02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

De naam zegt het al: Meetings van de club.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
JelmerZ
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 nov 2016, 20:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Franeker

02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door JelmerZ »

Wanneer: 02-06-2019
Startpunt: McDonald's (De Dolfijn 2A, Enkhuizen)
Verzamelen: 10.00 uur
Organisatie toertocht: Thomas Vader

Een route over de vele schitterende dijken (en wat duinen) van de provincie.

De route start bij de MC in Enkhuizen (gemakkelijk bereikbaar) en zal eindigen in Hoorn waar er gelegenheid is om de dag af te sluiten bij het Japanse restaurant aldaar.

Opgave voor het eten opgeven bij Jeroen Loos (De Achterbank) (via PB, mail, Facebook e.d.). Voor het eten dient vooraf betaald te worden!
Midship powered :adhd:
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door De achterbank »

Dit is toch een WB event?

Het wokken achteraf is geen wokken, maar gewoon 'aan je tafel blijven zitten en onbeperkt japans eten bestellen en bezorgd krijgen'

Kosten zijn normaal 26,95 per persoon excl. drankjes maar zal proberen een goede prijs te krijgen incl. drankjes. Zal proberen dit voor eind April rond te hebben
Het klinkt misschien wel prijzig maar geloof me, je maag zal je dankbaar zijn :eten:

Uiterlijk 2 weken voor het event laten weten of je mee eet en dan ook betaald hebben.
Zodra reservering is gedaan, wordt er geen restitutie verleend mocht je toch niet komen
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door erikmr »

8) even de evenementenpiet een mailing de deur uit laten doen ( Jelmer )
JelmerZ
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 nov 2016, 20:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Franeker

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door JelmerZ »

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR en Jantiena
- MRtin
- Dillian

Mee eters:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Dillian
- Jelmer en Jantiena
Midship powered :adhd:
Gebruikersavatar
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:37

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door MR2lars »

(voormalige) thuisrit kunnen we niet overslaan ;D :

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR en Jantiena
- MRtin
- Dillian
- Lars

Mee eters:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Dillian
- Jelmer en Jantiena
Gebruikersavatar
helene-mr2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:51

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door helene-mr2 »

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR en Jantiena
- MRtin
- Dillian
- Lars
- Hélène
- Michel en Anouska

Mee eters:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Dillian
- Jelmer en Jantiena
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door De achterbank »

Voedsel naderhand blijft €26,95 aangezien ik niet verwacht dat we met 30 man komen. Deze week (week 20) bij mij aangeven of je mee gaat eten, dan stuur ik je de betaalgegevens.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door jaapio »

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR en Jantiena
- MRtin
- Dillian
- Lars
- Hélène
- Michel en Anouska
-Yvonne, Jaap en Bertju (onder voorbehoud)

Mee eters:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Dillian
- Jelmer en Jantiena
-Yvonne, Jaap en Bertju ( onder voorbehoud en....mits Bertju het restaurant in mag) :kerst-coool:
JelmerZ
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 nov 2016, 20:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Franeker

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door JelmerZ »

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR
- MRtin
- Dillian
- Lars
- Hélène
- Michel en Anouska
-Yvonne, Jaap en Bertju (onder voorbehoud)
- Kevinoei

Mee eters:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Dillian
- Jelmer
-Yvonne, Jaap en Bertju ( onder voorbehoud en....mits Bertju het restaurant in mag) :kerst-coool:
Midship powered :adhd:
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door De achterbank »

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR
- MRtin
- Dillian
- Lars
- Hélène
- Michel en Anouska
- Kevinoei
- Bart O.

Mee eters:
- Thomas (betaald)
- Jeroen en Sandra (betaald)
- Dillian (betaald)
- Jelmer (betaald)
- Henk Vd Klis (betaald)
- Mirjam (betaald)
- Bart O. (betaald)
Laatst gewijzigd door De achterbank op 20 mei 2019, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door De achterbank »

Restaurant is gereserveerd. Opgave voor eten is bij deze dus ook zo goed als gesloten
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door De achterbank »

Aanwezig meeting:
- Thomas
- Jeroen en Sandra
- Mirjam
- JelMR
- MRtin
- Dillian
- Lars
- Hélène
- Michel en Anouska
- Kevinoei
- Bart O.
- Krijger

Mee eters:
- Thomas (betaald)
- Jeroen en Sandra (betaald)
- Dillian (betaald)
- Jelmer (betaald)
- Henk Vd Klis (betaald)
- Mirjam (betaald)
- Bart O. (betaald)
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door erikmr »

8) rise and shine :)
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door erikmr »

Verslagje van de Noord Hollandse molen en dijkenrit... Ik probeer het maar een keertje, toch nog een nuttige bijdrage aan deze dag als bijrijdster van Thomas.

Ondanks dat de rit in NH werd gereden, was ik deze keer degene met de kortste reistijd naar het beginpunt. Handig om een slaapplek in de buurt te hebben als je de avond daarvoor Amsterdam e.o. onveilig hebt gemaakt met een groep subaru's en Thomas met z'n mr2. Daardoor kroop ik pas tegen half 2 in bed, dus die reistijd kwam me mooi uit.
Dus met minder slaap dan gewild, maar makkelijk op tijd, kwam ik aan bij de MacDo van Enkhuizen. Ik had wat spullen mee voor Mika. Mika rijdt geen mr2, maar zaterdag had hij bij Thomas meegereden als navigator, dus nodigde Thomas hem uit om iig het eerste gedeelte mee te rijden. Kon hij mooi de plek van Erik invullen, want die moest nog "even" z'n bijrijdster op halen en hadden we toch een mazda onder ons.
De grootste verrassing vandaag kwam toch wel van ... We zagen met z'n allen een klein lief Dafje aan komen en de eerste uitlatingen waren "Waar komt Martin nù weer mee aanzetten!" Maar het was Martin niet, die kwam later met z'n Jag gewoon aanrijden. Het was Bart! Zijn zwarte mr2 staat nog steeds gedemonteerd, dus rijden wordt dan wat lastig.
De nieuwkomers, wel met een mr2, zullen gedacht hebben.... Geef me op voor een mr2 rit, komt de helft niet met een mr2. Ja, zo gaat dat. Iedereen is welkom en op iedereen wordt gewacht.
Dat wachten was deze keer de eer toebedeeld aan Dillian. Vlak voor de eerste tussenstop, na een prachtige en bochtige route waar ik vooral de verdrietige mensen heb gezien die mee hadden willen rijden (gezien hun handgebaren vroegen ze volgens mij om een lift), dacht Dillian "wat Thomas kan, kan ik ook" onder een tunneltje. Dus terugschakelen en een dotje gas erbij! Daar dacht Rob z'n auto anders over en daar stond ie dan met Jelmer en Kevin achter zich. Dus dat werd even wat geregel met de anwb en natuurlijk Rob bellen dat z'n auto stuk is. Maar dat mocht de pret niet verder drukken.
Mika ging weer naar huis, volgens mij is z'n eerste zelf gereden toertje wel bevallen. Erik was er ook weer, met bijrijder deze keer!
Lunchplek was goed geregeld. Met Soya in het vooruitzicht, hield ik het maar bij een tosti. Erg lekker, maar volgens mij waren de overige gerechten ook prima te doen.
Deel 2 van de rit. Zonder Dillian en Jelmer. Die moesten de mr2 nog laten ophalen en vervangend vervoer halen. Moesten 2x nog even wachten, beide kort na de lunchplek. De eerste keer vanwege vergeten kleding ofzo (handsfree in een dakloze mr2 is soms wat lastig te verstaan) Ik nam van de tijd gebruik om me toch nog maar een keer in te smeren, kofferbak dus open. Kofferbak weer dicht. Insmeren. En dan weer gaan zitten, want we konden weer. En dan belt Bart, de kofferbak van Thomas is toch niet dicht... Dan maar even stoppen en hem deze keer wel goed dicht gooien. Sorry voor het oponthoud! 😌
Verder geen bijzonderheden meer gemerkt tijdens dit deel van de rit. Regelmatig even met m'n ogen dicht gezeten, als bijrijder van Thomas hoef je iig niet op te letten of het allemaal wel goed gaat. Route staat in zijn navigatie, maar ook in z'n hoofd. Ik hoor dus een keer hem tegen het apparaat zeggen "nee, dat hoeft niet" als zijn navigatie een stukje weg nog niet kent.
En dan komen we aan bij de tweede tussenstop. Het is even zoeken, maar uiteindelijk heeft iedereen een parkeerplaats gevonden. Kevin neemt afscheid en gaat op huis aan. Op dat moment komen Jelmer en Dillian ook weer aan gereden,
prachtige timing. Op naar ijs! Mooie plek om even bij te tanken. Ook goed geregeld door Thomas! Maar het was stervensdruk en beetje jammer dat je dan als reserverende groep in de volle zon wordt gezet. Gelukkig stond er ook een klim/speel boot, die precies genoeg schaduw gaf. Daar konden Sandra en ik mooi gaan zitten en onze ijsjes daar opeten. Blote voetjes in het gras. Ijsje erbij. Fijne groep mensen, wat kun je nog meer wensen. 😊
Vlak voor deel 3 besluiten de meeste, die niet mee eten bij Soya, naar huis te gaan. Dus met een veel kleiner groepje starten we aan het laatste deel naar Hoorn. Door dat stuk ben ik er wel achter dat ik echt een andere zonnebril moet regelen, want door de wind tranen m'n ogen ontzettend maar ramen dicht is weer veel te warm. Weer niet veel gezien dus🤣
Jeroen belt, weer heel fijn handsfree in een dakloze mr met te veel wind, of Thomas de route inkort. Anders wordt het misschien wat laat voor we in Hoorn zijn. Duimpje gaat omhoog van Thomas, dat hadden we ook net bedacht. Want Henk had op fb al gezegd dat ie er al was. Toen ik het las, zat ie er al een half uur. Henk moest en zou Soya eens komen proberen, dus die is daar speciaal voor naar Hoorn gereden.
In Hoorn Erik nog even overgehaald om mee te eten.
Samenvatting van het eten bij Soya.. Krokante kip, krokante kip, krokante kip en gebakken banaan. Ze maken ook andere dingen, maar dat is toch wel wat het meeste is besteld door onze tafels🤣
Dan merk ik dat de zon, de gezelligheid en het teveel eten z'n tol begint te eisen en komt er (niet zo'n) stille hint of Thomas me terug naar Fozzy wil brengen. Die staat nog steeds braaf bij de Mac in Enkhuizen op mij te wachten en ik moet nog zeker 1,5 uur terug rijden naar m'n hokje.

Bij de Mac wordt Thomas vrij rap aangesproken door twee Duitse jongens. Of hij een beetje geluid kan produceren... Geen probleem, ga maar even achter de auto staan. Telefoons in de aanslag en dan krijgen ze de schrik van hun leven. Wat een geluid! 😍 Na wat gepraat, komt er iemand langs Thomas staan of ie zin heeft om te racen. "Want hij klonk wel snel" Ja, nee, zit niet veel bijzonders in. Geen zin in. Maar deze gozer hoopt stiekem wel dat Thomas snel vertrekt, dus die gaat een beetje verstopt staan. Aangezien Thomas daar echt geen zin in heeft, loopt ie even mee de mac in (ik als vrouw moet natuurlijk nog ff naar de wc😅)
Het is iig genoeg om die gozer te laten vertrekken, want daarna is er niet meer.
Ik begin daarna aan de terugreis en kom er achter dat de hoeveelheid vliegende beestjes op de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad geen grapje was... Ruitensproeivloeistof mag ik vandaag bijvullen en even wat wassen....

Thomas, top geregeld! Mooie route en mooie stopplekken! Bedankt voor de drankjes en het ijsje tijdens de 2 pauze.
Jeroen, ook jij bedankt! Met Soya kan je niet verkeerd zitten! 😍
Iedereen bedankt voor de gezelligheid!
Voor degene die er niet waren.... Jullie hebben echt wat gemist!
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door erikmr »

8) top dagje met de nodige km ;D ;D

Thomas TOPPER alleen volgende keer wat minder ongedierte op fietsen ;D ;D ;D

enne Jeroentje bedankt voor de afsluiter :honger: :honger: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :gronings-toppie:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door jaapio »

Kijk es an....leuk verslag :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door De achterbank »

Ja pas maar op Jaap, je krijgt concurrentie ;D

Of had je Mirjam als je vervanger ingehuurd? :clapclap: :clapclap:

En graag gedaan :eten:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: 02-06-2019 Noord Hollandsche molen en dijkenrit

Bericht door jaapio »

Ik noem het meer "rust" en niet concurrentie Jeroen :adhd: :lach: :lach: :lach:
Plaats reactie