Perre's AW11

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Perre
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 nov 2020, 16:22
Type MR2: AW11

Re: Perre's AW11

Bericht door Perre »

DECEMBER

Er is nog een leuk pakketje aangekomen. Work Equip3's. De velgen zijn 15", 7j ET35. Het mooie is dat ze een A-disc hebben. Ze zijn dus licht concaaf achteraan. De meeste Equip velgen zijn volledig plat, waardoor je in de problemen komt wat remmerij betreft. Een kleine spacer (10mm achter en 7mm voor + verlengde bouten) zullen ervoor zorgen dat de fitment perfect zit en er zeker voldoende plaats is voor de remmen. Deze ga ik perfect laten maken zodat ze specifiek voor de auto zijn (naafgat, boutgaten). De banden moet ik nog bestellen. Ik dacht aan advan neova ad08r, maar ik weet niet hoe die het op nat wegdek doen. Een andere optie zijn de TOYO TR1's. Veel goedkoper, en daarvan weet ik dat het een goede band is zowel op nat als droog. We zien wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast nog een kleinigheidje. Via iemand op Facebook heb ik 2 stickers laten maken met het schakelpatroon van een zesbak.
Hiervoor heb ik eerst het plaatje met het vijfbakpatroon gladgeschuurd. Dat zag er ook nog wel leuk uit zo.
Op foto zie je wat oneffenheden, dat is omdat er deukjes in men plaatje zitten. In het echt zie je die veel minder dan op foto.
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn het natuurlijk feestdagen geweest. Ik heb 1 van de bekende matchbox-AW11's in de juiste kleur met klaplichten open. Beetje jammer dat het rechtsgestuurd is, maar kom, ik ga er niet over zeuren.
Verder heb ik nog deze wielsleutel gekregen voor in de kofferbak (nu nog een reservewiel :D ). Handig op te bergen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder is de eerste tank inmiddels leeggereden. Het ideale moment om het oliepeil nog eens na te kijken. Dat ziet er allemaal best oké uit.
Afbeelding

Er is mij op verschillende plaatsen gevraagd om wat close-up foto's van de radio te nemen. Ik dacht dat jullie dit misschien ook wel interessant zouden vinden. Gezien je de lichtkleur kan aanpassen kan je het groen van de tellerbak mooi imiteren.
Afbeelding
Afbeelding

Om te eindigen nog wat foto's van de MR2 in het wild
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Perre
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 nov 2020, 16:22
Type MR2: AW11

Re: Perre's AW11

Bericht door Perre »

Er ging wat mis en de auto stond hierdoor vol met kalkplekken.
Een poging tot poetsen (met veel water van de tuinslang en 3 emmers) heeft toch voor heel wat krassen gezorgd.
Afbeelding

Ondertussen is dat allemaal gelukkig verholpen. Een professionele poetsbeurt en een coating later ziet de MR2 er weer picobello uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door omstandigheden zijn de nieuwe banden nog steeds niet besteld, dus nog steeds op tijdelijke velgen. Nu met linksvooraan de wintervelg van de Corolla wegens platrijden op weg naar de detailer. Ach ja, hij is tenminste weer thuis. Nu binnen lekker uitharden, en als de banden er dan eindelijk zijn is die klaar voor het oldtimerseizoen;
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Perre's AW11

Bericht door erikmr »

8) ziet er geweldig uit
hopelijk kun je dit jaar geweldig gaan genieten op de weg met de auto :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Re: Perre's AW11

Bericht door BST »

Echt heel erg mooi geworden! Gaaf hoor :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:37

Re: Perre's AW11

Bericht door MR2lars »

Echte heel mooi geworden! :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Perre
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 nov 2020, 16:22
Type MR2: AW11

Re: Perre's AW11

Bericht door Perre »

MAART

En jawel hoor banden en velgen staan erop en jongens staat dat goed!

Velgen zijn WORK Equip3 met volgende specs:
4x100, 15 inch, 7J breed, ET35, A Disk
Black cut clear centre, polished lip, black bolts

Er was heel wat onenigheid online over het al dan niet passen van deze velgen op een AW11b omwille van de remmen, maar na heel wat over-en-weer gemail met de mensen van Driftworks, en wat meten kwamen we tot de conclusie dat ET35 moest passen. Wel belangrijk was dat we voor A-disk wielen zouden gaan, die zijn achteraan wat concaaf. 0-disk wielen zijn volledig plat achteraan, en dat zou niet lukken.
Vaak wordt ET42 besteld voor AW11, maar die steken te ver naar buiten! Ik heb de gok gewaagd met in mijn achterhoofd dat ik in het ergste geval nog met een kleine spacer en langere wielbouten zou kunnen werken. Na het passen van de velgen bleek dat helemaal niet nodig. Alles past mooi.
Afbeelding
Afbeelding

De banden zijn TOYO Proxes TR1. Een betaalbare band die toch sportief rijgedrag aankan. Daarnaast is het een goede band zowel op droog als nat wegdek. Het zijn zeker geen banden met een supergrip zoals semi-slicks dat bieden, maar zeker niet slecht. Ze voldoen zeker voor mijn doeleinden. Ze zijn erg communicatief. Je voelt goed wanneer ze hun grip gaan verliezen.
Wat wel moeilijk is in mijn hoofd is dat ze assymetrisch en dus niet directioneel zijn. Toch verzekerd TOYO mij ervan dat de banden zo gedragen moeten worden. En intussen heb ik gezien dat het officiële VIOS Gazoo Racing team de banden ook draagt, en dat ze daar inderdaad ook assymetrisch liggen. Het zal dan wel kloppen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan kon ik natuurlijk niet anders dan nog een paar mooie foto's maken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Perre's AW11

Bericht door erikmr »

8) nice :)
voor mijn gevoel mag hij voor en achter iets zakken
Perre
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 nov 2020, 16:22
Type MR2: AW11

Re: Perre's AW11

Bericht door Perre »

Daar ga ik helemaal mee akkoord, maar dat zal voor in de winter zijn. Nu eerst even genieten van de auto.
Moest iemand een mooi voorstel hebben voor veren dan hoor ik het graag. Niet te laag, maar een paar cm mag zeker.
Die van men pa staat ook op standaard veren en KONI's en toch ligt die lager. Vreemd allemaal.
Plaats reactie