Snert rit 2017 Emmeloord

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Snert rit 2017 Emmeloord

Bericht door jaapio »

Captain Hollywood was here. Niet gedacht een artiest uit de jaren negentig aan te treffen op een koude mooie dag in november. We flying high was een hit uit die jaren. Alleen werd daar nu een andere dimensie aan gegeven. Ja hoog vliegen was er bij alleen de ruimte was beperkt dus ging men van Captain Hollywood naar General Patton in Martini kleuren.


Laat ik bij het begin beginnen…..maar wat is het begin?

Afbeelding

Voor ons de eerste keer dat we mee gaan met de snert rit te Emmeloord. Emmeloord ligt voor ons niet naast de deur. Enkele reis is al snel zo rond de 265km. Maar dit jaar zijn we van de partij hoor. We gaan al zaterdag op weg. kunnen overnachten bij Arjan en Jelona, verzekerd van een hoop fun.
Alleen de hamvraag, gaan we met de MR2 op pad of gaat het de Corolla of Starlet worden?
Als het zaterdag is, we de weersverwachtingen bekijken, het een Wild Bunch evenement is, nemen we het besluit dat het de GTSi gaat worden. In deze tijd van het jaar zijn de polderwegen toch wel bezaaid met modder door Flevolands boeren. Dus ons emmertje blijft lekker onder de wollen deken hoor.
Maar goed dat ik vrijdag al de Corolla proper en rein heb gemaakt. Heb de Corolla duidelijk gemaakt dat hij met de grote jongens mee mag rijden. Een Corolla is namelijk geen MR2 hè dus dat wordt aan poten….of je moet een 6 pitter in je Corolla gelepeld hebben….. hahaha.

Arjan en Jelona hebben op vrijdag al een nieuw huisgenootje gekregen genaamd Elmo. Een inimini klein Jack Russel Parson puppie. De kennismaking met Spyder ging niet al te best. Daar moet een bench komen. Laten wij die nu hebben. Alleen die had ik uitgeleend. Voor we richting Emmeloord vertrekken rijd ik even snel naar Meerssen de bench ophalen. Ja dat kan hè als je met de Corolla op pad gaat. Een bench in een emmer gaat niet lukken hahaha….

Tas gepakt, auto ingeladen, huis aan kant, Bertju staat al een uur klaar, we kunnen gaan. Uiteraard nemen we een lokale lekkernij mee, dus via de bakker de snelweg op naar Maasmechelen, aldaar voorzien we de GTSi van voldoende saft en nemen we meteen maar een slofje copd veroorzaker mee.

De rit naar Emmeloord verloopt zeer voorspoedig. Kunnen lekker doorrijden, geen grote drukte. Na 2.5 uur kachelen zijn we bij Arjan en Jelona.
Ooohhhhhh….. wat een droppie die Elmo. We krijgen te horen dat de kennismaking met Spyder niet vlekkeloos verlopen was. Spyder en Bertju gingen meteen verder waar ze enkele weken eerder mee gestopt waren. Vliegen door het huis hahaha. We zetten snel de bench op, richten het in en Elmo heeft een fijne veilige plek. De kennismaking met Bertju ging wat beter. Beetje snuffelen, beetje onwennig. Later vliegen ook Elmo en Bertju door het huis. Dat gaat goed.

We draaien meteen weer mee in huize Quartel. Hèléne is er ook al. Yvonne en ik gaan nog even mee kijken naar een manege. Ook weer leuk om mee te maken. Arjan laat zich ook daar van zijn beste kant zien….. de aanwezige dames daar hadden gewenst ducktape bij zich te hebben hahahaha…. Maar dat hadden ze niet hahaha. Aan mij werd gevraagd “moet jij 2 dagen bij hen zijn?” ….. wat zegt U, vraag ik hahaha….
Ook Erik komt nog even aanwaaien. Gezellig met z’n alleen een hapje eten. Later op de avond komen ook Marjolein en Johan aangevlogen, de hut is weer vol hoor, gezellig.
De pannen soep staan ook al klaar.

De aanmeldingen stromen binnen. Het zijn er ineens zo veel dat het niet meer te doen is om de happening in huize Quartel te gaan houden. Gelukkig kan het verplaatst worden naar de draf en ren baan in Emmeloord. En zo geschiede dat het start adres naar de draf en renbaan wordt verplaatst.
Dan gaat de foon, Dillian meld dat Hèléne gecrasht is tijden het karten. Dikke enkel als gevolg. Oeps….. ritje huisartsen post dus. Op zich valt het mee maar zelf rijden gaat niet meer laat staan goed lopen.
De avond vliegt om….woohooo tis al 01.00 uur. Yvonne en Ik duiken ons nest in hoor.

D-day…. At 6.00 meld ik me weer in het land der levenden. Althans, Bertju sloeg aan daar, naar later bleek, Arjan zwarte Piet op de vroege morgen al op zwemles had gestuurd hahahaha.
Hoppa….ik ook er uit. Bertju maakt ook Yvonne even vriendelijk wakker door een poot in haar oog te zetten hahaha…
Arjan is al beneden “koffie” ja lekker…. Bakkie, pafke….. als of je op vakantie bent. Voor je het weet is de hut weer vol. Weldra zitten we aan de ontbijt tafel ala Duderstadt. Marjolein, Johan, Hèléne, Dillian, Jelona, Arjan, Yvonne und mie, Bertju op de bank, Elmo in de bench, Spyder op de mat…. Warme broodjes op de tafel, wat wil je nog meer.

Tijd gaat snel, soep inladen, andere spullen inladen….. en zo zijn we dan rond 9.30 uur op de draf en renbaan. Schitterende lokatie. Veel ruimte, auto’s staan overdekt. We kunnen gebruik maken van de vip lounge. Koffie word gezet, koekjes uit d e tas…… laat het geweld maar komen.
Weldra druppelen de eerste snert deelnemers binnen.

Ik blijf het geweldig vinden. MR2club.nl The Wild Bunch en er is nog geen enkele MR2 aanwezig hahaha. In de rij staan al wel een VW Passat, een Ford 6 pitter en twee Toyota’s Corolla waarvan 1 ook een 6 pitter under the hood heeft. Dan komt de Subaru aan gebromd gevolgd door Captain Hollywood in de martini kleuren. Dan pas komt de eerste MR2 van Jelmer.
Ik besef me dan dat wij met ons 1.6 GTSi-tje wel de underdog zijn tussen al dat geweld van 6 cilinders en turbo’s. mmmmm…..dat gaat wat worden, schiet het door me heen.
En zo druppelen de snertvreters binnen. Nog een Corolla maar dan een T-sport. Ook goed voor bijna 200pk. Pieter met de ZZW30, Robbert met de ZZW30 TTE Turbo….. Peter en Renate met de goed gepoetste ZZW30, Erik uiteraard en ook Ben is van de partij met de mooiste rode SW20. Kijk nou, ook boer Tonnie is er met zijn SW20. Twee prachtige Celica’s van Raymond en Kim en Patrick, ook bommetjes. Kortom, volle bak, wat zeg ik, volle gezellige bak.
Koffie, thee, koek, alles is er.
Na 2 uurtjes bij kletsen gaat rond 12.00 uur het startsein. Arjan ziet de bui al hangen, de vw blijft staan en hij kruipt bij ons erbij. Jelona (met Elmo op schoot) bij Erik om de route aan te wijzen.
Hoppa, weldra ligt de draf en renbaan er weer verlaten bij.

Op zich valt het weer best mee mag ik wel zeggen. Ja het is fris en af en toe een buitje maar niks van wat ze gemeld hebben. Een toertocht door het boerenland in november. Wees gewaarschuwd want die boeren laten nogal wat modder achter de bochtige smalle wegen. Aangezien we toch de minst aantal pk’s hebben leek het me wel slim om achter de voorganger te gaan rijden. Achter Erik dus maar of dat veel zin zou hebben? Boeie……
Met heel wat geronk en gebulder laten we Emmeloord achter ons. Het duurt niet lang of we begeven ons over mooie slingerwegen, polder wegen, modderwegen. Af en toe een buitje. Al ras gaat het dan ook in Wild Bunch style. Gasje bij, nog wat gasje bij. Ons Corollaatje gaat lekker mee waar ik toch wel een beetje van sta te kijken. Tot nog toe heb ik het potentieel nog niet aangesproken van de Corolla. Ik ben aangenaam verrast. Wat ook bijzonder is je elkaar niet kwijt raakt ondanks de grote groep. Echter één keer moesten we even wachten, de blaas van Pieter stond op 30 bar hahaha…..
De eerste stop is bij familie van Arjan. Een schitteren kleine boerderij. Die mensen vonden het geweldig om hun straat vol te zien staan met de bolides. In Quartel style ging de deur open, koffie en thee werd gezet, borden met peperkoek. Ga maar een koffie zetten met een machientje wat 2 kopjes per keer kan zetten. Schitterend. We krijgen nog een kleine rondleiding over het erf. Mooi hoor. Voor het toilet staat een file. Krijg je de Wild Bunch over de vloer, hoppa meteen 10 kuub water weg want iedereen moet uiteraard zeiken hahaha….

Na afscheid genomen te hebben van ook nu weer Quartel gastvrijheid gaat de rit verder. Ook nu weer rijden we achter Erik aan met in mijn kielzog Pieter. De bedoeling was om rond 16.00 uur weer bij de draf en renbaan te zijn voor de snert. Erik zou Erik niet zijn als ook even de lokale achtbaan bereden gaat worden, en zo geschiede.
De rit gaat over een bochtig dijk weggetje. Gas gaat erop om er vrijwel niemand te vinden is op dat tijdstip. Yvonne rolt achterin de corolla van links naar rechts onder goedkeurend gelach. Deze weg ken ik nog van de BBQ meeting. Het gaat harder en harder maar het zijn niet alleen de bochten maar ook het hoogte verschil in deze weg. hahaha dat geeft stof om na te praten straks tijdens de soep. Ik ben blij dat de Corolla geen schroefset heeft want ik had de hele veerweg van de schokbrekers wel nodig hoor. Als dat maar goed gaat bedenk ik me. Geweldige weg, gas erop, de Corolla doet het goed maar hoed zou het achter ons gaan. Nat weg dek, verlaagde bolides…..ik ben benieuwd.
Captain Hollywood met de hit, we flying high is van toepassing hoor hahaha…..
Eenmaal bij de draf en renbaan komen de verhalen met als klapstuk dat de Z4 van Robke nu is omgedoopt tot het voertuig van General Patton. Er blijken nu twee geschutskoepels in het dak te zitten. Vier wielen van de grond met hun Z4, of moetik zeggen M1A1 Abrams tank. Teelke en Robke, zo weet Robke ons te verzekeren, kwamen met hun hoofd tegen het dak van de Z4 hahahahaha….
Ook Jelmer had een spannend verhaal en Raymond heeft een Redbull F1 bolide geïmiteerd daar de vonken onder de celica vandaan kwamen op het bochtig dijkweggetje.

Al met al kunnen we stellen dat de toertocht in Wild Bunch style is afgesloten. Spannend maar zonder brokken.

Stof genoeg om na te praten dus. De soep gaat op het gas, Arjan roert zich een ongeluk om de 30 liter soep warm te krijgen als ook de kippeshit. De kruidenboter is inmiddels getransformeerd tot een blok beton, niet meer smeerbaar. Maar een vlammetje doet wonderen haha…
Weldra neem de snert gretig aftrek alsmede ook de kippeshit. Smikkelen en smullen.

Bertju en Elmo hebben zich gevonden hoor. In de VIP lounge rennen de heren achter elkaar.
De koukleumen zitten binnen bij een piepklein kacheltje. Jaha ik ook….bbbrrrrrr……

Aan alles komt een einde, zo ook aan deze schitterende dag. Langzaam gaan de eerste huiswaarts. Ook voor ons is het tijd om huiswaarts te keren. Klokje slaat dan 19.30 uur. We hebben nog ruim 2.5 uur te rijden eer wij thuis zijn.
Jeroen, Sandra, Ben, Arjan en Jelona zijn er dan nog als wij afscheid nemen.
Als eerste een tankstation op zoeken, tankje is leeg namelijk. Tankje vol, blaasje leeg en voor onderweg wat te bikken.

Al snel zitten we op de snelweg, zucht, wat een geweldig weekend was het weer hè Kroepie….. Kroepie? Och och….. Yvonne kan de kijkers bijna niet open houden, ze is doodmoe hahahaha.
Via Youtube zoek ik het liedje even op van Captain Hollywood, We Flying high en Kroepie is weer wakker hahaha.
Op de weg was het best druk zeg. En altijd weer van die idioten zitten er bij die zich niet aanpassen aan de omstandigheden. Het is nat, aarde donker, druk en dan de maximale snelheid erg veel overschrijden. Wat krijg je dan, je vliegt de bocht uit. We hebben één auto totaal in de vernieling zien liggen. In éém grote bocht waar adviessnelheid van 70km/h werd gegeven reden wij al tegen de 100km/h aan. In m’n spiegel zie ik met rassen schreden een auto aankomen. Kan niet goed gaan dacht ik nog. Ik ga wat van het gas af hoor. En ja hoor, een dikke Volvo die veeeeeeeeel te hard die bocht in duikt. Achterkant breekt een beetje uit en ik denk dat de systemen in de Volvo hem gered heeft. Dat had heel verkeerd af kunnen lopen.

Laatste stuk was voor ons rustig. Lekker kunnen tuffen.

Zo dan, dat was onze eerste WB snert rit en……totaal geen spijt van gehad. We hebben super genoten.
Arjan, Jelona….onze grootste dank gaat uit naar jullie. De tijd wat het kost om zo iets op poten te zetten staat eigenlijk niemand bij stil tot je het met eigen ogen ziet wat er allemaal bij komt kijken. Grote klasse.
Wederom ook weer bedankt voor jullie gastvrijheid…..

Op naar de volgende happening.

Zelf heb ik niet veel foto's gemaakt maar zal hier enkele plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding
Deze heb ik gejat :)

Afbeelding

Afbeelding
Spyder en pup Elmo

Afbeelding
prachtige lokatie

Afbeelding

Afbeelding
Elmo
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Snert rit 2017 Emmeloord

Bericht door Bart.O »

Mooi verhaal weer jaap!

Alleen ik was met de eerst mr2, die moest beneden staan om te laten zien waar het was :ik-weer:
Het was weer een geweldige dag, op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: Snert rit 2017 Emmeloord

Bericht door Peerke »

Mooi verslag, Jaap. Was ook een hele mooie dag.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Snert rit 2017 Emmeloord

Bericht door erikmr »

8) thanks Jaap OOK ROOD ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Snert rit 2017 Emmeloord

Bericht door De achterbank »

Alsof we er bij waren :LolLolLolLol: :dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie