reactie Duderstadt zomer edition 2019

De naam zegt het al: Meetings van de club.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door erikmr »

8) het was weer top :meeting:
veel voer lol benzine en lawaai
und eins zwo drei es gab polizei ;D ;D ;D

bedankt allen voor de deelname het plezier de lol zin en onzin :applaus-smiley: :applaus-smiley:

en tot de volgende keer

KOM ER MAAR IN JAAP 8) 8) 8) :D
JelmerZ
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 nov 2016, 20:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Franeker

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door JelmerZ »

In het kort: Familie weekend Duderstadt zomer 2019 was gaafff!!! Ik zal eens proberen een verhaaltje er van te maken.

Het begon donderdagavond al, een MR2 Turbo heb je altijd werk mee...gezien de drukte heb ik natuurlijk lastminute een controle gedaan en dan kan je niet meer optijd onderdelen bestellen. Gelukkig is Jeroen Vos om 22.00 uur nog vertrokken vanuit Oosterhout naar mij (ritje van normaal 2 uur) met parts (thanks held!!) Tot 1.30 uur bezig geweest met sleutelen. Snel een paar uurtjes slapen dan op naar Rheine waar het feest begint. Jelona is mijn bijrijdster / navigator dit weekend. De sfeer was gelijk goed aanwezig en na een bakje koffie op naar Brochthausen!! De Ford als locomotief voorop. Jeroen Loos had een schitterende route uitgestippeld! Een uur voor de eindbestemming zijn we de groep kwijtgeraakt. Dus besloten we met 3 SW20's (Henk, Lars en wij) zelf maar een route te nemen. Jelona navigerend (scherpe bocht links, scherpe bocht rechts, GASSS EROP!!! zo ging het een uur door.) zo kwamen we ook nog iets eerder aan dan de rest van de groep in Brochthausen. Aangekomen bij ons 2e huis met iedereen bijgepraat en voor het eten nog even snel een rondje gereden door het Harz. Na het (oh zo karige buffet) nog even wezen tanken en een klein tourtje gedaan. Hierna was het tijd voor bierrr. Opeens horen we een ietwat luidruchtige auto aankomen. Erik zei gelijk aah daar komen Tom en Marjan van de MX5 club aan. Leuke mensen btw, kan je er goed bij hebben. De rest van de avond doorgebracht op het terras. De volgende dag na het ontbijt zijn we mooi door het Harz wezen knallen, met de Ford als locomotief. Heerlijke route gehad en mooi wat rubber achtergelaten in het Harz. Terug in Brochthausen was het tijd voor ijs. Daarna heeft Tjidde even mijn SW20 mogen testen en ik zijn AW11. Na het avondeten wou Jeroen nog een avond/nachtrit doen, helaas was er niet veel animo voor. Later toch nog besloten een kort ritje te doen met Jelona (uiteindelijk bijna 3 uurtjes). We reden door Bad Sachsa toen Jeroen belde waar we waren en kwam hij er ook aan. Buiten wachtend hoorden we heel duidelijk de MX5 van Tom brullen, heerlijk geluid! Tijdens de nachtrit begon het hevig te regenen dus het tempo wat verlaagd, Jeroen reed voorop en heeft er een mooie route van gemaakt met oa 2 rondjes om de kerk, over fietspaden, onverharde wegen enz. Terug bij het hotel nog ff nagezeten in de caravan. De volgende ochtend ontbijt gehad en afscheid genomen van iedereen en met het treintje noord weer richting huis. Bij het tankstation moesten natuurlijk een paar strepen achtergelaten worden en een hele vriendelijke buurman die even buiten kwam kijken naar onze mooie auto's. Als dank hebben we daar nog een aantal strepen achtergelaten en zo worden we een aantal kilometer later stilgezet door de Polizei. Na zo'n 1,5 uur daar gestaan te hebben (drugstesten ed) mochten we weer verder. De terugreis verliep verder goed zonder verdere aanhoudingen. Laatste stukje autobahn werd ik weer herrinerd aan de 180km/u limiet. Helaas dit weekend wel een aantal moeten missen die niet aanwezig konden zijn.

Nu maar snel nieuwe remblokken, remschijven, remklauwen en achterbanden bestellen 🤣🤣En natuurlijk wat aan die 180km/ begrenzing doen.

Iedereen super bedankt voor dit fantastische familie weekend! Hoeveel nachtjes moeten we nog tot de volgende???
Midship powered :adhd:
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door erikmr »

Duderstadt 3-7 t/m 7-7-2019. gejat van Jaap :)


Waar zal ik beginnen in deze ietwat vreemde editie der Wild Bunchers?
Ik mag wel zeggen dat het een “Love story” geworden is waarin “vreemdgaan” deze reis wel de boventoon voerde.

Anyway, weken lang leef je toe naar de dag die uiteindelijk wel komen gaat. De dag dat we weer op weg mogen gaan naar Duderstadt/Brochthausen. Naar huis, naar the place to be, waar vriendelijkheid heerst en niks te dol is. Hotel Moneke.
Maar ook totale verwarring…. Is het nu Jaap Ook Rood of Jaap ook Blauw? Grappig is wel dat ik nu voor het eerst iets mee heb gemaakt heb in 60 jaar….
Voor ons de 12de keer in 6 jaar tijd en geen enkele keer spijt gehad.

Laten we maar weer bij het begin beginnen. Een beetje zoals altijd in de aanloop naar een geweldig weekend met ook dit keer weer geweldige mensen.
Ja, ik was er wel aan toe. Even de stressboel uit de weg gaan. Even geen pc, even niks in scannen, even niks mailen, even niks regelen, even geen hypotheek stress. Er komt wat bij kijken als je in drie weken je huis hebt verkocht en een nieuw huis hebt gekocht.
Zeker ook voor Yvonne was het wel welkom om even de boel de boel te laten. Het is ook niet niks om je vader enkele weken voor vertrek naar Duderstadt naar zijn laatste rustplaats te moeten brengen. Dan zwijg ik nog maar over de ellende die daar nog meer is bij komen kijken.
Hoe blij ben je dan als je wederom twee dagen eerder mag vertrekken naar het mooie Duderstadt. Nach hause, zeggen we altijd want eenmaal weer in Hotel Moneke voelt het als thuis komen.

En zo is het dan al 3 juli 2019 als we in de vroege morgen de MR2 aan slingeren. Van te voren had ik al alles na gekeken en us emmerke had er ook zin in. Het is prachtig weer. Zeker niet te heet zoals in de week ervoor. Dakje open, Bertju op zijn plekkie……toedeloe Broenssoem….. 400km te gaan.
Duderstadt here we come…..hoppaaaaaaaaaa……..

Al snel zitten we op de 46. Het is rustig op de weg. Zon op het bolleke. We kunnen lekker door kachelen. Oonneeeee…de eerste file is in zicht, of? Het valt op zich mee. Beetje langzaam rijden en weldra kunnen we weer op het gas. Kedengedeng…whooehoeee…..
Bertju heeft zich lekker genesteld op het voeten end en ligt te slapen. Af en toe kijkt hij even op, ja het is goed en gaat verder slapen. Hij moest eens weten wat hem te wachten staat hahahaha…..
Na vele kilometers zeg ik nog tegen Yvonne “lekker hè, even niks regelen, even geen hypotheek perikelen” ja was Kroepie wel aan toe ook. Alsof de duivel ermee speelt, de telefoon gaat. De notaris. Ggggrrrrrr….. Yvonne neemt op maar het is niet te verstaan als je met open dak rond de 170km/h rijd. Even later duiken we maar eerder de weg af bij een weg restaurant. Normaal gesproken doen we altijd even een stop bij raststätte Am Biggenkopf maar nu bij raststätte Am Haarstrang. Wat een namen zeg, hoe verzinnen ze het hahahaha…..
Yvonne gaat even een bakkie halen en ik bel dan toch maar even de notaris terug. Bakkie op, blaas geledigd, Bertju heeft ook even zijn geursporen achtergelaten, we kunnen verder, nog iets van 200km te gaan.
De reis verloopt voorspoedig op een enkele kleine langzaam rijdende file na. Mag eigen geen naam hebben. Iets voor 13.00 uur sind wir wieder zuhause….yesssssss eindlich. De parkeerplaats is totaal verlaten. Zoals altijd een zeer vriendelijk ontvangst en ook nu weer konden we een heerlijk broodje krijgen ondanks de keuken al dicht is. Hier in kaaskoppenland kun je dat vergeten hoor. Die zeggen gewoon “keuken is dicht”.
Na het broodje en een bakkie kunnen we uitladen en onze kamer op zoeken. Bijzonder hoe een hond in elkaar steekt. Met de Paas editie hadden we een kamer aan de voorkant. Dit keer aan de achterkant. Als we naar boven gaan om onze spullen weg te leggen loopt Bertju meteen naar de deur van de kamer die we de vorige keer hadden. Hahaha jammer dan, nu hadden we een andere kamer. Bertju inspecteert de kamer grondig. Hij staat in de balkondeur, gooit zijn neus in de lucht en snuift wat rond. Zo te zien, goed gekeurd hahaha. Als alles op zijn plek ligt gaan we een stukje rijden en vol tanken.
Eenmaal weer bij het hotel even genieten van het prachtige weer en een bakkie op het terras.
Dan horen we een bekende roffel. Het bekende geluid van een Subaru. Dat moet Christiaan zijn. Ja hoor, weldra draait de blauwe smurf ook de parkeerplaats op.
Dan maken we ook kennis met Michelle. De toon is gezet, het is heel gezellig……blablabla en voor je het weet zitten we al aan schnitzel/curry wurst op het terras. Het smaakt weer verdomde goed. Pintje erbij…..ja hoor, dit is het leven.
Tijd vliegt en toch ook wel redelijk moe duiken we vroeg het nest in.

En dan is het alweer donderdag. Zoals altijd vroeg uit de veren. Yvonne ligt nog in diepe slaap als ik een bakkie maak. Het ziet er naar uit dat het mooi weer gaat worden weer deze keer. Ondanks het best fris is zo in de vroege morgen. Ik zit amper op het balkon of Bertju neemt zijn kans waar. Spring wild kwispelend op bed en maakt Yvonne wakker….yyeeeeehhhhh nieuwe dag, nieuwe dag, wakkerwakkerwakker worden zou Jochem Meyer roepen hahaha…. nou Kroepie blijft nog even liggen hoor. Ik ga dan Bertju even uit laten. De dames van het hotel zijn al dan weer flink aan het werk. Als dan kroepie ook op staat, gedoucht en weer fris en fruitig in het leven staat, de hamvraag “wat gaan we vandaag doen”. Yvonne had al wel iets gezien waar ze graag naar toe wilde “Königshütter Wasserfall” in Elbingrode. Mooi gaan we dat doen.
Ontbijt tijd. Uuhhhh….. wat doen we dan, wachten op Christiaan en Michelle? Ik stuur even een berichtje en wacht dan even. Nee nog niet gelezen dus liggen ze nog in dromenland. Al het lekkers schreeuwde om opgegeten te worden. Dan beginnen we maar alvast te ontbijten. Mjamjam….weer voortreffelijk. Nadien met goed gevulde maag naar buiten, het terras op waar de zon al zijn best doet om moeder aarde op te warmen. Bertju zit al op wacht en kijkt naar de parkeerplaats “waar blijft iedereen”. Tja nog even wachten, nog even rust hier.
Niet veel later zijn Christiaan en Michelle ook uit de veren. Dan drinken we samen met hen nog een bakkie. Zo hebben we het er over wat we gaan doen. Wij gaan naar een waterval hahaha en zij willen naar een kasteel in…. Uuuhhh Wernigerode.

Dakje los, motor starten en in de tomtom instellen. Elbingrode moeten we zijn. Toedeloe Chris en Michelle….tot vanmiddag of zo. Tomtom geeft aan, een ritje van 52km slingerweggetjes….. moooiiiiii…. Lekker wat scheuren. Maar op de een of andere manier gaat het wel mis. Tomtom stuurde ons ergens naar toe waar geen waterval is. Te gek voor woorden……waar is die waterval? Dan heb je in die bergen ook nog eens geen goed bereik met je telefoon….ggggrrrrrr. na veel gedoe komen we eindelijk bij de waterval aan. Nou nou, prachtig hoor….. hahahaha…. Bij een oude dame die incontinent is is de waterval groter. Wat een pisstraaltje die waterval hahaha….. toch even een fotoke gemaakt. Bertju kon ook weer even zijn geursporen achterlaten. En nu dan? Tja wat rond toeren dan maar. Is toch mooi hier overal. Dan zien we een bordje Wernigerode. Wwhaaaa….daar zijn Christiaan en Michelle naar toe. Nou misschien is dat kasteel ook wel wat nu we er toch zijn. Dan denk je daar wel even naar toe te rijden, not. Cirkels in dat dorp maar bij dat kasteel komen ho maar. Kijk, een treintje waar Chris het over had, die gaan we volgen. Krijg nou wat, daar lopen Christiaan en Michelle hahahaha….tuut tuut toevallig. Hun gingen een hapje eten in de stad. Wij gingen even googlen naar een kasteel. Eerste wat we zien is een schloss in Falkenstein….mooi gaan we daar naar toe. Adres in de tomtom, toedeloe dan maar weer en hoppa of we go. Toch wel een stukje rijden hoor maar op de snelweg kan het gas er even op…i Love it. tomtom zegt ons precies hoe we rijden moeten……. “u heeft uw bestemming bereikt” zegt tomtom…ja wat the fuck is dit dan. Een of ander oud gebouw midden in het dorp waar de politie in zit whhahahahaha….. dus ook dit was een misser.
En nu? Tijd gaat snel en als we kijken hoever we van het hotel af zitten besluiten we naar het hotel te gaan. Is toch 95km aan slingerwegen. Ook heul heul mooi.

Het zal toch al half vier/vier uur zijn als we bij het hotel aan komen. Top weer is het en een ijsje gaat er wel in. Tjonge wat een bord ijs krijgen we dan met verse aardbeitjes…mjammie. Het is echt genieten van de rust maar morgen is het dan met de rust. Dan genieten we nog even wat meer er van hahaha…. of niet? Want daar is de Subaru roffel weer, ook Chris en Michelle zijn weer geland in de hotel Moneke. En weer is het gezellig op het terras en weer gaat de tijd heel snel en weer krijgen we een heerlijk bord eten voor geschoteld.
Bertju is inmiddels dikke maatjes met Michelle geworden. Hij wordt gekriebeld tot zijn ogen erbij dichtvallen hahahaha……. Na het eten nog een pintje, top tijd was het weer mag ik wel zeggen maar ook nu weer, het lijkt wel of de klok opgevoerd is, tering wat gaat de tijd snel. Bed tijd.

En dan is het echt D-day. Vrijdag, de dag dat rust zal weg ebben. Maarrrrrrrr dat zal pas eind van de middag zijn. Ook nu weer vroeg uit de veren, lekker bakkie en een pafke op het balkon. En ook nu weer neemt Bertju zijn kans waar om met zwiepende staart Yvonne wakker te maken als ik even niet oplet hahahaha. Is met een heerschapje ook hè. Na een verkwikkende douche kunnen weer aan het luxueuze ontbijt. Christiaan en Michelle schuiven ook aan. Waar hey de dag ervoor gestopt is gaat het nu verder…blablabla…..over auto’s, lak behandeling, wat gaan we doen vandaag etc. etc.….. en gezellig jonghu….
Na het ontbijt gaan we op weg. Niks bijzonders in de planning op zich. We gaan een kleinigheidje halen voor de bijzonder vriendelijke mensen van het hotel. Altijd vriendelijk, geen vraag is te gek, ze maken zeer lange dagen, kortom we zijn erg in ons nopjes met hen en soms mag je wel een blijk van waardering laten blijken. Vinden wij dan. Vooral ook de schoonmaakster want Bertju was wel heel erg in de rui. Dus een doos Merci vonden wij wel leuke blijk van waardering. Chocolade en hete zon, geen al te beste combi. Eerst terug naar het hotel om ze daar te verassen met een kleinigheidje. Hahaha die gezichten zeg…. goud waard.
Dan gaan we even de emmer wassen, ontdoen van alle lijken op de neus. Ons wasplekje was afgesloten, dan maar op zoek naar een andere wasplek. Vooral ook om de restanten van Bertju uit de auto te zuigen… tjongejonge wat een haren zeg.
Met een schone emmer en een blokje om nog naar het hotel. Even plat hoor. Even nog genieten van de rust. Heerlijk. En dan…… het ene oog slaapt nog, het andere wordt gewekt door een bekend ZZW30 geroffel. Het gaat beginnen…… Stephan is geland met zijn herrieschoppendegraspolpletter hahaha…. het groepje is al groter geworden. Kabouter Kwebbel is er niks bij…… mag wel zeggen dat de MR2 van Stephan er mooi bij staat. Knap wagentje als je voor de looks gaat.
En dan volgt Herr Volkmar ohne Andrea.
Dan gaat het snel. Dan blijkt vreemdgaan het steekwoord te woorden zonder te steken….uuhhh jaja hahaha…. de eerste Mazda MX5 in zicht, de tweede MX5 en de derde en vierde MX5. Huh…zitten we hier wel goed? Erik is ook met de Mazda. Bertju spitst zijn oren, gooit zijn neus in de lucht. Wat wij nog niet gezien hebben heeft meneer al geroken. Uit de Mazda van Erik stapt een schitterende blonde dame genaamd Doortje. Zodra Doortje in zicht is zwiept zijn staart alle kanten op. Come to me, come to me laat Bertju blijken. Love is in the air en zodra ze kennis hebben gemaakt en het goed blijkt te gaan tussen deze tortelduifjes wordt het treintje spelen hahahaha….. Bertjus neus had maar aandacht voor één plekje. Maar goed dat wij mensen elkaar zo niet begroeten hahahahaha….. jaja Bertju is in Love. Mag ook wel met deze prachtige dame. Aha….. Focus geknal, kan er maar eentje zijn, Jeroen en Sandra. Maar….huh…. Focus ziet er wat anders uit. Voorzien van een machtig mooie striping. Mooi hoor. En wat allemaal volgt. Alfa Romeo, Jaguar, Supra, Opel Corsa, Nissan 350Z, Honda S2000….. MR2club? Ja zeker maar soms komen er mensen mee die graag een MR2 willen maar niet hebben hahahaha……
Oh….. zal niet waar zijn, Gert-Jan is er ook. En dan Jelmer met Margriet, en de enige AW11 van Tjidde en Sarai.
De rust is gedaan, afgelopen en uit. De buren van het hotel hebben een feestje dus er is ook muziek…boom boom boom.
Duderstadt zomer editie is een feit. Een kudde kabouters Kwebbels heeft het terras over genomen.
De bedne is weer compleet, of….toch niet eigenlijk.
Ik mis Hans en Ingrid, Pieter en Peggy, Anton en Mirjam, Thomas (die me een berichtje stuurde dat hij niet komen kon) zo jammer. Peter en Renate, Peter en Sonja, Rob en Jacqueline, Hèléne, Michel en Anouska, Ben en Chantal, Kim en Raymond, Frans en Gerdie en zal er zeker nog wat vergeten zijn. Mijn excuses daarvoor hahaha

Gezelligheid troef en weldra is het een komen en gaan van herrie schoppers. De eerste ritjes worden gemaakt, er wordt getankt en het is weer zoals het altijd is. Geweldig.

En ook nu weer, voedertijd. De trog is geopend en er kan aangevallen worden. Ook nu weer voedsel in overvloed maar bovenal weer zeer lekker.
De zomer editie is nu echt begonnen. Wat ik wel heel leuk vond dat deze reis ook Dennis, Tamara en ?? en consorten er weer bij waren. Dat was toch wel een tijdje geleden. Naar het blijkt kan Dennis goed darten want het was weer bulseye gezien een buikje hahahaha gefeliciteerd.

Met gevulde magen en gepaste dorst is het terras weer over genomen door de Wild Bunch. Als de meeste zijn uitgescheurd en getoerd is het één grote groep gezellig bij elkaar waar sterke verhalen door de lucht vliegen. Kortom, gezelligheid. Huh…. wat is dat? In de verste verte hoor ik een bekende sound. Het geluid van zes ADHD zuigers, schreeuwend in de avond, weergalmend door de bergen. Kan toch niet? Dat moet de SW van Thomas zijn maar die kon niet komen…… het geluid komt korter bij en ja hoor, Thomas draait de parkeerplaats op en laat dan nog even horen dat hij er is. De trommelvlies kraker is alsnog geland. Geweldig.
En dan…..iets wat ik in 60 jaar nog nooit mee heb gemaakt ondanks ik heel wat kroegen van binnen heg bezien. Er is nog een Jaap in de Wild Bunch gelederen. Een Jaap met een blauwe MX5. Dat is dus Jaap Ook Blauw nu hahahaha….
Nu mot ik even de blaas ledigen en wat denk je, staat Jaap Ook Blauw daar ook even zijn blaas te ledigen waarop ik zeg “dat maak je niet snel mee hè Jaap, twee Japen naast elkaar die staan te zeiken wwhahahaha “….ik had het nog nooit mee gemaakt iig.
En dan een oorverdovende herrie. Stef, beter bekend als Droopie, trek even zijn (wij zeggen scheur) mond open. In de schitterende taal die Urbaus bekend gemaakt heeft krijgen we een mededeling te horen. Het plan van morgen. Er is geen plan wwhahahaha….. maar er zijn er die willen shoppen, er zijn er die willen toeren en er zijn er die rubber achter willen laten in het Harz gebied. Diegene die wilt shoppe….9.30 uur wordt er vertrokken.
Shoppe? Ik haat shoppe haha….. gaan wij iig niet doen. Toeren? Doe ik wel als ik oud ben, of ben ik dat al? Niks ervan, burning rubber is het devies.

Aan alles komt een eind en mijn gezond verstand zegt me, naar bed naar bed zei….. kortom, genoeg pintjes gehad en morgen wil je wel fit zijn.

Zucht…..pppffff…. goodnight. Nog voor ik slaap is Bertju al aan het dromen, over Doortje?

Het is alweer zaterdag…tjongejonge. 5.10 uur wakker, opstaan, waterkoker aanzetten. Balkon op, pafke, koffie maken…. neue tag ist angefangen…. Is nog wel fris maar dat gaat zeker goed komen. niet veel later… goedemorgen, Jelona is wakker en heeft haar beker al in de hand “koffie” en dan is Erik en Evelien ook van de partij en niet veel later Jeroen ook. Na een verkwikkende douche is Yvonne ook van de partij. Het is alweer gezellig op het balkon hahahaha… en dat nog voor het ontbijt.

Kan het niet laten om te vertellen hoe dat elke keer toch weer in de puntjes is verzorgt, het ontbijt. Het blijft een bijzonder en vooral zeer uitgebreid ontbijtje. Heerlijk.

Druppel voor druppel druppelt een ieder aan de ontbijttafel en doet zich tegoed wat Moneke te bieden heeft. Als de één nog een ei, roer ei, gehaktbal of broodje worst naar binnen aan het werken is, zijn andere al wat rond aan het kachelen, tanken, poetsen, noem maar op.
Dan vertrekt de shop ploeg. Zo te zien toch de meesten MX5 coureurs. Dan vertrekt de scheurploeg met als aanvoeder…. Jeroen in de Focus. Eerst even tanken met z’n allen. En daar gaat het al mis. Die lui van het tankstation kennen het schijnbaar niet zoveel lui die ineens gaan tanken. Wij staan in de straat te wachten en het duurt en duurt en duurt. Dan horen we bij het afrekenen alles mis gaat of zo iets maar ook dat is weer goed gekomen, we kunnen gaan. Ik heb er zin in en als dan Jeroen aangeeft niet elke keer in zijn spiegel te kijken kruip ik achter de Focus met vervolgens Jeroens naam genoot achter me in zijn Mito. Daar achter Jelmer en Margriet en daarachter weer Dennis, Martin en consorten. Het duurt echt niet lang of onze groep ligt al uit elkaar. Even wachten dan maar, groep compleet, op het gas en groep weer uit elkaar wwwhahahahahaha….. groep weer bij elkaar en het gas er weer op. Een mooi bochtig stuk ligt voor ons en dan bekruipt me een naar gevoel. Achter hoor ik steeds een hoop banden gepiep en zie een alfa achter die akelig op de weg ligt. Later hoorde ik dat daar vier seizoenen banden onder liggen….. als dit zo door gaat beland die dadelijk in de greppel, dacht ik toen. Jelmer rijd daar achter die zitten loge….. anyway, het duurt wederom niet lang en de groep ligt weer uit elkaar. Maakt ook niks uit eigenlijk, ieder doet lekker wat die wilt hè. Soms gaat het wel even lekker hard als het verantwoord is. Door dorpjes mooi aan de snelheid houden. Bij een tussenstop een heerlijk ijsje gescoord. En of we go….. prachtig weer is het. Armen en knieën beginnen op een kreeft te lijken, boeieeeee….. en dan is het ruim een uur naar het hotel als we besluiten die richting op te gaan. Het blijft mooi in het Harz gebied. Geweldige wegen en al helemaal als het gas er op gaat. Thomas laat af en toe zijn SW gillen van genot. Dan haalt hij me in, Jelmer volgt. Had ik nog niet mee gemaakt om achter de gillende keukenmeid te rijden. Gaaf hoor. Links, rechts, Bertju zet zich elke weer schrap en houd zich tegen tegen de voeten/benen van Yvonne en verder slaapt hij lekker verder.
Dan komen we op inmiddels bekend terrein. Ik weet dat net na onder de brug door we rechts moeten. Ook ik heb me daar al eens vergist en nu is het Jeroen, Thomas en Jelmer die rechtdoor schieten. Ik duik die afslag in met in mijn kielzog Gert-Jan. Daar achter de Mito op vier seizoenen banden. Bekend terrein dus beetje gasje meer bij. Mito is al snel uit het zicht, Gert-Jan volgt en het gaat hard, heel hard, geweldig. Bertju rolt af en toe een beetje van zijn zij af….maar houd zich kranig. Jammer genoeg bemerkte ik dat m’n bandenspanning niet optimaal was maar er niet minder om genoten. En al snel zijn we weer bij het hotel. En daar is het al gezellig, de luikes van de Mazda MX5 club zitten al aan het bier, ijs of ander spul. Lekker klessebesse en wachten op voedertijd.
Tjongejonge dat was even genieten hoor. Maar het genieten gaat wel even door hoor. Yvonne ein eis und der Jaapio ein pils. Gesundtheit….. napraten over het laag vliegen, vliegen pletten en smoking tyres. Gert-Jan gaf toch wel aan dat zijn remmen aardig heet geworden waren. Niet zo raar eigenlijk na dat laatste stukje.
Gaandeweg druppelt iedereen binnen. Niet zo raar als het klokje richt eten tikt. En klinkt de bel, essen…. En de kudde komt in beweging richting de trog. En wederom was het heerlijk. Heel even komt de witte kwam, slaagmouse en geslachtsmoes weer om de hoek kijken, hilarisch hahaha. het is heerlijk uitbuiken op het terras. Het avond zonnetje doet goed z’n best om het aangenaam te houden buiten. En weer gaan enkele toch weer het Harz gebied onveilig maken, wat kletsen bij een openstaande motorkap of voor bereiden op de nachtrit. Het is gewoon heel relaxed, de reden om naar Duderstadt te gaan. En dan…… Stephan….. we kijken even terug in de tijd. Destijds ook in Duderstadt zo gelachen. Oude momenten ophalen en jawel hoor, het komt bovendrijven. Hoe laat is het, waarop Ste[ahn zegt “kwartoverhalfzes” wwhahahaha….. daar gaan we weer. Weer buikpijn van het lachen. Wilde Gert-Jan nog met de nachtrit mee, is hij lekker blijven zitten. Lachuuuuu….. biertje drinken en lachuuuuuu…. Uuuhhhh begint toch al wat laat te worden. Een paar vertrekken ondanks de regen toch voor de nachtrit. Nog ene pint? De laatste dan nog…. Ja die kennen we wel, de laatste. Amehoela. Net als Yvonne en ik naar boven willen gaan….nee nee we drinken er nog ene roept Gert-Jan… oké dan maar en als die dan op is en we aanstalten maken om naar boven gaan…. Nee nee we drinken er nog ene roept Dennis… ojeee…. Uuhhh oke… de USB-speaker wordt uitgehaald en oude van dagen muziek komt naar boven, Pink Floyd, en dat soort oude muziek. Lekker ff. Ja maar…. Nee nu echt naar bed hoor. Amai… Bacchus heeft redelijk zijn best gedaan. Dan toch nog maar snel een verkwikkende douche voor we de kijkers sluiten.
Baaaaahhhhhhhhh….. 5.00 uur zondagmorgen, dag dat we gaan afsluiten. Snel een bakkie en een pijnstillerke want de restanten van het gerstenat tikt tegen de schedel. Het duurt niet lang of Jelona komt er ook aan met haar mok en Jeroen heeft zelf al een bakkie gemaakt. Ook Evelien en Erik sluiten zich aan. En Bertju heeft het weer voor elkaar want Doortje komt hem ook even begroeten.
Yvonne heeft in de tussentijd alles al zover ingepakt, tassen staan klaar. Na de koffie inladen dan maar. Het heeft goed geregend zeg, maar nu lijkt het droog te blijven. De hele zwik in de emmer gepropt, dat hebben we gehad. Nog even het dakje droog maken zodat die straks open kan.
En dan kunnen we ontbijten, de laatste keer voor dit jaar in Duderstadt. We gaan het missen maar van de andere kant……tjongejonge het zijn kiloknallers hoor.

Nog een laatste peuk op het terras en dan is voor ons “abmarsh, nach hause”. Ik loop nog even naar binnen roep “we vertrekken byby allemaal”. Tomtom instellen….. en we kunnen gaan.
Na een kleine 25km binnendoor draaien we de snelweg op. Ja dakloos want het wordt steeds beter weer.

Het is rustig op de weg. Af en toe komt er ene langs gevlogen maar wij houden het ook even rustig. De kilometers vliegen onder ons door en dan, dan krijg ik toch een inzinking. Niet leuk en we moeten nog zover. Maar dan toch maar even een pauze na een kleine 200km. Even de beentjes strekken en een bakkie. Doet me goed. De reis verloopt verder prima. Iets voor 15.00 uur komen we thuis aan. Alles uit de emmer, de emmer op zijn plek. En dan….zucht even een oogje dicht doen op de bank.

Wat eten we vandaag? Nou heul makkelijk, frietje halen bij de frite boer. Ogen open houden was een kriem en zijn dan ook rond 21.30 uur het bed ingedoken.

Zomer editie 2018 is nu echt afgelopen. We tellen weer af voor de Paas editie.

Schitterende dagen gehad. Die twee extra dagen waren ook top met Christiaan en Michelle… thanks daarvoor. Benzine verbruik lag gemiddeld op 1 op 12 het hele weekend wat niet slecht is. Bertju is ook weer op aarde beland na de kennismaking met Doortje.
Vanmorgen ging het regelen verder waar het gestopt was vorige week woensdag. Vandaag maar een bezoekje gebracht aan de huisarts in Maastricht…iets met m’n oog niet oké…. Dan ook even naar de huisarts van Yvonne. Die begrijpt de vraag niet “kan je dat formulier even invullen” die oen zet alleen een handtekening die niemand kent. Ritje apotheek…. Ik bedoel maar…. we zijn weer thuis.

Een bedankje naar iedereen voor de gezelligheid.
Duderstadt Zomer editie 2019
68 foto's
Afbeelding kan het volgende bevatten: zittende mensen en buiten
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door jaapio »

Leuk verslag Jelmer...... :dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door Peerke »

Mooie verslagen, mooie foto"s. Super.
Ik heb weer wat gemist...
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door jaapio »

En wat plaatjes bij de praatjes.... :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door krijger »

Het was top, zelfs Michelle vond het geweldig. Volgend jaar weer!
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door jaapio »

Volgend jaar is wel heel erg lang wachten......

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door erikmr »

jaapio schreef: 15 jul 2019, 05:46 Volgend jaar is wel heel erg lang wachten......

Afbeelding
KERST zijn ze gesloten Jaap :X
maar kan altijd kijken of ze ergens een weekend nog vrij hebben

begin maar een animo check op het forum of een poll op FB
JelmerZ
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 nov 2016, 20:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Franeker

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door JelmerZ »

Duderstadt herfst edition! Ik ben voor! :driving: :D!
Midship powered :adhd:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: reactie Duderstadt zomer edition 2019

Bericht door jaapio »

@first......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie