Mitchell aw11

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

Hallo allemaal!

Na drie eerdere mr2's begon het toch weer te kriebelen. Na wat rond te hebben gekeken, een voor jullie bekende (denk ik?) mr2 gekocht, namelijk die van BST. Hij rijdt heerlijk maar moet qua uiterlijk aandacht hebben, en nu ik deze als 2e auto heb (in tegenstelling tot de andere drie mr2's) kan ik deze nu rustig bij langs en opknappen.

Planning is deze motorisch even onderhoud te geven dat hij weer een tijd mee kan. En me dan vol te focussen op het uiterlijk. Helaas begint ook deze mr2 wat roestplekjes te vertonen namelijk.

:foto-ani:

Afbeelding

Gelijk maar even kijken of we de vale kleur wat bij kunnen werken tot de auto gespoten wordt. Motorkap gedaan, je ziet wel dat de lak er beter door wordt!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

Gister bezig geweest met de radio, deze had geen ontvangst meer. Toen ik deze eruit haalde zat hier een alarm achter, aangezien ik vorige week al storing had en het alarm niet meer werkt besloten om deze eruit te halen. Dit bleek toch heel wat werk te zijn, maar hij is er uit! Volgende week verder met het interieur, en daarna staan de voorste schermen op de planning, deze hebben wat beginnende roest.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Mitchell aw11

Bericht door erikmr »

8) goed bezig :)
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

erikmr schreef: 04 jun 2018, 17:348) goed bezig :)
Dank! ;D

Langzaam maar zeker toch bezig met de aw11, onlangs plaatwerk gehaald om de dorpel en wielkast aan de bestuurderskant te repareren. Nu nog op zoek naar plaatwerk voor het stuk tussen de achterste wielkast (passagierskant) en de dorpel. De buurman kan goed lassen en die gaat de wielkasten/dorpels inlassen. Heeft iemand ervaring met het plaatwerk wat je kan bestellen uit Engeland? Mr2-ben bijvoorbeeld, past dit goed?

Daarnaast liggen er goede voorschermen te wachten evenals de 'kleine' panelen bij de voorbumper. Over twee weken nog de supercharger motorkap ophalen. Dan alleen nog de airscoop en dan heb ik alles compleet en kan ik de auto gaan klaarmaken voor de spuiter. :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Mitchell aw11

Bericht door erikmr »

8) blijft leuk een project car :approve:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Mitchell aw11

Bericht door jaapio »

:applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:

succes met opknappen....altijd leuk :adhd:
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

jaapio schreef: 17 mar 2019, 19:11 :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:

succes met opknappen....altijd leuk :adhd:
Jazeker, het gaat alleen te langzaam. Met dit weer wil ik graag rijden... :driving:

Afgelopen tijd bezig geweest met kleine electrische dingen. O.a. de radio terugplaatsen.

Afbeelding

Daarnaast wachten op de lasser. Deze is nu eerst de andere projectauto, een roestige oude vw kever te lassen. Daarna is de aw11 aan de beurt. Daarnaast de supercharger kap etc gemonteerd. Volgende project is iets van een conversieplaat voor het openen/sluiten.. aangezien dit niet uitlijnt met de originele motorkap.

Zo staat de mr2 er nu bij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

Afgelopen tijd weer aan de Mr2 gewerkt. Bleek nogal wat roest aan te zitten helaas..

Afbeelding

Beide wielkasten zijn compleet vervangen, inclusief dorpels en hoeken achter de wielkasten. En als laatste de sluiting omlassen voor de supercharger motorkap.

Afbeelding

Langzaam begonnen met strak maken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Mitchell aw11

Bericht door erikmr »

8) het blijven ook oude auto,s he dus werk moet je incalculeren ;D
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

Dat is ook zeker waar! Gelukkig is de Mr2 over het dieptepunt heen.

Vraagje, weet iemand hoe je het kleine raampje achter de passagiers deur eruit haalt? Niet de grote achterruit, echt dat kleine driehoekige ruitje.

Kom alleen maar handleidingen tegen voor de sw20.. :P
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Mitchell aw11

Bericht door erikmr »

8) zit bijna op de zelfde manier gemonteerd
3 schroeven als ik mij niet vergis
kap aan de binnenkant verwijderen en het ventilatierooster buitenkant
verder zit hij met een soort kit vast Kun je op de rol kopen ) blijven felxibel en plakkend
dus voorzichtig naar buiten duwen het glas blijft in een frampje zitten
Perre
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 nov 2020, 16:22
Type MR2: AW11

Re: Mitchell aw11

Bericht door Perre »

Sorry om een oude post terug in gang te zetten.
Mitchell schreef: 09 nov 2020, 18:25 En als laatste de sluiting omlassen voor de supercharger motorkap.
Is dit reeds gebeurd? Heb je daar foto's van?
Die van men pa moet hetzelfde mee gebeuren, en we zijn er nog niet goed uit hoe we dat gaan doen.
Gebruikersavatar
Mitchell
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 nov 2016, 11:48
Locatie: Groningen

Re: Mitchell aw11

Bericht door Mitchell »

Yes de kap zit erop. Ik wilde alles zoveel mogelijk origineel houden, dus we hebben de originele sluiting losgehaald en verplaatst. De kabel naar binnen is lang genoeg.

Ik zal wat foto's maken als ik weer bij de auto ben (staat in stalling). :mexico-smile:
Perre
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 nov 2020, 16:22
Type MR2: AW11

Re: Mitchell aw11

Bericht door Perre »

bedankt man, ik kijk er naar uit
Plaats reactie