Perre's AW11

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Perre
Knop gevonden hoor !
Type MR2: AW11

Re: Perre's AW11

Bericht door Perre »

Volgende update, de kas staat in grondverf!
koffers en motorruimte moeten nog wat worden bijgeschuurd voor ze een lik verf krijgen.
Erg blij met het resultaat. ik heb uren naar de strakke lijnen staan kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat plaatjes van good practices van het werk aan de kas
De kas had niet heel veel roest, maar de hoeken hadden wel allemaal wat nieuw staal nodig.
Mijn Pa heeft de hoeken handmatig, met hameren en buigen, perfect nagemaakt.
Afbeelding

Deze deuk achteraan is uitgeklopt en niet gewoon met plamuur gevuld zoals je vaak ziet.
Afbeelding

Zelf dacht ik dat deze hoek niet meer te redden viel, maar omdat de nieuwe hoek die ik overzees gekocht nooit kwam, heeft men pa opnieuw mirakels verricht met zijn hamers.
Afbeelding

De antenne mooi gedeletet. Deze zou toch nooit dienen, en ik houd van de strakke lijnen zonder.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Perre op 22 Nov 2022, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
erikmr

Bericht door erikmr »

8) :dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:

goed bezig
Perre
Knop gevonden hoor !

Bericht door Perre »

Ik heb gemerkt dat er heel wat foto's niet meer zichtbaar zijn in het begin van de thread.
Ik ga ze beetje bij beetje vervangen.
Mogelijk zijn het niet meer allemaal dezelfde dan voorheen, gezien ik niet meer kan zien welke het waren.
Perre
Knop gevonden hoor !

Bericht door Perre »

Nog een topupdate, Het eerste onderdeel staat in kleur, 'dark blue pearl' (8E3).

We hebben de voorste koffer zelf al in kleur gespoten omdat, wel het een koffer is. We gaan de achterste koffer en de motorruimte ook zelf spuiten.
Misschien gaan we ook nog andere onderdelen spuiten die minder zichtbaar zijn. Het exterieur van de wagen zal worden gespoten door een spuiter.

Wat een kleur! Het is de eerste keer dat ik de kleur in goede staat zag op een auto. Ik zag al wel eens een heel fel vervaagde auto in 8E3, en heel wat foto's. Hierdoor heb ik ook de keuze gemaakt, het leek echt een knappe kleur.
Nu ik de kleur in persoon zien durf ik zeggen dat de kleur zich echt niet laat fotograferen. In het echt is ze veel en veel mooier.
Zonder licht een gewone donkerblauwe kleur. Maar van zodra er licht opkomt begint alles te leven en te fonkelen.
Zowel opvallend als onopvallend dus.

Maar soit, hier zijn plaatjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
erikmr

Bericht door erikmr »

8) mooie kleur
goede keus :dux-blij_thumb-up: