accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer....

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
mabu66
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:12

accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer....

Bericht door mabu66 »

Vorige week heeft iemand geprobeerd om mijn MR2-W3 2000 (die in de opslag staat) te verzetten
Die heeft daarbij een verkeerde accu gebruikt, waar de PLUS en MIN van zijn omgedraaid…………………….
De juiste accu heb ik hier nl. thuis staan. Heeft er maar paar seconden aangesloten gezeten i.v.m. de vonkenregen.

Nu kon ik maar 1 kapotte zekering vinden (radio). (losse zekering + box achterin links naast motorblok + links onder naast stuur)

Wat werkt er zeker niet : radio, knipperlichten, dashbordverlichting, achterverlichting, stuurbekrachtiging, “waarschuwingsgeluid piept” OBD2 en misschien nog veel meer.

Zijn ik nog meer zekeringen of is bv, de ECU kapot, en zo ja, hoe controleer ik dan (doormeten?)
Of heeft alles een andere oorzaak ?

Auto start wel gewoon!!
Laatst gewijzigd door mabu66 op 25 okt 2017, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Re: accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer

Bericht door Spyder S.C.01 »

Er zit nog een zekering en relais box tegen de firewall links in de motorruimte.
[/i]
Spyder SC01
mabu66
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:12

Re: accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer

Bericht door mabu66 »

Spyder S.C.01 schreef:Er zit nog een zekering en relais box tegen de firewall links in de motorruimte.
deze had ik gelukkig al gevonden !

Zitten er trouwens nog meer losse zekeringen ergens verstopt zoals die ene naast de accu ? (waar dient die losse zekering naast de accu eigenlijk voor ?)
kan een losse kapotte zekering van bv de radio ook al deze andere problemen veroorzaken dan?

Heb tot nu toe alle steekzekeringen en blokzekeringen conform werkplaatshandleiding vervangen, maar probleem nog steeds niet verholpen.
Als alle zekeringen vervangen zijn, wat kan dan nog meer het probleem zijn ?

Is een MR2 w3 trouwens beveiligd tegen het verkeerd om aansluiten van een accu, zoals bv Mercedes heeft ?
OBD2 aansluiting werkt ook niet...............
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer

Bericht door De achterbank »

Je Dynamo zal vrijwel zeker overleden zijn (in ieder geval de diodebrug). Verder is de kans groot dat de ecu het loodje heeft gelegd.
mabu66
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:12

Re: accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer

Bericht door mabu66 »

als dat zo zou zijn dan start de auto toch niet meer meerdere keren en werken bv de alarmlichten ook niet meer ?
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Re: accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer

Bericht door mr dude »

hoi hoi,


Tijdje niet geweest op het forum..

Heb vandaag mijn emmer ook van stal gehaald, heb jammer genoeg nog een paar puntjes voordat ik weer kan rijden.
Koppeling lek achter het pedaal en moet nieuwe motor steunen hebben, of in ieder geval die ene op het sub-frame.


Hoe ist het met je auto verlopen ?

Zag dat je verhaal nog een open einde had :(

grtz

Daniel
mabu66
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:12

Re: accu verkeerd om aangesloten, en nu werkt nietalles meer

Bericht door mabu66 »

de blauwe hoofdzekering toch maar eens doorgemeten en vervangen. toch weer een les geleerd, zekering niet visueel controleren maar doormeten....... Probleem opgelost !!
Plaats reactie