Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door Peerke »

Wie heeft er ervaringen met chiptuning voor de ZZW30 facelift model?
Wat, waar, resultaat en hoe duur.
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door De achterbank »

Volgens mij is er (nog steeds) geen fabrikant die de toyota ecu gekraakt heeft. Rest dan alleen een stand-alone ecu met bijbehorende rollenbankruns om te programmeren. Die kosten bij elkaar denk ik dat je al snel naar 2k gaat. Dan nog zal de vermogenswinst op een 1zz motor minimaal zijn en zul je misschien alleen een betere drivability hebben
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door Peerke »

Volgens mij wel.
Dit kreeg ik gestuurd.

https://www.cth-chiptuning.be/prints/CT ... pk_716.pdf
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door De achterbank »

Misschien dat ze er een piggyback aanhangen maar de originele eprom is van het type read-only en niet opnieuw in te leren zoals dat bedrijf beweert. Verder vind ik het nogal aan de prijs als je dat wegstreept tegen de vermogenswinst.

Voor dat geld heb je bijna een mooie coilover set die je meer winst brengt qua rijden als dat netjes is afgesteld
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door CelicaTwinCAm »

ik zou zeggen 2ZZ swap :driving:
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door El Butre »

Er zijn ondertussen wel 'unlocked' ECUs te koop in het grijze circuit Jeroen. Maar tjoeners hangen er over het algemeen een piggyback aan.
Chip tuning haalt niet veel uit op de 1zz (net als op andere N/A blokken), ik zou idd eerder in wegligging investeren.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Ervaringen met chiptuning voor de ZZW30

Bericht door MarcoTwo »

R&W-S Centre heeft ervaring met de Spyder (staat ergens iets op het forum ook), klikken er een Unichip piggyback aan vast en stellen hem (als het moet de hele dag) af op de eigen dyno.

7 Jaar geleden daar een dagje door gebracht. Op topcijfers moet je niet rekenen (met een non turbo is het verschil leuk, maar niet enorm), wel op drivability met fors meer soepelheid en koppel (been there, done that: 2 x non turbo, 1 x turbo).

Ik weet niet of JP nog wat kan regelen via Tovami en PerfectPower, de SMT-6 is nu een jaar of 9 niet meer leverbaar (mijn witte heeft een van de laatste toen gekregen), de SMT-9 kwam daarna.

Hoe het met een Spyder uitvalt, geen idee, maar kan best eens nét dat beetje extra geven (het gevoel van een grotere motor).

De gegevens van Ronny en collega's heb je al een tijdje.;)
Plaats reactie