versag en reacties snertrit 2018

De naam zegt het al: Meetings van de club.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

versag en reacties snertrit 2018

Bericht door erikmr »

Van Jaap Ook Rood:

Aan alles komt een einde, jaja aan alles. Zo heb ik net de laatste restanten van een super leuk weekend en de snertrit op weg naar zee gestuurd en kreeg PIDN weer een iets andere betekenis dan het verhaal waarin die afkorting is geboren.

Snertrit, 2018 in huize Quartel.

Inmiddels een verworven traditie binnen de Wild Bunch waarin eten van snert en rust niet samen gaan. Zo’n beetje 80 liter toetersoep staat er al klaar als Yvonne, Bertje en ik zaterdag al arriveren in het hoge, maar vooral koude noorden des landes.

Het had nog wat voeten in de aarde hoor. Kunnen we wel of niet gaan? Dat was de grote hamvraag.
De details zal ik je besparen anders gaat het een verhaal worden waar niemand meer iets van snapt en ik zelf aan de antidepressiva kan gaan. Anyway, alles viel een beetje op zijn plek. De schilder is zaterdag morgen op tijd klaar met het latexen van de kleine slaap kamer. Na een foto van een helder wit slaapkamertje met de tekst “schilder is klaar voor vandaag” kreeg ik al een berichtje van Jelona met de vraag “is de schilder klaar?” Nee…..hahaha….maar voor vandaag wel. Volgende week verder. Dan is het tijd om ons boeltje te gaan pakken. Op naar de snertrit, op naar Emmeloord, op naar rust en vermaak. Ahum….

Nondesju, afgelopen tijd totaal geen tijd gehad om de MR2 een wasbeurt, laat staan een poetsbeurt te geven. Echt schoon is die dan ook niet. Oké oké, naar mijn maatstaven dan. Op zich niet zo heel erg want in de polder is het toch altijd een rommeltje op de weg met al die boeren met een hun trekkers. Maar goed, de schilder pakt zijn biezen “niet” maar vertrekt wel. De bedoeling was om nog meer schilderwerk te doen dan alleen de kleine slaapkamer. De rest komt volgende week.

Bertju kijkt ons alweer aan van “wat gaat er gebeuren”. Op de één of andere manier weet hij gewoon dat er wat gaat gebeuren. Hij kijkt me scheef aan en als ik tegen hem zeg “ga je mee naar Elmo en Spyder” draait zijn kopje alle kanten op. Ik zou er een nekhernia aan over houden. Geweldig om te zien. Staart recht op, scheef koppie en dan rond je heen trappelen van “ik mag mee, ik mag mee”.
Veel hebben we niet nodig voor één nachtje in het hoge noorden. Aan één tas hebben we genoeg. Slaapzak, extra kussentje, mand van Bertju, weldra hebben we alles wat nodig is bij elkaar. Wel nog even een douchje scoren. Weldra kunnen we fris en fruitig ons nest verlaten. Zucht, even eruit, even weg, even geen uitzoekerij en hersenspinsels van…..wat als dit, wat als dat en hoe gaat zus en hoe gaat zo. Ppppppffffffff….

Ruim 260km voor de boeg. Tanken hoeven we niet, er zit nog genoeg benzine in de tank. Ondanks dat het best koud is schijnt de zon volop. Strak blauwe hemel, volle zon maar wel een bibberitus temperatuurtje. Toch gaat het dak eraf. Lekker hoor. Het is altijd weer mooi om de diepe brom van de Remus te horen als ik de MR2 start. De kachel gaat op standje “tropische temperatuur”, tomtom ingesteld op Emmeloord, pet op en de rits van mijn trui dicht om de nek warm te houden.
Hoppaaaaa….doeidoei…. bis morgen. We zullen toeterend weer thuis komen.

Het duurt niet lang of er komt warme lucht uit de kachel van de MR2 en dan is het toch echt goed te doen hoor om dakloos te rijden. De verbaasde blikken van onze mede weggebruikers spreken boekdelen, geweldig om die verbaasde gezicht te zien. Bertju heeft zich al genesteld en heeft al snel de oogjes dicht.
Dan komen we op de splitsing A2/A73. A2 is afgesloten! WTF gaan we nu krijgen. TomTom roept “houd links aan” aaarrrghhhh die is afgesloten….. houd links aan. Dan de A73 maar op. TomTom blijft nog een tijdje roepen “draai om, ga hier er vanaf etc etc” maar eigenwijs als ik ben ga ik gewoon richting Nijmegen en dan komt het altijd wel goed.
Rit verloopt voorspoedig. Het is een kak end maar de drukte valt reuze mee. Na ruim 2.5 uur kachelen ontwaakt Bertju. We moeten nog een stukje rijden maar meneer weet al, na zijn neus de lucht in te hebben gestoken, dat we er bijna zijn. Heel bijzonder. Dan stoppen we voor huize Quartel en meneer begint te piepen. Yeeaaahhhh Elmo en Spyder. Ja uuuhhh…ze kennen elkaar wel maar het is altijd de vraag of het nu ook weer goed gaat. Elmo-mannetje, Bertju-mannetje, Spyder-mooie dame. Ingrediënten om elkaar in de haren te vliegen.
Arjan komt al naar buiten met het geweld, Bertju is ook al buiten. Even voorzichtig snuffelen en dan….gggrrrrr grauwel haren rechtop, grommen en protesteren. Dat was echter van korte duur. Eenmaal binnen gaat het echter verder. Om de rust te bewaren doen we Bertju even in de bench tot ze weer aan elkaar zijn gewend. Niet veel later kan Bertju uit de bench. Wwhahahaha….speedtrap rondom het bankstel. Dan alleen nog een kleine grauw en snauw en dan is het goed.
Heeeeyyyyyyy meneer pidiwikepindakaas Arjan. Leuk weerzien. En dan…..jahahaha dan gaat Arjan in de kwebbelmodus…. Peter, Peter, pikidiwipindakaaaaaaaaassssssssssssss……..

Aaarrrgggghhhhhh….dan pas komen we er achter dat we het eea vergeten zijn. We hadden gebak klaar staan maar het ergste, mijn medicijnen liggen nog thuis en heb nu al koppijn. Nee nee Arjan, niet van jou hahaha. Tja we zien wel. Arjan heeft alleen paracetamol in huis en dat werkt niet. Toch slik er maar twee.
Niet veel later komt Dillian er ook aan. Jelona ook en dan ook Jantina en Jelmer. Oh oh….jetst geht los. Arjan rent alweer rond voorbereidingen te treffen om de gasten te voorzien van gevulde magen. Pidipindakaaaassssss is het stopwoordje geworden…Peter, Peter….pidipindakaaaaasssss galmt het door het huis als er van alles op het fornuis staat hahahaha…… maarrrrrrr op dat moment wist ik nog niet dat een totaal ander stopwoordje het zaal gaan overnemen. Teringjantje, wat heb ik gelachen zeg.
Aaaaaaaan tafel, roept Arjan. Van alles lekkers staat op tafel te dampen. En uiteraard…..blablabla, kwebbel, kwebbel maar vooral lachen. Heul heul heul gezellig.
Buiten staan heel wat pannen soep en kippesjit. Het is nondesju in de polder toch een stuk frisser als bij ons in het zonnige zuiden hoor. En Arjan rent maar in zijn T-shirtje rond. Jägermeister meneer? Alleen als die ijs en ijs koud is. Ja, zeg, buiten is het ijskoud. Doe mij die maar….lekker zo na het eten.
Jelmer en Jantina besluiten ook te blijven slapen maar dan moeten ze wel de SW20 van Jelmer gaan halen. Dat gaan Dillian en Jelmer even doen.
Uiteindelijk gaat het over mijn verslag van Bourtange. Wat is daarmee dan? Jantina haalde een passage aan uit dat verslag. Zelf had ik geen idee meer maar als we het verslag terug vinden is de toon gezet. Althans het begin want later, als Jelmer en Dillian terug zijn dan…..jahaaa dan.

Het is een top avond. De tranen van het lachen biggelen over de wangen. Nog een Jágermeister meneer? Neu doe maar niet, staat er al, oh…uuhhh…. Gassiemeine. Biertje erbij? Doe maar.

De kudde viervoeters hebben ook plezier. Wel nog af en toe een grauw maar meer dan ook niet. Ja, één keer vliegen Elmo en Bertju zich in de haren. Klinkt altijd erger als het is.

Tijd gaat snel als het gezellig is. Als een rode draad loopt PIDN de hele avond mee. Lachen, gieren, brullen. Maar als het klokje toch tegen 1.30 uur gaat is het toch wel tijd om te gaan slapen hoor. Tjonge wat is dat snel gegaan.

Ik installeer vakkundig mijn slaapbroeder, zet de toeter op en dan….kak, telefoon vergeten, die ligt nog beneden. Aangezien ik altijd erg vroeg wakker ben wil ik wel weten hoe laat het is. Tja laat maar liggen hoor. Gutenacht kroepie die een meter verder ligt. Bertju ligt al onder zijn dekentje en ik zet de toeter op. Boem, in slaap gevallen.

En dan komt Bertju me liefelijk wakker voorzichtig wakker maken. Zodra ik “goedemorgen Bertju” zeg begint meneer wild te kwispelen….joehooeeeee hier ben ik weerrrrrrrrrr…. Haha. Uche, geen idee hoe laat het is. Buiten is het nog donker. Hoe laat zou het zijn dan? Een blaas die op knallen staat doet me besluiten toch meet het warme nest te verlaten maar ook daar zitten haken en ogen aan. Wat je niet wilt is dat iedereen wakker gaat worden als het misschien 4.00 uur in de ochtend is. Kroepie slaapt ook nog. De vorige keer toen ik opstond en naar beneden wilde gaan vond Elmo het nodig om heel het noordelijk halfrond wakker te blaffen met als resultaat een scheldende Jelona wwhahahaha…. Maar dat wilde ik nu wel voorkomen eigenlijk.
Heel stil kleed ik me aan maar ik moet me toch zeiken zeg. ik pak Bertju op de arm, doe heel zachtjes de slaapkamer deur open. Nog zachter sluip ik de trap af. Ooohhhhh haal ik de wc wel? Tot nog toe gaat het goed, geen geblaf van Elmo. Nog zachter zet ik Bertju in de woonkamer. Zucht, alles is nog stil. Eenmaal op de pot zet ik de sluizen open….woohoooo dat lucht op. Maar ondanks ik zo stil ben geweest hoor ik toch gerommel op de trap. Als ik uitgezeikt ben staat Arjan in de keuken al te springen “i want to be an hippy…lalalala”….tjeu zeg, hoe laat is het want dat weet ik nog steeds niet. Oooohhhhhhh….hoe netjes is dat dan, het is al 6.00 uur. Springhuuu pidipindakaaaaaaaassssss…oink oink oink…kan toch niet waar zijn eigenlijk hahahaha. De vrolijke vriervoeters begroeten elkaar ook vriendelijk….gute-wraf-morgen…rennuuuuuuuuuu…. Uch ik ga buiten een pafke doen.

Eigenlijk duurt het helemaal niet lang als de rest ook het warme nest uit is. Als eerste een slaperig Jantina, dan Kroepie in flamingostijl, Jelona, Jelmer en Dillian ligt nog bomen om te zagen hahaha.
Oink oink oink…..Arjan rent alweer rond in de keuken. Broodjes, eitjes, van alles wordt voor bereid en uiteraard de frietepan mag niet ontbreken. Frietepan? Zo vroeg in de morgen? Niet veel later zitten we al aan de kroketten en moet zeggen, niks mis mee, lekker zelfs. Kroketje met mosterd. Ik heb maar gekozen voor de derde pot mosterd die Yvonne even heeft voor geproefd hahaha…. Voor je het weet, vliegen de vlammen uit je reet…..en dan heb je pidn.

Dag des oordeels, de snertrit. Een enkele heeft afgezegd te komen. Niet zo verwonderlijk nu moedertje winter voor de deur staat. Griepjes, buikpijntjes en snotterneuzen staan voor de deur. Ook Jantina snottert er op los. Als ik dan vraag “heb je een snotterneus” zegt “ja, beter als pidn” wwwhahahahahaha…… maar goed, ik heb wel een middeltje tegen dat gesnotter.

Jeeeeeeeeeeee daar horen we de pppsssttt machine, Jeroen al in town met de GT4. Geweldig. En dan gaat het snel. Koffie, koek en andere versnaperingen staan klaar. Huiskamer omgebouwd, stoelen staan klaar. Laat het geweld maar komen. Weldra zit het huis vol, is er geen parkeerplek meer leeg in de straat. Van alles staat voor de deur. MR2 club Wild Bunch…. Maar Subaru, Daihatsjie Copen, BMW, Aygo, Celica, Lexus (wel een heule mooie), Nissan, het staat er allemaal. Een mengelmoes maar allemaal Wild Bunchers hahaha Peter, Peter, pidipindakaasssssss horen we boven het rumoer uit.

Dillian neemt dan het woord.
Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent. Bent u voor het eerst hier of ben je al bekent wwhahaha….
Dillian legt uit wat we gaan doen maar bovenal een waarschuwing vanwege gladheid. Niet zo verwonderlijk als je bijna aan de poolcirkel bent. Dillian gaat verder dat vanmorgen hij al een oeps momentje had in zijn MR2. Ooohhhh…dan had je bijna pidn natuurlijk waarop Jantina zo in de lach schiet…… net niet in de broek gepiest maar in ieder geval geen snotterneus meer hahahaha…..
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, het kan op plekken erg glad zijn.

Een mooie dag voor de boeg. We vertrekken. Pidipindakaas blijft thuis en past op de hondjes en zorgt dat bij terugkomst een ieder zich tegoed kan doen aan de toetersoep waarbij het uitkijken is voor pidn.
Het zonnetje schijnt maar nu is het nog frisser als gisteren. Toch doen we het dakje er af. Helene en Erik, ook met een zzw gaan ook dakloos. Ook de bmw gaat dakloos. Uuhhhh noem het maar ouderdom, ben de naam even kwijt van meneer bmw. Als eerste even tanken en dan gaat het echt gebeuren. We vertrekken. Het duurt niet lang of we komen op een ijsbaan terecht, althans zo zag het uit. Ik wil het even zeker weten en trap even op het gas. En ja hoor, wielen spinnen door en de emmer dreigt wat uit te breken. Yep, het is glad.
Een mooie route, mooie weggetjes en af en toe het gas er even op. Yvonne moest weer even wennen aan het heen en weer schudden maar Bertju ligt alweer te pitten. Friesland gaan we in. Een heel ander landschap als het zonnige zuiden maar zeker niet minder mooi. Weidse vergezichten, kronkelende sloten, beekjes. Leuke huisjes, kleine dorpjes, geweldig. Een eerste stopje bij een MC Donalds. Wie honger heeft kan wat eten, wie de blaas wilt ledigen heeft hier ook de mogelijkheid.
Voor mij de kans om de Lexus IS250 F-sport van Hans te bewonderen. Wat een schitterende auto. Ik mag er zelfs even in zitten. Pure luxe. Prachtig. Op de vraag waarom het stuur zo hoog staat druk Hans op een knoppie en….kijk nou, stuur zakt automatisch en komt zelfs een beetje naar je toe. Moet niet gekker worden, schitterend. Zo iets kon me zelf ook wel bekoren hoor.
Ook de dinky-toy van Martin even bewonderd. Wat een grappig klein autootje. Heul iets anders als een Corvette of een 10 cilinder BMW maar toch heeft het wat.
De rit gaat verder. Jawel, ik heb er top van genoten. Friesland is ook mooi. Af en toe gaat het best rap. Ik sta er van te kijken hoe Mirjam de bosbus de sporen geeft. Die grote auto komt best goed van de plek zeg. En dan Henk in zijn Aygo. Volgens mij gaat het niet lang duren eer de zuigers uit dat blokje schieten hahahaha….. gassuuuuuuuu Henk.

We rijden dan Stavoren binnen. Och kijk nou, het verhaal van “het vrouwtje van Stavoren” schiet door me heen. Yvonne vraagt wat dat is, heeft er nog nooit van gehoord. In een haventje draaien we een parkeerplaats op. Daar hebben ze een joekel van een vis gebouwd. Tijd voor een bakkie. De Noordpool wind giert me om de oren. Man wat is het hier koud zeg. maar uit de wind in het zonnetje is het lekker. We duiken met z’n allen het restaurantje binnen. De uitbaatster schrikt zich een hoedje zo aan haar gezicht te zien. Zijn ze schijnbaar niet gewend en de vriendelijkheid lijd er onder ook. Enkele gaan over tot het vullen van de maag. Nou Kroepie en ik niet, straks staat er toetersoep, rijd gevulde toetersoep op het menu dan ga ik nu niet wat eten huh huh. Een lekker bak koffie met een koekje gaat er wel in. Yvonne, Jelona en Erik dachten een lekkere kop warme chocomel te krijgen. NOT, opgewarmd haven water leek het te zijn. Daar gaan ze natuurlijk wat van zeggen en dan even later toch een smakelijke warme kop chocomel met slagroom. Uitbaatster was echt een kraai. En al helemaal als een ieder zijn eigen rekening wilt gaan betalen. Zelf heb ik er niks van mee gekregen, ik was al buiten.
De toertocht nadert het einde. We gaan weer richting the place to be, toetersoep is bijna warm. We gaan via Anton om hem op te pikken en dan in gestrekte draf naar Emmeloord, pidipindakaas, we komen er aan.
Ik vond het heel leuk om even achter Jeroen en de GT4 te rijden. Af en toe schoot het witte gevaar weg, geweldig. Maar ook achter Mirjam en de BosBus. Schreef het al maar ook die wilt wel uit de voeten. Turrrrrrrbooooooooooo……ssssss
De rust in Emmeloord is even gedaan als wij de woonwijk weer ingereden komen. Buiten ruik je al de toetersoep, heerlijke hete snert oftewel Erwtensoep met worst. Buiten heeft Arja de tuinkachel vol op gestookt. Binnen zit een ieder al snel aan de soep. Maar goed dat het toeteren altijd even tijd nodig heeft want anders….. hoop herrie en pidn wwhahahaha……
De soep is heerlijk. Binnen is het druk maar heel gezellig. Zelf even leuk bij kunnen kletsen met hans en Amy. Maar ook leuke geouwe… met Dillian, Jelmer en Jantina. Super leuk dat Jeroen er ook was met de GT$ en Anton ook even erbij was.

Time flys when you have fun, en zo ook nu. Wij hebben nog een kleine drie uur rijden voor de boeg en besluiten zo rond 18.00 uur huiswaarts te gaan. Het was een lange dag, weinig geslapen, hele dag gereden en dan wil je niet helemaal gebroken achter het stuur kruipen, toch.
Ik laad onze spullekes weer in en nemen dan afscheid. Bertju trappelt alweer rond wetende dat we naar huis gaan. Niet veel later rijden we de straat uit. Alleen…..tomtom geeft aan, 4.5 uur rijden? Hier klopt iets niet. Tomtom opnieuw instellen en klaar, byby Emmeloord en gezellige mensen.

Tomtom stuurt ons dan richting de A2. Ik weet niet of die open is. In plaats van rechts de snelweg op te gaan ga ik links de snelweg op richting Zwolle. Dan komt het ook goed.
Zucht, nog even en dan thuis. Wat een top weekend weer. Veel gelachen, goed gegeten en het zal niet lang meer duren eer de toetersoep zijn werk gaat doen. Dus na afloop ook een muziekaal gebeuren hahaha wat wil je nog meer.
Dillian en Jelmer hebben een mooie dag op poten gezet met de geweldige medewerking van Ajan en Jelona natuurlijk. De toertocht vond ik erg mooi. Genoten van de omgeving, landschappen en de kronkelende wegen.
Een dikke tien van ons jongens.

De rit huiswaarts verloopt, op een dikke vinger na, ook voorspoedig. Ik weet het niet wat het is tegenwoordig. Denken de mensen nu echt dat ze alleen op de weg zijn? Of weten ze niet meer waarvoor spiegels dienen? Op de snelweg, vlak voor ons, gooit iemand zijn auto voor me terwijl er helemaal geen plek is. Ik moet flink in de remmen en geef een lichtsignaal. Als ik dan even later voorbij kan krijgen we een dikke middelvinger. En nee, ik reed niet te hard. Mag 130km/h en dat reed ik nog niet eens.
Anyway, terugreis ging goed. Het is een flinke trip, dat dan weer wel maar het waar alleszins de moeite waard geweest.

Ik ga maar een eind maken aan het verslag. Nogmaals allemaal bedankt voor de leuke dag, het geweldige weekend. Top geregeld.

MR2club “The Wild Bunch Snertrit 2018” was wat ons betreft een groot succes.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: versag en reacties snertrit 2018

Bericht door erikmr »

8) 8) 8) het was weer top geregeld :) :)
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: versag en reacties snertrit 2018

Bericht door jaapio »

oh.....het staat er al hahaha..... wilde ik net gaan doen..... :applaus-smiley: :applaus-smiley:

Goe gedoan jochie :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: versag en reacties snertrit 2018

Bericht door Peerke »

Weer wat gemist...leuk.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: versag en reacties snertrit 2018

Bericht door jaapio »

Kan je wel zeggen Pieter..... :psyco: :P
Plaats reactie