
Velgen gespoten in de kleur van de auto met zwart en daar over 2k blanke lak. Zelf gedaan in de achtertuin :p.
Ik ben toen ook het geluid aan gaan passen. Ik heb in de deuren al het draad vervangen voor 2,5mm2 en JBL powerline speakers op versterker. Ik wilde ook een sub en ben toen zelf een kist gaan maken voor achter de stoel.
En zo stond de auto er bij mij bij.
Ik heb de auto in eind 2014 weg gedaan, omdat ik ging verhuizen en een praktische auto nodig had. Nadat ik hem heb weg gedaan heb ik de auto wel tig keer voorbij zien komen. Altijd met de achterlijkste verhalen dat het professioneel is gedaan, terwijl ik hier het bewijs lever dat ik het zelf in de achtertuin heb gedaan :p.
Er is later nog een kit op gekomen, z'n simpel lip kitje en de auto rijdt nog ergens hier in Nederland.
Nu krijg ik weer de kriebels om er een aan te schaffen, maar nu voor erbij. En als het goed is ben ik er zaterdag een rijker daar volgt nog alle info over.
Groeten!
Re: Even voorstellen "Dave"
Welkom hier.......sjoen kleurke ook
Benieuwd wat het gaat worden nu.....
Benieuwd wat het gaat worden nu.....
Re: Even voorstellen "Dave"
Welkom hiero.
Mooi rood is niet lelijk Jaap, alhoewel antraciet ook errug mooi is.
Ik ben ook wel benieuwd voor wat voor Mr je gaat kijken, waarschijnlijk ben je al op de hoogte dat de kans op een oliestoker bij de eerste generatie wat hoger kan zijn.
Mooi rood is niet lelijk Jaap, alhoewel antraciet ook errug mooi is.
Ik ben ook wel benieuwd voor wat voor Mr je gaat kijken, waarschijnlijk ben je al op de hoogte dat de kans op een oliestoker bij de eerste generatie wat hoger kan zijn.
Re: Even voorstellen "Dave"
Uiteraard ben ik op de hoogte
Ik ben al wezen kijken en proef gereden, ik ga hem zaterdag ophalen. Het betreft en goed gedocumenteerde auto en deze heeft ook de pre-cats niet meer.
Het wordt voor mij een projectje. Eerst spuiten en visueel aanpakken. Daarna ga ik het blok aanpakken en kietelen.
Ik ben al wezen kijken en proef gereden, ik ga hem zaterdag ophalen. Het betreft en goed gedocumenteerde auto en deze heeft ook de pre-cats niet meer.
Het wordt voor mij een projectje. Eerst spuiten en visueel aanpakken. Daarna ga ik het blok aanpakken en kietelen.
Re: Even voorstellen "Dave"
Inderdaad.....zo niet de mooiste kleurvvti-2007 schreef:Welkom hiero.
.......... alhoewel antraciet ook errug mooi is.
..........
Re: Even voorstellen "Dave"
Welke kleur, uitvoering enz...... licht eens een tipje van de sluier op .D.B.C. schreef:Uiteraard ben ik op de hoogte
Ik ben al wezen kijken en proef gereden, ik ga hem zaterdag ophalen. Het betreft en goed gedocumenteerde auto en deze heeft ook de pre-cats niet meer.
Het wordt voor mij een projectje. Eerst spuiten en visueel aanpakken. Daarna ga ik het blok aanpakken en kietelen.
Re: Even voorstellen "Dave"
Het betreft een Roze kleur en een super uitvoering
Nee zonder gekheid, zaterdag hopelijk meer. Hoewel we een mondelinge overeenkomst hebben kan er altijd nog van alle mis gaan (wet van Murphy).
Nee zonder gekheid, zaterdag hopelijk meer. Hoewel we een mondelinge overeenkomst hebben kan er altijd nog van alle mis gaan (wet van Murphy).
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Re: Even voorstellen "Dave"
Welkom hier! In welke regio rijd je meestal rond?
Re: Even voorstellen "Dave"
Ik rij voornamelijk in regio 't Gooi rond, woon zelf in het mooie vesting stadje Naarden.
- helene-mr2
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:51
Re: Even voorstellen "Dave"
Welkom!
- bond
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
- Type MR2: AW11
Re: Even voorstellen "Dave"
Bij deze welkom en geel is ook niet lelijk.
Re: Even voorstellen "Dave"
Na een lange rit staat hij dan voor de deur. Even 180 km terug gereden.
Het is een blauwe uit 2000, origineel Duitse auto. De auto stond al enige tijd te koop, ik denk dat het volgende de mensen af schrok:
De auto heeft 245K op de teller en het is een project auto. Het onderblok is al eens vervangen en de pre-cats zijn er uit.
Er zit een JDL kit op en deze moet nog gespoten worden, voorbumper, achterbumper en side skirts.
Er zit een spoiler op, maar die hoort niet bij de kit, het is er eentje met een remlicht er in die ik wel vaker op een MR2 heb gezien.
hij is verlaagd met TT veren en er zit een dubbele Cobra uitlaat onder. Ook zit er een short shift iets op.
Splinternieuwe lampen voor en achter (nog in doos), originele velgen, lederen bekleding, airco en stoelverwarming.
Foto's volgen nog.
Het is een blauwe uit 2000, origineel Duitse auto. De auto stond al enige tijd te koop, ik denk dat het volgende de mensen af schrok:
De auto heeft 245K op de teller en het is een project auto. Het onderblok is al eens vervangen en de pre-cats zijn er uit.
Er zit een JDL kit op en deze moet nog gespoten worden, voorbumper, achterbumper en side skirts.
Er zit een spoiler op, maar die hoort niet bij de kit, het is er eentje met een remlicht er in die ik wel vaker op een MR2 heb gezien.
hij is verlaagd met TT veren en er zit een dubbele Cobra uitlaat onder. Ook zit er een short shift iets op.
Splinternieuwe lampen voor en achter (nog in doos), originele velgen, lederen bekleding, airco en stoelverwarming.
Foto's volgen nog.
Re: Even voorstellen "Dave"
suc6 met de nieuwe aanwinst
Re: Even voorstellen "Dave"
Aha een bekende, ik heb hem een paar keer voorbij zien komen.
Re: Even voorstellen "Dave"
Klinkt alsof ik die ken......uit het zuiden gehaald?
Re: Even voorstellen "Dave"
Klopt! Meteen effe een paar lekkere vlaaien mee genomen en vanavond eten we asperges
Ik moet effe mijn photobucket account zien te ontcijferen en dan post ik wat foto's.
Gisteren wel al wat km's gemaakt. Zelfs mn vriendin er in laten rijden en die vond het geweldig.
Ik moet effe mijn photobucket account zien te ontcijferen en dan post ik wat foto's.
Gisteren wel al wat km's gemaakt. Zelfs mn vriendin er in laten rijden en die vond het geweldig.
Re: Even voorstellen "Dave"
Olala..... als het die is wat ik denk had ik dat niet verwacht.....
Mooi huisje.....hele mooie garage met brug..... ja?
Mooi huisje.....hele mooie garage met brug..... ja?
Re: Even voorstellen "Dave"
Klopt, zelf wezen kijken?
Re: Even voorstellen "Dave"
Wel al eens daar geweest maar niet om de MR2 te bezichtigen voor eventuele aankoop..... hij heeft die spoiler destijds van me overgenomen..... Aardige Peer, handige Harry hoor.....goh....
Re: Even voorstellen "Dave"
Een erg aardige man idd. Maar waarom had je dat niet verwacht? Hij stond best lang te koop. Het is een project en dat was ook mijn doel.