Ophanging

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
bajverhe
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2013, 22:28

Ophanging

Bericht door bajverhe »

Hoi,

Ik verander even de titel van dit topic zodat het meer relevant is, en ik er nieuwe vragen in kan stellen.

Na de aanschaf van mijn MR2 heb ik een aantal vragen over ophanging en waar jullie spullen bestellen. Ik ben (nog) niet van plan om de AW11 op het circuit te gaan gebruiken, maar wil hem misschien wel een paar centimeter(maximaal 30mm) verlagen en wat ophanging/motorsteun rubbers vervangen. Nu heb ik wat gezocht en krijg ik veel Poly bussen sets gevonden(ophanging en motorsteunen), maar ik weet niet of dat voor mijn gebruik echt nodig is, ik heb de auto liever wat meer comfortabel dan echt stijf, maar krijg niet echt originele rubbers gevonden en zo lang ik met originele velgen en wielen rij is het ook onzin om de stijfheid te gaan veranderen.

Ik heb wat gezocht op het forum en zag dat veel mensen spullen bestelden bij Ewoud, alleen is die volgens mij niet meer actief en kon ik ook de site niet meer vinden die vaak genoemd werd(MR2.tk oid). Andere sites waar ik informatie/prijzen vandaan heb gehaald over schokbrekers en tuning zijn Club4AG, MR2Ben, tunersports.com en TWOSRUS.

Als ik iets zou veranderen op dit moment zou ik uit amerika 4 Koni's laten komen, en deze samen met Apex veren en nieuwe bussen installeren. De Koni's omdat ik hier goede verhalen over gelezen heb, en de Apex omdat het simpelweg de goedkoopste veren zijn die ik kon vinden die ongeveer verlagen zover als ik het wil. Voor de bussen heb ik een voorkeur voor origineel, maar mocht dit daadwerkelijk moeilijk te vinden of niet verstandig zijn icm verlagen wil ik de rode set van TWOSRUS mee laten komen.

Een andere optie voor mij is de veren standaard houden maar de schokbrekers en rubbers vervangen, zodat de auto weer ongeveer rijdt zoals nieuw. Welke schokbrekers en rubbers zouden jullie dan aanraden?
Laatst gewijzigd door bajverhe op 03 mei 2018, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Kopen of restaureren

Bericht door VincentM »

een gerestaureerde kopen,

was 4 jaar geleden ook aan het twijfelen om een goedkope te halen en deze opknappen of een harde kopen die meer geld kost.
Uiteindelijk de opknapper gekocht en nu zit er makkelijk 7500 in de auto wat het nooit opbrengt :) met laswerk en een nieuwe spuitbeurt vliegen de kosten omhoog, zelfs al doe je het zelf.
bajverhe
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2013, 22:28

Re: Kopen of restaureren

Bericht door bajverhe »

Ik neig ook naar een gerestaureerde kopen, omdat dat waarschijnlijk de verstandigste keuze is.

Alleen heeft dat niet de charme van een zelf gerestaureerde auto. Als ik er zelf een restaureer verkoop ik die nooit meer, al is het maar omdat hij dan nooit het geld op brengt wat er in gestopt is. Pluspunt van zelf restaureren is ook dat ik hem precies zo kan maken als ik zelf wil, en je dan ook zeker weet hoe het gebeurt is.
bajverhe
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2013, 22:28

Re: Kopen of restaureren

Bericht door bajverhe »

De daad maar meteen bij het woord gevoegd. Toevallig iemand op het forum die deze MR2 kent?

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Kopen of restaureren

Bericht door erikmr »

8) ziet er netjes uit

valt er nog wat te restaureren :)
bajverhe
Knop gevonden hoor !
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2013, 22:28

Re: Ophanging

Bericht door bajverhe »

Topictitel en bericht veranderd, om geen nieuw topic aan te hoeven maken. Zie vraag in openingsbericht.
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Ophanging

Bericht door Mitchell »

Een site waar je ook veel hebt voor de aw11 is: https://www.fensport.co.uk

Had zelf destijds een D2 set eronder, reed wat stugger maar wel lekker. Al hoor ik laatste tijd ook veel goede verhalen over bc-racing. Maar zelf nooit mee gereden..
Gebruikersavatar
Vortrex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Ophanging

Bericht door Vortrex »

Ik rij sinds een jaar en 1 maand op gele koni's en apex verlagingsveren. Ik vind het heerlijk rijden vergeleken stock. Maar is mijn eerste auto dus kan niet echt vergelijken. Vrienden met mx5'jes en coilovers hou ik goed bij.
PU rubbers wil ik ook nog.
Matrix garage heeft ook mooi spul.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie